  • 1. Data: 2021-04-20 14:25:31
    Temat: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    O incydencie startu samolotu Adriana bez kontrolera lotu, który
    zakończył pracę, już wiedzieliśmy pierwszego dnia.

    Teraz na jaw wyszły dokumenty, jak tuszowano sprawę. Jakie wywierano
    naciski na start. Zaginęły też nagrania.
    https://wiadomosci.wp.pl/ujawniamy-oto-jak-tuszowano
    -incydent-z-udzialem-prezydenta-dudy-663085345337635
    2a
    (uwaga: długi artykuł)

    Nową przypowieść sobie Polak kupi, że przed szkodą i po szkodzie głupi.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2021-04-20 15:39:34
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Apr 2021 14:25:31 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Zaginęły też nagrania.

    To przecież standard w państwie z tektury.
    Taśma Obajtka zaginęła w ziobroturze, płyta z brawurowym przejazdem
    Pasztetowej przez Oświęcim "się uszkodziła", a kiedy padła IV RP, to samo
    stało się z laptopami Miękiszona i jego asystenta. Służbowy laptop
    prokuratora, który wydał nakaz aresztowania Barbary Blidy wpadł do wanny
    pełnej wody.
    Taka karma.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-04-20 19:31:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >naciski na start. Zaginęły też nagrania.
    >https://wiadomosci.wp.pl/ujawniamy-oto-jak-tuszowan
    o-incydent-z-udzialem-prezydenta-dudy-66308534533763

    Zaraz zaraz ... jesli wladze LOT tak tuszowaly, to kto zawiesil
    pilotow ?

    A rejestrator glosu kokpitu - minimum to bodajze 30 minut.
    Wiec mogl sie skonczyc zanim wyladowali.

    Nowsze chyba dluzej nagrywaja, ale jak sprawa wybuchla tydzien pozniej
    ... no, moze samolot stal i czekal na zadania, a moze polecial i
    znikly.
    niby w artykule sa, ale jak sprawy nie bylo ... nikt nie

    Poza tym, jak pamietam dyskusje, to tam bardziej skomplikowane bylo
    zamieszanie, i kto wie - moze i nie tak nieprzepisowo to zrobili, a
    odpowiedzialnosc rozmyta.

    J.

  • 4. Data: 2021-04-20 19:55:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.04.2021 o 19:31, J.F. pisze:

> [...]
    > A rejestrator glosu kokpitu - minimum to bodajze 30 minut.
    > Wiec mogl sie skonczyc zanim wyladowali.

    Bo te rejestratory mają zapewnić dane na wypadek katastrofy, a nie na
    wyciąganie "trupów z szafy".

> [...]
    >
    > Poza tym, jak pamietam dyskusje, to tam bardziej skomplikowane bylo
    > zamieszanie, i kto wie - moze i nie tak nieprzepisowo to zrobili, a

    Dziennikarz na siłę próbuje rozbuchać sprawę do jakiegoś spisku, podczas
    gdy sprawa jest relatywnie prosta. Nie było wieży kontroli i zgodnie z
    przepisami ten samolot nie powinien wystartować. Za wystartowanie
    odpowiada załoga (generalnie chyba pilot). To, czy "naciskał" sam Pan
    Prezydent RP, czy funkcjonariusze SOP, to sprawa poboczna. No chyba, że
    porwali ten samolot przystawiając pilotce pistolety do głowy, ale tak
    daleko, to nawet media nie odpływają.

