  • Data: 2007-11-18 10:32:43
    Temat: Re: definicja przywłaszczenia??
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cezar pisze:

    > Facet, czy ty czytasz ze zrozumieniem ? Masz jakis deficyt po stronie
    > poznawczej, czy co ? Przeciez Ci dwa razy pisalem, ze de facto ("rozbijajac
    > na atomy") kradziez po przywlaszczeniu zachodzi,

    Nie, to ty nie rozumiesz.
    Żadna kradzież nie zachodzi. Brak znamienia "zabiera". Nie można
    "zabrać" (czyli wyjąć z czyjegoś posiadana) czegoś co znajduje sie w
    twoim posiadaniu. Czego nie rozumiesz?

    > karnoprawne pojecie kradziezy jest osadzone w prawie cywilnym

    Żebym mógł potwierdzić lub zaprzeczyć musiałbym wiedzieć co do jest dla
    ciebie osadzenie w prawie cywilnym.

    > Jakzes taki madry i negujesz to co powyzej, to napisz czy mozna okrasc kogos
    > kto przywlaszczyl ?

    Oczywiście chodzi o to że sprawca który przywłaszczył nie może tego
    samego ukraść. Czy to nie była oczywista oczywistość?

    > Moze jak nad tym pomyslisz, to zruzmiesz sens tego co napisalem - prawidlowe
    > rozumowanie doprowadzi ciebie do tego samego co ja napisalem tylko niejako
    > od drugiej strony.

    Ale nic na to nie poradzę że wydaje ci sie że masz rację.
    Albo przywłaszczenie albo kradzież (a skoro tak to zawsze 1 czyn)
    Nigdy to i to (a wiec nigdy 2 czyny).
    A skoro jednej czyn to nie można mówić o współukaranym czynie uprzednim
    czy następczym. To sa pojęcia dotyczące zbiegu, a tu zbiegu czynów czy
    przestępstw po prostu nie ma.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"