  • Data: 2002-09-03 14:23:35
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza a VAT
    Od: "monikki" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo wam dziekuje za poswiecony czas i pomoc.
    Widze jednak, ze sprawa jest mocno skomplikowana. Moze napisze troche wiecej
    o rodzaju dzialalnosc.

    Nie wiem jak to dokladnie ujac ale mysle o szeroko rozumianej dzialalnosci
    szkoleniowej dla osob poszukujacych pracy (w tym mam duze doswiadczenie w
    przeciwienstwie do zakladania firmy). Bardziej bedzie to przypominac
    dzialalnosc charytatywna niz prawdziwy biznes, poniewaz nie chce isc na
    ilosc, liczyc sie bedzie jakosc. Juz w tej chwili istnieja takie szkolenia
    (duza grupa osob w jednej sali i jeden wykladowca, ktory uczy jak napisac CV
    i list motywacyjny) ale ja nie chce powielac tej idei.

    Mam zamiar poswiecic takiej osobie pol dnia i odpowiedziec jej na wszystkie
    wazne pytania zwiazane ze zmiana lub poszukiwaniem pracy, jak rowniez zajac
    sie:
    - napisaniem lub zredagowaniem CV i listu motwacyjnego
    - określeniem rodzaju stanowisk, na które dana osoba moze aplikować i grupę
    docelową firm
    - rozmowa kwalifikacyjną na konkretne stanowisko,
    przeanalizujemy jej wyniki i wyeliminujemy potknięcia oraz błędy,
    szczególnie zwracając uwagę na: pierwsze wrażenie, mowę ciała, przygotowanie
    do rozmowy, sposób jej prowadzenia, odpowiednią prezentację własnej osoby,
    odpowiedzi na trudne pytania oraz zadawanie odpowiednich pytań potencjalnemu
    pracodawcy.

    Biorac pod uwage kondycje finansowa naszego spoleczenstwa nie moge sobie
    pozwolic na wyskokie ceny, bede to traktowac, przynajmniej na poczatku jako
    zajecie dodatkowe. Jesli dojde do wniosku, ze bede w stanie sie z tej
    dzialalnosci utrzymac to pewnie zajme sie tylko tym.

    Jezeli chodzi o ten nieszczesny VAT to mysle po prostu perspektywicznie.
    1. Klient takie szkolenie ponoc mozna odpisac od podatku, jak ma fakture VAT
    to US nie bedzie sie czepial,
    2. Moze zalapie zlecenie z firmy na indywidualny outplacement i bede mogla
    wystawic fakture
    3. Bede mogla wliczyc koszty zakupy sprzetu komputerowego, telefonu, itp w
    koszty i odliczyc sobie VAT

    Jesli wypisuje bzdury to wybaczcie ( ja sie naprawde na tym nie znam)

    Jeszcze raz prosze o rozpatrzenie mojego problemu

    dzieki monikki