  • Data: 2022-01-14 12:46:34
    Temat: Re: bezprececensowy zamach na wolność
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Jan 2022 22:18:24 +0100, Kviat wrote:

    > Przed zarażeniem. Tak pisałem.

    Moment - a jaka jest roznica między zakażeniem a zarażeniem?

    > Odnosiłem się do wypowiedzi, którą przytoczył Marcin.
    > Podkreśliłem wężykiem pogubionym trzema wierszami.
    >
    > "no i nagle się okazało, że w jednym szpitalu jest spore
    > ognisko (kilkaset osób) a połowa
    > zarazonych
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    > to osoby zaszczepione."

    Moment - to o co chodzi?

    Szczepionka nie chroni przed zakażeniem/zarażeniem danej osoby,
    a czy chroni przed zarażaniem innych przez tą osobę?

    Bo jak nie chroni, to czemu narzekac na niezaszczepionych?

    No dobra - moze skraca okres choroby, wiec dlugosc zarażania innych.
    Zawsze to jakis zysk ... ale czy nie wazniejsze maseczki od szczepień?

    No i byc moze chroni przed ciezkim przebiegiem choroby,
    ale to glownie korzysc osobista, choc uwolnienie szpitali to tez
    korzysc spoleczna.

    > A ja pisałem, że skoro masz pretensje do polityków, to miej pretensje do
    > polityków. I szurów. A nie do naukowców.
    >
    > https://wyborcza.pl/7,75399,27790878,ktore-kraje-wpr
    owadzily-obowiazkowe-szczepienia-przeciw-covid-19.ht
    ml
    > 11 listopada 2021 | 05:46
    >
    > "Jak przypomina ,,Guardian", na razie szczepienia urzędników rozkładają
    > się bardzo nierówno - o ile w Białym Domu zaszczepieni są niemal wszyscy
    > pracownicy(...)"
    >
    > Albo kłamią i faktycznie to światowy spisek w celu depopulacji, albo
    > faktycznie pracownicy Białego Domu są zaszczepieni. Nieskuteczną
    > szczepionką. Bo są debilami.

    Taka moda, to sie zaszczepili :-)

    Moze i szczepionka chroni przed ciezka postacia choroby.
    Bo przed rozprzestrzenianiem to chyba nie, patrzac na

    https://covid19.who.int/region/amro/country/us

    Czemu tegoroczna fala zachorowan wieksza niz potrzednie?
    Przeciez teraz duzo osob zaszczepionych, a rok temu nie ...

    > https://spidersweb.pl/plus/2022/01/portugalia-covid-
    szczepionki

    > "Oderwanie pandemii od polityki za kluczowe uważa też admirał Melo.
    > Pytany przez dziennikarzy ,,New York Times", co inne kraje mogą zrobić,
    > aby wzmocnić program szczepień, udzielił prostej rady: znaleźć do jego
    > organizacji ludzi, którzy nie są politykami."
    >
    > "Różnice widać też w statystykach. Nad Wisłą niemal każdego dnia
    > odnotowywanych jest kilkaset zgonów. W Portugalii, choć statystyki
    > zakażeń po pojawieniu się niezwykle szybko rozprzestrzeniającego się
    > wariantu Omikron biją rekordy i są wyższe nawet niż przed rokiem, to
    > zgony nie przekraczają 25 przypadków dziennie.

    I byloby to dobre podsumowanie, tylko ... mimo poczatkowych sukcesow
    w 10mln Portugalii zmarlo razem 19 tys osob. Glownie rok temu.
    Teraz prawie nie umieraja

    U nas zmarlo juz 100 tys ... to procentowo wiecej niz w Portugalii,
    ale czy to zaleta szczepionki, czy u nich nieodporne osobniki wyginely
    wczesniej ?

    Szwecje (10 mln mieszkancow) i Norwegie (5mln) porownaj
    https://covid19.who.int/region/euro/country/se
    https://covid19.who.int/region/euro/country/no

    W Norwegii 66 ofiar tygoniowo w szczycie ostatniej fali,
    w Szwecji 53 i to niekoniecznie jest szczyt.

    No ale w Szwecji zmarlo ogolem na Covid 15 tys ludzi,
    a w Norwegii 1372 ... jak szczepionka pomoze, to moze im sie uda ten
    wynik utrzymac.
    A jak sie Norwegowie szczepia - chetnie?

    Ale gdzies w tych liczbach sa jeszcze "i choroby towarzyszace" i moga
    wplywac mocno na wyniki.

    > (...)Portugalski rząd i specjaliści mówią jasno: przy tej skali zakażeń
    > śmiertelność jest niewspółmiernie niska. Czyli szczepienia zadziałały,
    > ale to nie czas na świętowanie, lecz na kolejne dawki. A admirał Melo
    > podkreśla: - Wygraliśmy bitwę, ale nie wygraliśmy wojny, bo to wojna
    > światowa."
    >
    > https://statvirus.pl/
    > (przed chwilą)
    > Polska - zmarło 101419 (+481)
    > Portugalia - 19203 (+22)
    > Dania - 3453 (+20)

    Dania ...
    https://covid19.who.int/region/euro/country/dk

    Ostatnio bylo i 95 zgonow tygodniowo. A to 6 mln kraj.
    I wcale ta fala zgonow nie jest niska, porownujac z ubieglym sezonem.
    Tez sie nie lubia szczepic?

    U nas co prawda 3265, wiec jakby 6 razy wiecej, a smiertelnosc podobna
    jak rok temu - w Danii jednak połowa.

    > No faktycznie, bo to, że _jakoś_ działa przeciw hospitalizacji i
    > zgonom, to przecież żadna korzyść. A już na pewno nie znacząca.

    Ale to powinien rzad obowiazek wprowadzic, czy zostawic decyzje
    obywatelom - kto chce, niech zdycha?

    Czy ewentualnie oglosic, ze do respiratorow w pierwszej kolejnosci
    beda podłączane osoby zaszczepione - reszta nie chce dbac, to nie.

    No ale rzad ma konstytucyjny obowiazek dbac o zdrowie wszystkich
    obywateli - niech sobie od ust odejmie, a respiratory kupi w
    potrzebnej ilosci :-)

    > No i?
    > Co w tym dziwnego i kontrowersyjnego?

    Bardzo dobrze, ale ... to w marcu czwarta dawka ?

    > Mam nadzieję, że to sobie już wyjaśniliśmy raz na zawsze :P

    Przeciz podawalem

    https://www.who.int/publications/i/item/WHO-2019-nCo
    V-vaccines-SAGE_recommendation-BNT162b2-2021.1

    "A two-dose regimen of BNT162b2 given 21 days apart conferred 91%
    protection (95% CI 89-93%) 7 days post dose 2 against symptomatic
    SARS-CoV2- infection in persons aged 16 and above, based
    on a median follow-up of six months. Similar vaccine efficacy
    (generally 90 to 100%) was observed across subgroups, defined
    by age, sex, race, body mass index and comorbidities."

    To co - nie chronila czy chronila, ale sie zepsula?

    J.