eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowinda › Re: winda
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeder5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.us
    enet.farm!tr1.eu1.usenetexpress.com!feeder.usenetexpress.com!tr3.iad1.usenetexp
    ress.com!50.7.236.10.MISMATCH!news-out.netnews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.co
    m!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds
    -media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 5 Feb 2022 22:15:11 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.5.1
    Subject: Re: winda
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <roslp6a22nai$.1ldfh4aq1f2gi$.dlg@40tude.net>
    <61fc0df1$0$540$65785112@news.neostrada.pl> <stigrc$kej$1@gioia.aioe.org>
    <61fd4f08$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <61fe5088$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <61fe52bf$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    In-Reply-To: <61fe52bf$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 220205-2, 5.2.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 34
    Message-ID: <61fee8df$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.107.74
    X-Trace: 1644095711 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 536 5.173.107.74:38323
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2782
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:821465
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 05.02.2022 o 11:34, Robert Tomasik pisze:
    > Są dostępne charakterystyki silników. Nie sądzę, byś szczególnie inne
    > wyniki uzyskał.

    Ale to są charakterystyki samych silników, a tu jeszcze dochodzi
    bezwładność kabiny i przeciwwagi.

    >> Z tego powodu jazda windy o np. 10 pięter nie zużywa 10 razy więcej
    >> energii niż jazda o jedno piętro ponieważ do każdej jazdy trzeba
    >> dodać dość duże straty związane z rozruchem i zatrzymaniem kabiny,
    >> które są takie same zarówno przy jeździe o jedno czy o 10 czy nawet o
    >> 100 pięter.
    >
    > No i dlatego prześmiewałem zawsze regulaminy uzależniające opłatę za
    > windę od piętra, na którym ktoś mieszka.

    Te rozliczenia zawsze były "kością niezgody" lokatorów.

    >>
    >> W przypadku nowych dźwigów straty energii związane z rozruchem i
    >> zatrzymaniem są zminimalizowane i są wielokrotnie mniejsze niż w
    >> starych dźwigach. Tutaj stosowane są silniki synchroniczne, sterowane
    >> falownikami.
    >>
    > Tylko "nowe windy", to już nie moje czasy. Natomiast nadal "na czuja"
    > twierdzę, ze większość strat jest przy rozruchu. Przede wszystkim
    > falownik strat tarcia czy bezwładności nie załatwi.
    >
    Zdecydowanie w nowych dźwigach zarówno siły tarcia jak i bezwładności są
    o wiele mniejsze. Kabina, liny i przeciwwaga są lżejsze, a silniki mają
    mniejsze średnice i mniejsze prędkości obrotowe.

    Nowe dźwigi przy takich samych udźwigach zużywają ok. 1/3 energii co stare.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1