  • 1. Data: 2009-11-23 14:40:40
    Temat: Stwierdzenie prawomocności w postępowaniu karnym
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Na jakiej podstawie prawnej odbywa się postępowanie w sprawie nadania
    klauzuli prawomocności w postępowaniu karnym? W cywilnym jest jasne -
    art. 364 kpc. W kpk nie ma analogicznego przepisu, a jednak jest to
    możliwe, więc jak?

  • 2. Data: 2009-11-23 19:48:09
    Od: kuba <p...@o...pl>

    przypadek pisze:
> [...]
    > klauzuli prawomocności w postępowaniu karnym? W cywilnym jest jasne -
    > art. 364 kpc. W kpk nie ma analogicznego przepisu, a jednak jest to

    Jak sądzę art. 11 KKW (w zw. z art. 9 tego kodeksu)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-11-23 20:05:04
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Lis, 20:48, kuba <p...@o...pl> wrote:
    > przypadek pisze:
    >
    > Jak sądzę art. 11 KKW (w zw. z art. 9 tego kodeksu)

    Czy osoba uniewinniona może zażyczyć sobie taki wyrok z klauzulą
    prawomocności, żeby sobie np. powiesić w ramce nad łóżkiem? Bo w
    powyżej przywołanych przepisach nic o tym nie ma, jest tylko o
    skazanych i to dla celów wykonania kary (a nie na ich wniosek).

  • 4. Data: 2009-11-23 20:43:20
    Od: kuba <p...@o...pl>

    przypadek pisze:

> [...]
    > powyżej przywołanych przepisach nic o tym nie ma, jest tylko o
    > skazanych i to dla celów wykonania kary (a nie na ich wniosek).

    W takim wypadku wydaje mi się, że nie, skoro nie ma podstawy prawnej.
    Może sobie zażyczyć odpis wyroku, ale bez stwierdzenia wykonalności. W
    ogóle wydaje mi się, że konstrukcja teoretyczna byłaby bezsensowna, bo
    wyrok uniewinniający w żaden sposób przecież nie podlega wykonaniu.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 5. Data: 2009-11-23 20:55:29
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Lis, 21:43, kuba <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > ogóle wydaje mi się, że konstrukcja teoretyczna byłaby bezsensowna, bo
    > wyrok uniewinniający w żaden sposób przecież nie podlega wykonaniu.

    Nie mówimy o wykonalności a prawomocności. O taką klauzulę mi chodzi.
    Zarówno prawo cywilne, jak i karne rozróżnia te pojęcia.

  • 6. Data: 2009-11-23 20:58:45
    Od: kuba <p...@o...pl>

    przypadek pisze:

    > Nie mówimy o wykonalności a prawomocności. O taką klauzulę mi chodzi.
    > Zarówno prawo cywilne, jak i karne rozróżnia te pojęcia.

    No a w postępowaniu karnym, nie ma - jak sam zauważyłeś - instytucji
    stwierdzenia prawomocności (za wyjątkiem zacytowanego przeze mnie
    przepisu, który pozwala wnioskować o prawomocności ze wzmianki o
    wykonalności).

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl