eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
  • Data: 2022-05-31 16:47:06
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No jest taki: Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    > bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    > na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie
    > lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    > uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    >
    > Jeśli ratownik nie mógł opuścić stanowiska, a rozumując rozsądnie, z
    > oceny sytuacji wynikało, że mógł pomóc udostepniając AED innej osobie?
    > Nigdzie nie ma wymogu konieczności osobistego udzielania tej pomocy.

    Już to wałkowaliśmy. o ile ewentualnie można by się czepić nieudzielenia
    przez ratownika pomocy, to nie ma to nic wspólnego z wydaniem komuś
    swojego mienia, o mieniu pracodawcy nie wspominając. Poza tym idąc tym
    tokiem rozumowania można by postawić hurtem zarzut wszystkim przechodniom.

    --
    Robert Tomasik