  • Data: 2005-04-28 21:57:02
    Temat: Re: Zawiadomienie Kuraratorium
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > To znaczy w ogóle, to masz rację oczywiście. Ale w tym wypadku nie. Nie,
    > bo zgoda przestała obowiazywać w chwili, gdy pytający zarządał wydania
    > dokumentu. I regulamin tutaj nic nie zmieni.

    Nie przekonujesz. :)

    > Choćby na podstawie art. 5 kc, poprzez uznanie
    > go jako niezgodnego z zasadami współżycia społecznego (wszak stanowi
    > przestępstwo, więc trudno o lepszy dowód tego). Co więcej skoro
    > przetrzymywanie cudzego dokumentu stanowi przestępstwo, to zgodnie z
    > art. 58§3 kc jest nieważna.

    Zaraz, przecież problem w tym, że nie każde przetrzymywanie cudzego
    dokumentu stanowi przestępstwo. A takiego, którym nie masz prawa
    rozporządzać.

    > Fajno, ale wystawieniem dokumentu w postaci świadectwa nie rządzi kodeks
    > cywilny. Obowiązek jego wystawienia wynika z przepisów prawa
    > administracyjnego. Skoro gość zdał maturę, to szkoła ma mu obowiązek
    > wystawić świadectwo. Gdyby od dyplomu była wymagana opłata skarbowa, to
    > wówczas mogli by uzależnić wydanie dokumentu od jej uiszczenia. Ale nie
    > można tego łączyć z jakimiś zobowiązaniami cywilnoprawnymi.

    Ale w tej sprawie nie chodzi o to, że szkoła nie chce wydać dokumentu
    jej ukończenia, wystawianego przez nią, bo tu nie ma o czym dyskutować,
    ale o przypadek, w którym jest to dokument złożony w tej szkole żeby się
    do niej dostać. Prawo administracyjne nie ma z tym nic wspólnego.

    > Nie zgodzę się z Tobą. Jeśli nawet uznać, ze ta zgoda jest ważna (choć
    > mam wątpliwość, jak pisałem), to zgodę można odwołać i tyle. Teraz już
    > nie wyraża zgody i mają mu wydać ten dokument.

    Pytanie czy tak łatwo można zgodę odwołać... Bo niby dlaczego? Taka sama
    część wiążącej umowy jak inne. Przecież nie można dowolnie odwoływać
    oświadczeń woli.

    KG