  • Data: 2005-04-28 23:08:41
    Temat: Re: Zawiadomienie Kuraratorium
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:d4rpqo$ruv$1@news.onet.pl...

    > Przecież nie istnieje tak rozumiane pojęcie 'zerwania umowy'. Nie
    można
    > w ten sposób jednostronnie spowodować wygaśnięcia zobowiązania.
    Najwyżej
    > można umowy nie wykonać, ale to nie powoduje jej wygaśnięcia.

    Źle mnie rozumiesz. Chodzi mi o to, ze gość w umowie wyraża zgodę na
    przechowywanie swojego dokumentu przez szkołę. OK! Jego umowa, jego
    prawo. Ale w momencie, gdy zmienia zdanie, to po prostu zgoda przestaje
    obowiązywać. Zgoda, a nie cała umowa. Bo całą umowa oczywiście
    obowiązuje nadal i niesie za sobą skutki. Tym nie mniej moim zdaniem
    szkoła tarci podstawę do przechowywania tego dokumentu. No bo zgody już
    nie ma, a i sensu również. Przecież nie mogą na tym dokumencie zaspokoić
    swoich roszczeń odszkodowawczych. Tak więc jest to po prostu czysta
    złośliwość z ich strony. A ponieważ prawo raczej jest pozbawione głupiej
    zemsty i złośliwości, no to moim zdaniem nie można tego w ten sposób
    tłumaczyć.

    To tak, jakbyś podpisał z parkingiem strzeżonym umowę na tydzień.
    Przychodzisz po trzech dniach,a oni mówią, ze ponieważ masz umowę na
    tydzień, to Ci samochodu nie wydadzą. Tylko, ze w wypadku samochodu, to
    ewentualnie można by było to jako zastaw na rzeczy powierzonej
    potraktować jeśli byś im nie zapłacił. W wypadku dokumentu nie ma takiej
    możliwości.