  • Data: 2002-09-05 22:43:28
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza a VAT
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 5 Sep 2002 13:40:56 +0200), "Boguslaw
    Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> był(a) napisał(a):

    >Jakaz subtelna aluzja..
    >naprawde Pan myslal ze chcialem przekrecic nazwisko ?

    Ojejku, napadasz mnie, wyzywasz od panów... No tom się zezłościł.
    Wszak moja wypowiedź pierwotna nijak się miała do Twojej osoby...

    >Proszę nie reagować tak nerwowo i pomyśleć, ze fakt iż
    >Alez do glowy minie przyszlomyslec, ze JEST GORSZY.
    >Ale dla ew. kontrachenta prawdopodobienstwo,
    >ze jest niewiarygodny jest WIEKSZE

    Pokaż jakiś LOGICZNY powód dla ktorego wiarygodność przekłada się
    choćby częściowo na korzystanie/nie korzystanie ze zwolnienia z VATu.

    To tak, jakbyś usiłował wmówić mi, że wliczanie czegoś w KUP zmniejsza
    wiarygodność i osoba płacąca wyższe podatki z powodu rezygnacji z
    możliwości ich zmniejszenia jest wiarygodna. Ja sugeruje raczej, że
    jest nie do końca zdrowa na umyśle.

    >Porownanie jest dobre, tylko trzeba zauwazyc co i dlaczego sie porownuje.
    >Jesli wlasciciel sklepu szuka sprzedawcy z wyksztalceniem srednim,
    >to nie dlatego by trzeba bylo "mature" aby stac za lada,
    >lecz dlatego, ze uwaza ze wsrod maturzystow ma wieksza SZANSE znalezc
    >odpowiedniego pracownika.

    I bałdzo dobrze, jednak się ma nijak do omawianej sytuacji.

    >Podobnie do wiekszych projektow szukalbym VAT-mana nie dlatego ze jest
    >LEPSZY.

    Ino po co?

    >Prog OBROTOW do VAT jest bardzo inski i jak pisalem wielokrotnie oplaca sie
    >tylko przy BARDZO DUZYM udziale dochodu w obrocie.

    No nie tak bardzo dużym... Powiedziałbym, że przy usługach prawie
    zawsze... A że próg jest niski, nie oznacza niskiej klasy usługodawcy.
    Zwłaszcza, że jak już wspominałem, znam przypadki podwójnej firmy
    właśnie po to, żeby usługi były bez VATu i jeszcze najlepiej na
    ryczałcie. Natomiast sprzedaż i inne badziewia, które, jak wspominasz,
    mogą się nie opłacać w tym trybie lecą przez drugą firmę.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)