    Co więcej, jeśli nawet ktoś "naciska", to idę o zakład, że nie miał
    zielonego pojęcia, czemu ów samolot nie może wystartować. Na pierwszy
    rzut oka te kilka minut wydaje się nieistotnym problemem. To dopiero po
    analizie całej sytuacji dowiadujemy się, że faktycznie kontroler nie
    mógł tych kilku minut zostać i nie wynikało to z jego złośliwości, czy
    przekonań politycznych. A że SOP-owcy mogli naciskać, to może być
    wynikiem tego, że chyba odpowiadają za punktualność przebiegu wyjazdu i
    pewnie to na ich "karki" spadły by gromy. Pytanie, czy ktoś im
    powiedział, że te kilka minut będzie miało krytyczne znaczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-04-21 11:59:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Apr 2021 19:55:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dziennikarz na siłę próbuje rozbuchać sprawę do jakiegoś spisku,

    Masz rację. Ewentualny brak Pana Prezydenta RP na skutek katastrofy
    lotniczej i tak nic by nie zmienił w życiu politycznym, a do podpisywania
    można delegować kogokolwiek, choćby Suskiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2021-04-21 12:18:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Masz rację. Ewentualny brak Pana Prezydenta RP na skutek katastrofy
    >lotniczej i tak nic by nie zmienił w życiu politycznym, a do
    >podpisywania
    >można delegować kogokolwiek, choćby Suskiego.

    No, czas byl dosc szczegolny.

    Gdyby tak pan prezydent zmarl przed wyborami ... i czasu zabraklo na
    zgloszenie nowego kandydata ?

    I co wtedy?
    -PiS zostaje bez kandydata ?
    -Witek odwoluje wybory i oglasza nowe motywujac rownymi szansami
    partii ?

    -Witek odwoluje ogloszone wybory i oglasza nowe ... bo Konstytucja
    mowi, ze po smierci urzedujacego prezydenta oglasza wybory w
    okreslonym czasie,

    -Mateusz obwieszcza stan wyjatkowy, z tytulu koronawirusa ... i wybory
    sa odwolane ..

    J.

  • 7. Data: 2021-04-21 12:41:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 21 Apr 2021 12:18:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > No, czas byl dosc szczegolny.
    >
    > Gdyby tak pan prezydent zmarl przed wyborami ... i czasu zabraklo na
    > zgloszenie nowego kandydata ?

    Ale to nie ja twierdzę, że WP robi z igły widły, a dziennikarz piszący o
    tuszowaniu startu samolotu z zamkniętego lotniska "próbuje rozbuchać sprawę
    do jakiegoś spisku".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2021-04-21 13:47:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]
    >piszący o
    >tuszowaniu startu samolotu z zamkniętego lotniska "próbuje rozbuchać

    No ale sugerujesz, ze to bez znaczenia kto bedzie podpisywal, a tym
    czasem okres taki, ze moglo to miec szerokie skutki.

    A spisek ... no ciekawe - dziennikarz szuka na sile, czy spisek
    naprawde byl ... w celu wybielenia sie z incydentu ... zreszta jak
    widac - taki spisek w granicach prawa, skoro omawiali co mozna a czego
    nie wolno ...

    J.

  • 9. Data: 2021-04-21 13:59:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 21 Apr 2021 13:47:18 +0200, J.F. napisał(a):

    > No ale sugerujesz, ze to bez znaczenia kto bedzie podpisywal,

    Co ja poradzę, że braku Maliniaka i tak nikt nie zauważa.

> [...]
    > naprawde byl ... w celu wybielenia sie z incydentu ... zreszta jak
    > widac - taki spisek w granicach prawa, skoro omawiali co mozna a czego

    Ja tam się nie znam na lataniu, ale skoro start z zamkniętego lotniska nie
    jest niczym specjalnym, to po grzyba tracili czas na te swoje dywagacje.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2021-04-21 14:14:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    -incydent-z-udzialem-prezydenta-dudy-663085345337635
    2a

    >Bo te rejestratory mają zapewnić dane na wypadek katastrofy, a nie na
    >wyciąganie "trupów z szafy".

    Sa glosy, ze nawet na wypadki katastrofy to jest zbyt malo, i
    wydluzaja czas.
    Chcialem tylko zasygnalizowac, ze "zaginely nagrania" moze wynikac z
    obiektywnych przyczyn, bez niczyjej zlej woli.

