  • Data: 2021-04-25 16:26:33
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:60856c13$0$559$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 25.04.2021 o 14:41, J.F. pisze:

    >To zrobiono później przez whatsupa:P

    No bo tak bylo - najpierw pytania dziennikarzy, potem artykul :_)

    >Dokładnie. Stwierdzili, że i tak się mleko rozlało to zgłosili (po
    >terminie).

    Jak pisze - nie wiem, czy wczesniej oficjane czynniki wiedzialy.

    >Zgłoszony po tym jak się wydało, że dziennikarze już wiedzą.

    A co bylo wczesniej? Jakies wewnetrzne "sledztwo" LOT?

    >Pis dość dokładnie tam "sprzątał" już wcześniej. Zresztą - do nich
    >nikt nic nie zgłaszał, dopóki dziennikarze nie pytali o ten lot.

    >https://www.liveatc.net/search/?icao=epzg - teraz nie ma, ale
    >lotnisko zamknięte. Generalnie są ludzie co słuchają ATC.

    I czekali tydzien ze zgloszeniem?

    A w ogole to co uslyszeli - ze kontroler po pracy, i ze byl problem z
    wystartowaniem samolotu.
    Choc moze sie na procedurach znaja i wychwycili.

    >Ale to nie poznań się starał a babimost.

    Ale o co?
    NOTAM o przedluzeniu pracy lotniska wyslal.
    Kontrolera do pracy nie sciagnal, bo by sprawy nie bylo.

    >No właśnie.

    Z jednej strony - w tym problem, ze pilot polecial w strefe
    niekontrolowana.

    Z drugiej - a poza godzinami pracy piloci unikaja przelatywaniu przez
    te strefe, czy kontaktuja sie z kims innym ?

    Tam gdzies jeszcze w AIP jest jawnie podane "POZNAŃ APPROACH" jako
    "sluzba lotniskowa".

    >A ja wątpię, zeby ktoś im wydał formalnie zgodę na start, jeśli nie
    >był do tego uprawniony.

    >No i w zasadzie nikt tu zgody nie dał. A kto to wogóle powiedział?
    >Kontroler, ktrego nie było?

    Zakladam, ze tak.
    Ale to tylko potwierdzenie, co wczesniej powiedzial, ten ktory
    powiedzial, ... dziennikarz chyba wie, ale nie powie :-)

    >Zwykle ciężko poukrywać, bo jak widzisz ktoś słucha.

    Slucha, albo i nie slucha, a nawet jak slucha, to nie wiadomo czy jest
    co uslyszec.
    Uslyszysz, ze np pilot zszedl ponizej minimow ?

    > No i podejrzewam, że o ile za błędy załóg się raczej nie karze, to
    > za ich ukrywanie już bardziej.

    No, jesli byli przekonani ze zgode maja, to co mieli ukrywac ?

    >No jak widać nie - już prawie rok będzie i się nie interesuje:P

    Ale w kazdej chwili moze. Jak nie tym przypadkiem, to innym - i sie
    okaze, ze to bylo "stworzenie zagrozenia".

    >Skoro im instrukcja zabrania, to powinni o tym wiedzieć.

    Powinni, ale moze nie wiedzieli, bo to tylko wewnetrzna instrukcja
    LOT, a moze mysleli, ze zgode mieli ...

    >Kontroler to wprost powiedział, że on zostaje i się przygląda, ale
    >oficjialnie to go tu nie ma.

    To bylo na poczatku, a potem podeslal Follow, i cos musial
    powiedziec.

    >Obydwu...

    to napusc dziennikarzy :-)

    >"tak, a bo co?"

    Ale to juz zle wyglada :-)

    >Ale jakie pismo?

    Uprzejmie prosimy o zorganizowanie lotu Prezydenta w dniu ...

    >A nie jest tak, że żeby zrobić papiery na CPT to trzeba wcześniej
    >wylatać swoje na FO?

    Pewnie tak, ale 1 bazie ... myslisz, ze maja wykwalifikowanych CPT ?

    >Na jeden raz to z nowych drimki i A330 chyba - choć coś tam było, że
    >B737 może mieć etops180.

    Przeciez to typowy lot, mnostwo samolotow lata.

    >W sumie... Nie wina samolotu że wszystkich mamy poobrażanych w
    >zasięgu 6kkm;)

    Prezydent sie zmieni, a samolot zostanie :-)

    Poza tym prezydent troche latal
    https://www.prezydent.pl/aktualnosci/wizyty-zagranic
    zne/page,4.html

    Litwa, Berlin, Holandia, Grecja, Praga, Belgia, NY - tylko w 2
    miesiace.

    A to nie tylko samolot prezydenta.

    J.