  • 91. Data: 2009-11-25 07:56:09
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:hehlvr$ed5$1@news.onet.pl Przemek Lipski

    > Co można namacać w literaturze??? :)))))

    O, znalazł się człowiek z przyszłości co ma wszystko wirtualne :-)
    Nie wiem jak Ty, ale ja nałogowo macam literaturę.
    Właśnie wczoraj 2 godziny obmacywałam nowego Pratchetta :-)

    MSPANC

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 92. Data: 2009-11-25 08:21:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zawsze są zwolennicy, ludzie o nastawieniu ambiwalentnym, jak i zagorzali
    > wrogowie.

    jest bardzo proste rozwiazanie, ale ci "wierzacy" niedopuszcza do niego, a
    mianowicie wszystko co zwiazane z krk i kultem jednego boga, bedzie
    finansowane z dobrowolnych podatkow jego wyznawcow, ciekaw jestem jaki
    promil polakow okazalby sie wtedy wierzacy :)

  • 93. Data: 2009-11-25 08:27:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Masz rozdział!, Zastanówmy się: nie masz obowiązku codziennego modlenia
    > się i chodzenia do KK, twoja
    > praca nie zależy od tego czy jesteś osobą wierzącą, twoja emerytura nie
    > zależy od opinii z lokalnego kościoła,
    > możesz startować w wyborach, możesz wziąść legalny cywilny ślub, nie
    > płacisz dziesięciny na KK.......

    rozdzial, jestes slepy i gluchy czy tylko niedoinformowany
    czytales kiedykowliek konkordat?
    wiesz ze koscielny zus oplacany jest z naszych podatkow?
    ze jedynie sluszna religia nauczana jest za nasze pieniadze i w swieckich
    szkolach?
    ze koscielna komisja majatkowa okradala panstwo rozdajac kk za psie
    pieniadze ziemie ktore nigdy do niego nie nalezaly i sie mu nie nalezaly?
    itd itp
    to jest rozdzial?
    nie kpij sobie

  • 94. Data: 2009-11-25 08:38:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Trochę obraz islamu zbudowałeś na bazie wiary chrześcijańskiej. To jednak
    > nie
    > takie same wierzenia i miłości bożej nie szukaj w Islamie. Jeden Bóg jest
    > miłujący, kochający, przebaczający choć stawiający swoje warunki, a drugi
    > czekający na wpadki człowieka, mściwy i niewybaczający, karzący, czekający
    > na
    > wpadki człowieka, stąd nie należy zbytnio szukać podobieństw w sposobie
    > "krzewienia wiary"
    > w obu przypadkach.

    zaraz zaraz, a tego milujacego i kochajacego boga to z ktorej wiary
    wyciagnales?
    bo mam nadzieje ze znasz ksiazke "starym testamentem" zwana?

  • 95. Data: 2009-11-25 08:53:08
    Temat: "Odpowiednie daj rzeczy słowo' - było: symbole religijne w klasie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Tue, 24 Nov 2009 18:26:52 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
    > /.../

    > O to chodzi że nie. U korzeni siedzą dogmaty nieweryfikowalne, np. ze

    Nie ma dogmatów w nauce. Chyba, że chodzi Ci o coś innego a tylko
    używasz nieprawidłowo słowa "dogmat".

    Wskazuje na to użycie niepoprawnego logicznie złożeni "dogmat
    nieweryfikowalny". Zakłada ono istnienie dogmatów weryfikowalnych.
    Ponieważ dogmat to twierdzenie przyjęte bezwarunkowo, bez dowodu i nie
    podlegające dyskusji, jego opisanie jako weryfikowalny lub nie nie ma
    sensu. To jakby zastanawiać się czy C mol jest czerwone czy niebieskie.

    > prawa fizyki są uniwersalne i niezmienne. Nie da rady się tego
    > zweryfikować.

