  • Data: 2022-02-08 02:46:34
    Temat: Re: winda
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 4 Feb 2022 01:00:08 +0100, Uzytkownik wrote:

    > O jakiej konsoli piszesz? Bo jakoś nie kojarzę konsol w windach. Może
    > masz na myśli panele - panel sterowania i panel przywołania?
    >
    > Konsole to są elementy mocujące.

    W windzie?
    Bo ogolnie to bym nie powiedzial.

    > Nie jest to prawdą. Winda zużywa najmniejszą ilość energii przy połowie
    > obciążenia, czyli wtedy, kiedy ciężar kabiny jest zrównoważony z
    > ciężarem przeciwwagi, a najwięcej przy jeździe pustej kabiny w dół (bo
    > musi podnieść przeciwwagę) oraz przy jeździe kabiny do góry przy pełnym
    > obciążeniu. Niestety winda, która jedzie z hamowaniem to w trakcie
    > hamowania rozprasza do otoczenia w formie ciepła energię potencjalną,
    > która została zgromadzona wcześniej w trakcie podnoszenia ciężaru.

    Starego typu nie jada wtedy na silniku asynchronicznym podlaczonym do
    sieci i nie oddaja energii do sieci?

    Ale czy licznik to "zaksieguje" :-)

    > Ani stare, ani nowe windy nie miały i nie mają przełączników
    > gwiazda-trójkąt.

    Stare jednak jakis przelacznik predkosci mialy.
    Wiecej biegunow w silniku?

    > W nowych windach całe sterowanie odbywa się przy pomocy
    > falownika, a hamowanie odbywa się poprzez oddanie energii do otoczenia w
    > postaci ciepła. Służą do tego specjalne oporniki hamujące. Nie wiem czy
    > jakakolwiek firma się w ogóle bawi w odzysk energii hamowania i
    > oddawanie jej do sieci, bo wymagałoby to dość skomplikowanych i
    > kosztownych układów.

    Masz racje, ale energooszczednosc teraz modna ... a tranzystory coraz
    tansze ..
    http://winda.com.pl/windy-zwracaja-energie-do-sieci-
    elektrycznej/

    > Po prostu koszt takiego układu falownikowego byłby
    > większy jak oszczędności uzyskiwane z odzysku energii. Poza tym kto i
    > kiedy korzystałby z tej energii i jak byłaby ta energia rozliczana?
    > Przecież taką odzyskaną energię trzeba by było spożytkować lub oddać do
    > sieci operatora.

    do sieci. Odbiorcow obok nie zabraknie.
    Tylko czy licznik operator dal dwukierunkowy :-)

    J.