    Byc moze na wiezy jest jakis lepszy rejestrator.

    >Dziennikarz na siłę próbuje rozbuchać sprawę do jakiegoś spisku,
    >podczas
    >gdy sprawa jest relatywnie prosta. Nie było wieży kontroli i zgodnie
    >przepisami ten samolot nie powinien wystartować.

    Troche to chyba bardziej skomplikowane, a i przepisy niepewne.

    >Za wystartowanie
    >odpowiada załoga (generalnie chyba pilot).

    Tylko zauwaz "wysylamy Follow".
    Pilot prosi o pozwolenie, kontroler mowi, ze on juz kontrolowac nie
    moze, ale ze dyrekcja sie stara ... w koncu ktos pozwala.

    >To, czy "naciskał" sam Pan
    >Prezydent RP, czy funkcjonariusze SOP, to sprawa poboczna.

    Watpie aby sam pan prezydent sie fatygowal, albo zeby na SOP
    delegowal.
    Pewnie ma tam jakiegos sekretarza, dyrektora protokolu.
    Zreszta z rzekomych tresci mozna wywnioskowac, ze stewardessy pytali
    "czemu nie odlatujemy".

    >No chyba, że
    >porwali ten samolot przystawiając pilotce pistolety do głowy, ale tak
    >daleko, to nawet media nie odpływają.

    Taa, a jak pan prezydent mowi "ja tu jestem zwierzchnikiem sil
    zbrojnych i wydaje rozkaz" ?
    Ty razem pilotka cywilna i takie rozkazy ma w ....

    >Co więcej, jeśli nawet ktoś "naciska", to idę o zakład, że nie miał
    >zielonego pojęcia, czemu ów samolot nie może wystartować. Na pierwszy
    >rzut oka te kilka minut wydaje się nieistotnym problemem.

    Ogolnie tak, ale jak juz wszyscy siedza 10 minut w samolocie i nie
    ruszaja, a pozno sie robi, to istotnosc wzrasta :-)

> [...]
    >analizie całej sytuacji dowiadujemy się, że faktycznie kontroler nie
    >mógł tych kilku minut zostać i nie wynikało to z jego złośliwości,

    Tylko z ustawy podpisanej przez prezydenta :-)

    >A że SOP-owcy mogli naciskać, to może być
    >wynikiem tego, że chyba odpowiadają za punktualność przebiegu wyjazdu
    >pewnie to na ich "karki" spadły by gromy.

    Ogolnie tak pewnie moglo byc, tylko czy nie najmniej od nich zalezalo
    ?
    Ale mogliby gromy zebrac za zbyt slabe przypominanie.
    Albo za zbyt wolna jazde na lotnisko :-)

    Przy czym:
    -niby maja dbac o vip'ow, wiec postoj w samolocie moze ich niepokoic.
    -w razie problemow ... zapakuja Pana Prezydenta do limuzyny i zawioza
    do Warszawy.
    To tylko 400km autostrada - w 3h bedzie, przespi sie w samochodzie.
    A wina bedzie ... tego, co podpisal ustawe :-P

    Tylko ile przepisow przy tym narusza ... o organizacji przejazdu, o
    zabezpieczeniach, o czasie pracy kierowcow ... o ile jakies
    szczegolowe przepisy sa.

    >Pytanie, czy ktoś im
    >powiedział, że te kilka minut będzie miało krytyczne znaczenie.

    Bardzo mozliwe, ze nie.
    Choc z drugiej strony - pewnie odwiedzaja mniejsze lotniska czesciej,
    powinni kiedys natrafic na taki problem.

    No wlasnie - a jakby tak zawiezc Pana Prezydenta do wojskowej
    jednostki lotniczej w Poznaniu?
    Nie znajdzie sie jakis samolot ? :-)

    J.