  • Data: 2005-07-21 23:38:01
    Temat: Re: Tuning legalny czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbpa8s$sl2$1@opal.futuro.pl...

    > Wątpię. Importerzy i producenci 'proceder' znają, a że dzięki temu
    jest
    > większy popyt na ich produkty - nie będą bruździć.

    Dokad ich życie nie zmusi. ASO jest niejako przedstawicielem producenta.
    Gdyby dowieść, że motorowej jest tak naprawdę motocyklem, to producent
    ryzykuje utratą homologacji. Utopi wówczas ASO sam siebie ratując.

    Albo kółko sie odkręci i motorowerzysta przy 100 km/h sie zabije.
    Rodzice uderzą do producenta, a ten wykarze, ze kółeczko odpadło, bo
    ktoś to i owo zdemontował. I kto bedzie odpowiadał? ASO. Tak więc
    legalnei tego robić nie można na analogicznej zasadzie, jak nie mozna
    zdemontować hamulca.

    > Patrz wyżej :)

    Nie mogą oficjalnie przewidzieć, bo by homologacji nie dostali na
    Polskę.

    > A ogranicznik jest sztucznym dodatkiem i tam, gdzie nie ma takiego
    > formalnego wymogu - nie jest instalowany.
    > Ale jeżdżącym szybciej niż "przewidział producent".

    Ale samochodem. Ma homologację na samochód i jest samochodem. Zobacz
    jakie skutki ma zmiana samochodów osobowych na ciężarowe. Kupujących się
    nikt nie czepia poza VAT-em. Ale kilku przerabiających jest już po
    wyrokach.

    > Co równasz pięść do nosa? Hamulce nie są demontowane. Ba! Wśród części
    > tuningowych są także mocniejsze hamulce.

    Chodzi mi o zasadę. Tuningowac możesz tylko dotąd, dokąd nie naruszysz
    prawa. Motorower ma mieć hamulce o określonej skuteczności. Możesz je
    zmienić, byle miały tę skuteczność.