    Jak to nie? Zakładamy, że prawa fizyki są uniwersalne i niezmienna.
    ZAKŁADAMY. I co dzień ktoś próbuje to weryfikować.
    Jak na razie wszelkie dowody skazują na to, że założenie jest prawdziwe.
    Być może kiedyś będziemy mieli metody by to stwierdzić na pewno.
    Ale brak metod badawczych nie oznacza obiektywnej niemożności.

    Na dodatek nie ma pewności, że prawidłowo opisujemy prawa fizyki.
    Może się zdarzyć, że zamiast dowodu na to, że jakieś prawo nie działa
    wszędzie znajdziemy dowód na to, ze źle to prawo opisaliśmy.

    Prawdopodobieństwo, że się mylimy jest wpisane w metod naukową i
    jeżeli znajdziemy jeden przypadek który przeczy danemu założeniu,
    założenie zostanie skorygowane.
    Tak działa nauka. Zakładamy, że coś się dzieje tak a nie inaczej i
    jednocześnie dopuszczamy możliwość twierdzenia przeciwnego.
    Falsyfikacja - podstawa metody naukowej.

    Jakiż to dogmat? Dogmat nie podlega korekcie, dyskusji, kewstionowaniu.
    Dogmat nie podlega FALSYFIKACJI.
    Każda teoria naukowa podlega falsyfikacji, inaczej nie jest teorią naukową.
    Żaden dogmat nie podlega falsyfikacji, gdyby jej podlegał, nie byłby
    dogmatem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 96. Data: 2009-11-25 10:46:46
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 09:21:22 +0100, szerszen napisał(a):
    /..../

> [...]
    > finansowane z dobrowolnych podatkow jego wyznawcow, ciekaw jestem jaki
    > promil polakow okazalby sie wtedy wierzacy :)

    Polaków to się pisze z dużej litery Ndst Kol. Szerszeń.
    Proponuje rozpocznij od tego żeby wszystko antykatolickie było
    finansowane z dobrowolnych składek antykatolików.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 97. Data: 2009-11-25 10:49:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Smok Eustachy napisał(a):

    > Polaków to się pisze z dużej litery Ndst Kol. Szerszeń.
    > Proponuje rozpocznij od tego żeby wszystko antykatolickie było
    > finansowane z dobrowolnych składek antykatolików.

    Z Twego postu, Smoku bije problem polegający na tym, że wszystko co nie
    jest "katolickie" wydaje się być "antykatolickie".

    j.

  • 98. Data: 2009-11-25 10:51:09
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 09:27:55 +0100, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "Zygmunt" <...@o...eu> napisał w wiadomości

    > rozdzial, jestes slepy i gluchy czy tylko niedoinformowany czytales
    > kiedykowliek konkordat?
    > wiesz ze koscielny zus oplacany jest z naszych podatkow?
    Po pierwsze z naszych a nie z naszych.

    ze jedynie
    > sluszna religia nauczana jest za nasze pieniadze i w swieckich szkolach?

    No a etyka nie jest? Coś Ci się w główce przewraca. Skoro ludzie płacą
    podatki to mają prawo się domagać, żeby sensownie były wydawane.

    > ze koscielna komisja majatkowa okradala panstwo rozdajac kk za psie
    > pieniadze ziemie ktore nigdy do niego nie nalezaly i sie mu nie
    > nalezaly? itd itp

    Trzeba było nie kraść i nie rabować za komuny to by nie było problemu.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 99. Data: 2009-11-25 10:52:01
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Wed, 25 Nov 2009 09:38:29 +0100, szerszen napisał(a):

    /.../
    > zaraz zaraz, a tego milujacego i kochajacego boga to z ktorej wiary
    > wyciagnales?
    > bo mam nadzieje ze znasz ksiazke "starym testamentem" zwana?

    Ilu sprawiedliwych znalazło się w Sodomie?

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 100. Data: 2009-11-25 11:03:32
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Wed, 25 Nov 2009 09:38:29 +0100, szerszen napisał(a):
    >
    > /.../
    >
    > Ilu sprawiedliwych znalazło się w Sodomie?

    I to uzasadnia spalenie Sodomy i jej mieszkańców?

    A dzieci Hioba czym zawiniły?