  • 1. Data: 2009-11-23 16:47:36
    Temat: symbole religijne w klasie
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Zalozmy ze uda mi sie zarejestrowac ruch religijny wyznawców
    Niewidzialnego Rozowego Jednorozca. Jakie kroki powinienem przedsięwziąć
    aby symbol tej religii zawisł obok krzyża w każdej szkole?

  • 2. Data: 2009-11-23 16:53:55
    Temat: Re: symbole religijne w klasie
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości
    > Zalozmy ze uda mi sie zarejestrowac ruch religijny wyznawców
    > Niewidzialnego Rozowego Jednorozca. Jakie kroki powinienem przedsięwziąć
    > aby symbol tej religii zawisł obok krzyża w każdej szkole?

    IMO:
    Kroki prawne? Żadne. Państwo jest neutralne wyznaniowo - przynajmniej w/g
    kosntytucji. Wystarczy, że w każdej szkole (tak jak sobie tego życzysz)
    większość z każdej klasy zażyczy sobie symbolu religijnego w jaki wierzą - w
    tedy zawiśnie.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 3. Data: 2009-11-23 17:07:28
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 23 Lis, 17:53, "MarlonB" <z...@w...kon> wrote:
> [...]

    > większość z każdej klasy zażyczy sobie symbolu religijnego w jaki wierzą - w

    To akurat głupota robić takie rzeczy... dziś w radiu słuchałem dość
    ciekawej audycji, zadzwonił pewien Pan, który mówił o pensjach
    nauczycieli religii w polskich nieprywatnych szkołach - za których
    zobowiązani są płacić wszyscy podatnicy (czytaj także bezwyznaniowi)
    oraz finansowania robót budowlanych kościołów (także takich które de
    facto nie są zabytkami!) z budżetu państwa.

    O tym ludzie nie myślą, tylko bardziej o interpersonalnych pierdołach
    typu krzyż, a niech on sobie wisi, chyba że komuś na łeb spadł to
    niech się kłóci :) Najlepszy sposób, to zignorować tego typu praktyki.

  • 4. Data: 2009-11-23 17:19:21
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "maxknowledge" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > tedy zawiśnie.

    To akurat głupota robić takie rzeczy... [...]

    Masz rację. Ale kiedy prezydent mówi, że "krzyże będą wisieć i już" - to już
    nie jest głupota. Konstytucja swoje a urzędas swoje. Prezydent nie może
    prywatnie wypowiadać się na ten temat, w dodatku niezgodny z prawem. Krzyże
    nie stanowią dla mnie takiego problemu jak stanowcza ignorancja prawa przez
    głowe państwa.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 5. Data: 2009-11-23 17:40:14
    Od: pwz <d...@d...pl>

    MarlonB pisze:
    (...)
    > Prezydent nie
    > może prywatnie wypowiadać się na ten temat,
    (...)

    Dlaczego?
    pwz

  • 6. Data: 2009-11-23 17:52:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kazik napisał(a):

    > Zalozmy ze uda mi sie zarejestrowac ruch religijny wyznawców
    > Niewidzialnego Rozowego Jednorozca. Jakie kroki powinienem przedsięwziąć
    > aby symbol tej religii zawisł obok krzyża w każdej szkole?

    Zacznij od tego, by sprawdzic czy juz takiego ruchu ktos wczesniej nie
    zarejestrowal ;)

    j.

  • 7. Data: 2009-11-23 19:37:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 17:47:36 +0100, Kazik napisał(a):

    > Jakie kroki powinienem przedsięwziąć
    > aby symbol tej religii zawisł obok krzyża w każdej szkole?

    Myślę że z 500 lat tradycji wystarczy... ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2009-11-23 20:58:59
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    > Myślę że z 500 lat tradycji wystarczy... ;-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    Jednak klasa szkolna, to raczej nie izba pamięci, czy inne muzeum...
    Wlaśnie dlaczego w szkole publicznej moje dzieci mają być narażone na
    oglądanie przemocy - katowanego na krzyżu ???

  • 9. Data: 2009-11-23 21:29:30
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Mon, 23 Nov 2009 21:58:59 +0100, Agall napisał(a):
    /.../
    > Jednak klasa szkolna, to raczej nie izba pamięci, czy inne muzeum...
    > Wlaśnie dlaczego w szkole publicznej moje dzieci mają być narażone na
    > oglądanie przemocy - katowanego na krzyżu ???

    A ja nie widziałem, żeby kogoś ktoś katował na krzyżu w szkole. Nie wiem
    do jakiej szkoły posyłasz dzieciaki ale....

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 10. Data: 2009-11-23 21:35:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Mon, 23 Nov 2009 21:58:59 +0100, Agall napisał(a):
    > /.../
    >
    > A ja nie widziałem, żeby kogoś ktoś katował na krzyżu w szkole. Nie wiem
    > do jakiej szkoły posyłasz dzieciaki ale....

    To co, ta postać zwykle widoczna na krzyżu to jakiś akrobata? Bo mi się
    wydawało, że raczej ofiara sadystycznej kaźni... Ale mogę się mylić.