  • Data: 2021-11-24 17:20:20
    Temat: Re: sokratesa.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.11.2021 o 12:27, J.F. pisze:

    > Czytam, czytam i nie widze naciagania.
    > Tusk wypadku nie pragnal, do niego nie zmierzal, ale godzil sie na
    > skutek, gdyby cos poszlo inaczej.

    Być może się mylę, bo państwo nie zmobilizowało mnie jeszcze do
    dogłębnego zapoznania się z prawem karnym;), ale wydaje mi się że
    ogólnie stwierdzenie zamiaru ewentualnego odnosi się do "umyślności"
    czynu. Ale żeby o zamiarze ewentualnych mówić musi dojść do skutku -
    czyli nie ma trupa, nie ma zabójstwa. Co najwyżej usiłowanie zabójstwa
    (no bo się nie udało) z zamiarem ewentualnym - ale jak sam zauważyłeś to
    się nie spina:). Inaczej należałoby zamknąć w zasadzie wszystkich choćby
    za łapówkarstwo. No nie zamierzasz, nie starasz się, ale jakby ktoś dał
    3 miliony za przymkniecie oka... Nie mówiąc już, o pedofilii - coś się
    pan do tych klechów tak przyjebał:P

    --
    Shrek