eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Data: 2005-07-21 02:55:30
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:

    >>Niewłaściwe? Zgodne ze zleceniem i wiedzą techniczną.
    >
    > Moim zdaniem - bo nie chce mi się szukać w ustawach - gdyby producent
    > przewidział taką możliwość oficjalnie, to wówczas nie dostał by
    > homologacji. Bo ta wiąże się z tego co pamiętam z trwałym ograniczeniem
    > prędkości. A co to za trwałe, jak instrukcja naprawy przewiduje, ze się
    > usuwa przeszkodę przy przeglądzie.

    Ograniczenie prędkości jest ograniczeniem sztucznym. Z reguły jest to
    odcięcie 'wyrosta robaczkowego' pogarszającego pracę wydechu czy wręcz
    wyłączenie blokady na układzie zapłonowym.

    >>Bez przesady. Współczesne skutery są konstruowane ze sporym zapasem.
    >>Często modele o trzykrotnie wyższej pojemności mają prawie dokładnie
    >>takie same komponenty (przynajmniej te związane z układem jezdnym).
    >>Gdyby się coś urywało, takie firmy jak Malossi czy LeoVince by dawno
    >>temu splajtowały.
    >
    > Współczynnik bezpieczeństwa w wypadku dźwigu oscyluje koło 4x. Ale jak
    > założysz 110% nominału i dźwig wywracając się zabije kogoś, to siedzieć
    > pójdzie hakowy i operator, a nie konstruktor. Współczynniki
    > bezpieczeństwa są po to, by podnosić bezpieczeństwo, a nie osiągi
    > urządzenia.

    Ale w tym przypadku - używając analogii - dźwig jest identyczny, tylko
    ma rozregulowany silnik. Ewentualnie minimalnie lżejszy i sporo słabszy.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1