  • Data: 2021-04-25 15:18:11
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2021 o 14:41, J.F. pisze:

    > A czemu nie? Albo i bez wysylania - "czytaliscie dzisiejsza wyborcza"

    To zrobiono później przez whatsupa:P

    > Tez nie - na razie byly pytania od dziennikarzy i wzbudzily panike :-)

    Dokładnie. Stwierdzili, że i tak się mleko rozlało to zgłosili (po
    terminie).

    > Ja tam nie wiem, czy tak zamiatana ... mowiles, ze PKBWL bada incydent
    > ... kiedy zgloszony, przez kogo, jaki numer ...

    Zgłoszony po tym jak się wydało, że dziennikarze już wiedzą.

    > Przeciez to wystarczy jeden "szkodnik".

    Pis dość dokładnie tam "sprzątał" już wcześniej. Zresztą - do nich nikt
    nic nie zgłaszał, dopóki dziennikarze nie pytali o ten lot.

    > Tak czy inaczej - ktos dziennikarzom temat podrzucil, bo przeciez sami
    > na to nie wpadli.

    https://www.liveatc.net/search/?icao=epzg - teraz nie ma, ale lotnisko
    zamknięte. Generalnie są ludzie co słuchają ATC.

    > No a te "starania" to w ktora strone byly?

    Ale to nie poznań się starał a babimost.

    > Tylko, ze ta CTR jest aktywna w godzinach pracy wiezy lotniska.

    No właśnie.

    > A to tym bardziej watpie.

    A ja wątpię, zeby ktoś im wydał formalnie zgodę na start, jeśli nie był
    do tego uprawniony.

    > Rzekomy cytat:
    > "OK, rozumiem, FOLLOW pod pas nas zaprowadzi, po starcie z Informacją
    > 126,300 do poziomu 95 będziemy utrzymywać".

    No i w zasadzie nikt tu zgody nie dał. A kto to wogóle powiedział?
    Kontroler, ktrego nie było?

    > Taa - jak znam zycie, to piloci zglaszaja, jak sie nie czuja winni, lub
    > nie da sie ukryc.
    > Bo po co sobie srac w papiery.

    Zwykle ciężko poukrywać, bo jak widzisz ktoś słucha. No i podejrzewam,
    że o ile za błędy załóg się raczej nie karze, to za ich ukrywanie już
    bardziej.

    > Tylko ze gdzies tam obok jest niezawisla prokuratura, i ona nie ma
    > takich oporow :-P

    No jak widać nie - już prawie rok będzie i się nie interesuje:P

    > Piloci mieliby zglosic, jesli byli przekonani, ze zgode mieli ?
    > Albo, jakby byli przekonani, ze bez zgody im nie wolno bylo startowac?

    Skoro im instrukcja zabrania, to powinni o tym wiedzieć.

    > Kontroler, co sie "staral" i cos tam "zalatwil" ?

    Kontroler to wprost powiedział, że on zostaje i się przygląda, ale
    oficjialnie to go tu nie ma.

    > Kontrolera, czy przelozonego ? :-)

    Obydwu...

    > No i media beda pare razy pisaly "odpowiedziano nam "tak, a bo co" " :-)

    "tak, a bo co?"

    > No to tam sie pismo sle.
    > Albo to MON, i MON przekazuje do bazy :-)

    Ale jakie pismo?

    > Sadze, ze o doswiadczenie pytaja.
    > Polata ktos jako drugi, moze polata na cargo, polata na mniejszych
    > maszynach, a nie tak, ze stosowne kursy  zrobi i 100 pasazerow pozwola
    > mu wozic.

    A nie jest tak, że żeby zrobić papiery na CPT to trzeba wcześniej
    wylatać swoje na FO?

    > No ale co - nie ma takich, co do Waszyngtonu doleca ?

    Na jeden raz to z nowych drimki i A330 chyba - choć coś tam było, że
    B737 może mieć etops180. Ale dalej 7200km. No i nie wiem czy nasze orły
    mają etopsa 180 - pewnie dużo "kosztuje".

    > No coz, jest to moze jakas koncepcja, zeby kupc mniejszy, skoro takie
    > dlugie loty to raz do roku ...

    W sumie... Nie wina samolotu że wszystkich mamy poobrażanych w zasięgu
    6kkm;)

    --
    Shrek