    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: symbole religijne w klasie [OT]
    Date: Thu, 26 Nov 2009 17:22:47 +0100

    W wiadomości news:hem8qb$hdu$1@inews.gazeta.pl smila <w...@g...pl>
    pisze:

    > Rozmawialem kiedys z ortodoksyjnym zydem. Powiedzial mi jedna rzecz:
    > ... " co wy chrzescianie zrobiliscie zeby uratowac swojego Mesjasza przed
    > smiercia...? uciekliscie i wyparliscie sie GO(sw. Piotr). Potraficie tylko
    > czcyc symbole jego smierci, a na codzien skaczecie sobie do gardel. Gdyb
    > Mesjesz przyszedl dzis myslicie ze byloby inaczej-nie. Zostalby ogloszony
    > terrorysta i skazany na krzeslo elektryczne, a wy nie zrobilibyscie
    > nic...taka wasza wiara..."
    Ten Żyd to był idiota. Nie z racji nacji, naturalnie, lecz z racji stanu
    rozumu czy też jego braku.
    Po pierwsze legendy zawarte w ewangeliach kanonicznych wcale nie muszą być
    prawdziwe, wiele pism o tej tematyce (tzw. apokryfów, ewangeli gnostycznych)
    kk odrzucił, cztery zmanipulował - prawdy nie dojdziemy drogą naukową chyba
    nigdy. Może po śmierci się każdy z nas dowie. A może i nie.
    Natomiast pewne jest, że (nawet zakładając na moment prawdziwość
    zasadniczych wątków opowieści zawartych w ewangeliach) chrześcijanie nic nie
    mogli zrobić w sprawie uratowania niejakiego Jezusa, bo chrześcijan wówczas
    jeszcze nie było. Ponadto jego mesjanizm polegał właśnie na męczęńskiej
    śmierci, zatem gdyby nie został ukrzyżowany nie miałby szansy mesjaszem
    zostać.
    Ale co do zasady nie mam nic przeciwko Żydom, nawet starozakonnym.
    A także przeciw Aborygenom, Papuasom, Buszmenom, Hotentotom, a nawet
    Lapończykom. :)))

    --
    Jotte