  • Data: 2007-11-17 15:24:55
    Temat: Re: definicja przywłaszczenia??
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy pracownik który:
    > a) zabiera (i nie oddaje) powierzony mu telefon komórkowy / samochód
    > formowy

    On de facto nie zabiera, bo juz go ma (powierzono mu go wczesniej).
    Przywlaszczenie i to w dodatku kwalifikowany tym z art. 284 par.2 kk jesli
    wartosc ponad 250zl

    > b) zabiera do domu np. materiał który został mu powierzony

    Rowniez przywlaszcznie, bo wczesniej mu go powierzono, a to, ze potem
    dokonuje jego fizycznego przemieszczenia nie ma znaczenia (czyn wspolkarany
    nastepczy).
    Inaczej : nie ma kradziezy, bo nie musial wyjac tej rzeczy spod wladztwa
    innej osoby, gdyz ona byla juz w jego wladztwie (powierzono mu ja).

    Jeszcze inaczej : kradziez zwykle wiaze sie z fizycznym przemieszczeniem
    rzeczy (no zabierasz komus 5 sloikow z ogorkami z piwnicy), a przywlaszcznie
    raczej nie ma tego elementu fizycznego (sasiad dal ci 5 sloikow ogorkow na
    przechowanie, bo nie mial miejsca w piwnicy, a kiedy zadal zwrotu ty mu nie
    oddales)

    Cezar