  • Data: 2021-04-25 08:38:53
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2021 o 18:40, J.F. pisze:

    >Cóż. Trzeba czasem jeszcze do słownika zajrzeć :-)

    IMO - policjanci i niektorzy eksperperci sfer rzadowych lubia
    nadzuzywac tego slowa.

    Zakladam, ze chodzi Ci o to:
    Art. 318.
    Nie popełnia przestępstwa żołnierz, który dopuszcza się czynu
    zabronionego będącego wykonaniem rozkazu, chyba że wykonując rozkaz
    umyślnie popełnia przestępstwo.

    >Śmiem twierdzić, ze skoro nie było kontrolera, to dokładnie nic.

    No coz, z arykulu:
    https://wiadomosci.wp.pl/ujawniamy-oto-jak-tuszowano
    -incydent-z-udzialem-prezydenta-dudy-663085345337635
    2a

    "WIEŻA: "Tutaj w tej chwili Port robi co może, za chwilę wyjedzie
    FOLLOW" (samochód sterujący i ustawiający samoloty na płycie
    lotniska - przyp. red.).
    PILOT: "Dobra, dzięki bardzo".
    WIEŻA: "Wszyscy zdają sobie sprawę z sytuacji, tak więc wszyscy robią
    co mogą".
    PILOT: "Wiem, ja rozumiem, no z tyłu nas też naciskają, dlatego pytam,
    żeby ewentualnie rzucić hasłem jakimś".
    "

    Czyli lotnisko sie stara ich wystartowac, a pilot ma myslec, ze
    nielegalnie?
    A co dalej ? Dziennikarz juz stenogramu nie cytuje

    "Stenogram wrzucony na grupę przez Kobeckiego zawierał jeszcze jedną
    pułapkę, której nieobeznany z lotnictwem doradca nie zauważył.
    W pewnym momencie pilot stwierdza: " OK, rozumiem, FOLLOW pod pas nas
    zaprowadzi, po starcie z Informacją 126,300 do poziomu 95 będziemy
    utrzymywać".

    - "Po starcie z informacją", czyli w przestrzeni klasy G, tzn. bez
    kontroli zapewnianej przez PAŻP, bez zapewnionej separacji od innych
    statków powietrznych, a jedynie z informacją, zapewnianą przez Służbę
    Informacji Powietrznej. "126,300" to właśnie częstotliwość Informacji
    Powietrznej, gdzie siedzi informator.
    A nie kontroler - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską kontroler lotów.
    "
    Pilot mial kojarzyc, ze to nielegalne, czy tylko niewlasciwe, czy
    uwazac, ze z braku kontrolera gdzies wyzej zalatwiono zgode ?

    ""Kontroler nie odszedł ze stanowiska pracy, zostawał na łączności i
    nasłuchu, pośrednio dał zgodę na lot.
    Sprawa wzięła się z tego, że przełożony tego kontrolera zrobił z tego
    aferę" - próbuje szukać winnego Milczarski.
    "

    I jeszcze kwestia chronologii z artykulu

    "9 lipca 2020 po godzinie 15 do PLL LOT, Polskiej Agencji Żeglugi
    Powietrznej oraz Kancelarii Prezydenta wpływają pytania od
    dziennikarzy. O godzinie 17.23 prezes PLL LOT Rafał Milczarski zakłada
    w komunikatorze WhatsApp grupę, którą początkowo nazywa z niemieckiego
    GRUNBERG, a z czasem zmienia jej nazwę na GREENBERG
    Redakcja Wirtualnej Polski weszła w posiadanie zapisu całej dyskusji,
    która toczyła się w tej grupie do 13 lipca.

    [...]
    Przygotowując materiał kilkukrotnie wysyłaliśmy pytania do PLL LOT.
    M.in. o to kiedy wszczęto postępowanie ws. incydentu z udziałem
    samolotu LOT przewożącego Andrzeja Dudę, jak zakończyło się
    postępowanie w sprawie incydentu? Jakie wnioski zawierał raport w tej
    sprawie? Jakie konsekwencje spotkały załogę tamtego lotu?

    W odpowiedzi z 14 kwietnia, pod którą nikt się nie podpisał, czytamy,
    że: "postępowanie w sprawie zdarzenia zostało rozpoczęte niezwłocznie
    po otrzymaniu informacji o jego zaistnieniu, 3 lipca 2020.
    [...]

    Zapytaliśmy też PAŻP, kiedy wszczęto postępowanie ws. incydentu z
    udziałem samolotu LOT przewożącego Andrzeja Dudę i jak zakończyło się
    to postępowanie?
    "Zdarzenie zostało zarejestrowane w wewnętrznym w systemie
    raportowania. W czasie weryfikacji zdarzenia PKBWL podjęła decyzję o
    objęciu tego zdarzenia badaniem przez Komisję" - "Zdarzenie zgłoszone
    zostało 02.07.2020, decyzja o rozpoczęciu badania zapadła 03.07.2020"

    To dziwne, bo 9 lipca o godz. 17.44 szef PAŻP Janusz Janiszewski
    napisał na grupie GREENBERG:
    "U mnie wydane polecenia. Jutro sprawa zajmuje się wykwalifikowany
    inspektor".
    Dopytywany o to rzecznik PAŻP potwierdził, że decyzja w PAŻP zapadła 3
    lipca.
    [....]
    10 lipca o godz. 8.02.
    A 14 minut wcześniej Kobecki wrzuca na grupę dyskusyjną GEENBERG
    dokument, który nie pozostawia złudzeń, co wydarzyło się na pokładzie
    prezydenckiego embraera. To fragment zapisu rozmowy pomiędzy wieżą w
    Zielonej Górze a pilotem.
    "

    No i teraz, zakladajac, ze powyzsze informacje sa prawdziwe:
    -incydent zgloszono, trudno powiedziec kiedy dokladnie, i badanie
    trwa.
    -nagrania sie jakies znalazly, skoro stenogram zrobiono. W trybie
    blyskawiczym 9 lipca, czy na spokojnie wczesniej ?

    wiec tuszowanie to tylko "medialne".

    Kto znajdzie, kto byl przelozonym kontrolera i czy nadal jest ? :-)

    J.