  • Data: 2021-04-25 14:41:12
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:60853c89$0$25418$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 25.04.2021 o 10:44, J.F. pisze:
    >Znaczy co - lot wysłał egzemplarz wyborczej do pkbwp?

    A czemu nie? Albo i bez wysylania - "czytaliscie dzisiejsza wyborcza"

    >Faktycznie w tvn.

    Tez nie - na razie byly pytania od dziennikarzy i wzbudzily panike :-)

    >Sprawa się wzięła od latania w przestrzeni niekontrolowanej, ale była
    >skutecznie zamiatana pod dywan dopóki nie zaczęli pytać o nią ci
    >wredni dziennikarze.

    Ja tam nie wiem, czy tak zamiatana ... mowiles, ze PKBWL bada incydent
    ... kiedy zgloszony, przez kogo, jaki numer ...

    >Zasadniczo to wiadomo. Sądzisz, że ten sam pkbwl (już po
    >wyczyszczeniu ze "szkodników") najpierw podrzuca temat dziennikarzom
    >a potem bierze udział w tuszowaniu sprawy?:P

    Przeciez to wystarczy jeden "szkodnik".
    I wcale niekoniecznie na wysokim stanowisku - moze jakas sekretarka

    Tylko moment - patrze jeszcze raz ... nikogo z PKBWL w tej konferencji
    nie bylo.
    Wiec albo jeszcze nic nie wiedzial, albo juz sobie badal w najlepsze,
    a nie uznano za wlasciwe ich pytac w tym gronie.

    Tak czy inaczej - ktos dziennikarzom temat podrzucil, bo przeciez sami
    na to nie wpadli.
    Dlaczego tydzien pozniej ?
    I kto - bo na poczatku to raczej malo osob wiedzialo ...

    >Ale kontrola z poznania nic do tego nie ma.

    No a te "starania" to w ktora strone byly?

    >Można - tylko w tym przypadku akurat nie wolno. Wewnętrze regulacje
    >przewoźnika i instrukcja head.

    Tak jakos pisza.

    >Akurat nie w tym problem, ale w tym że możesz na przykład
    >paralotniarza zgarnąć. Albo coś innego z GA.

    A w AIP pisza
    a) Wlot w CTR ZIELONA GÓRA/Babimost odbywa się w
    oparciu o zezwolenie wydane przez ZIELONA GÓRA TOWER i
    przekazane przez FIS POZNAŃ.
    b) Jeżeli informator FIS POZNAŃ nie przekaże inaczej,
    załoga ma obowiązek nawiązać łączność z ZIELONA GÓRA TOWER 5 min
    przed dolotem do granicy CTR ZIELONA GÓRA/Babimost.

    Czyli FIS Poznan gra tu jakas role.

    Tylko, ze ta CTR jest aktywna w godzinach pracy wiezy lotniska.

    >No to nie usłyszeli nic.

    A to tym bardziej watpie.

    >Na 100% nie usłyszeli, to my wam dajey zgodę. Jeśli ktoś coś
    >powiedział to właśnie w stylu "jak dla mnie to możecie sobie lecieć"

    Rzekomy cytat:
    "OK, rozumiem, FOLLOW pod pas nas zaprowadzi, po starcie z Informacją
    126,300 do poziomu 95 będziemy utrzymywać".

    Czy wczesniej ktos im powiedzial "my nic nie mozemy - robta co
    chceta", czy liczyl na to, ze sami sie domysla ..

    >Tak to się zwykle odbywa. Coś się stało w czasie lotu to zgłaszasz.
    >Jeśli nic wybitnego nie odpierdoliłeś kończy się na zbadaniu sprawy i
    >wydaniu zaleceń.

    Taa - jak znam zycie, to piloci zglaszaja, jak sie nie czuja winni,
    lub nie da sie ukryc.
    Bo po co sobie srac w papiery.

    >Dlatego zwykle się załóg nie karze, żeby nie mieli oporów przed
    >zgłaszaniem.

    Tylko ze gdzies tam obok jest niezawisla prokuratura, i ona nie ma
    takich oporow :-P

    >Skoro nikt nie zgłosił to znaczy że tuszowano "poważny incydent".

    Zaraz tam "tuszowano" - na tym etapie to kilka osob znalo.
    Piloci mieliby zglosic, jesli byli przekonani, ze zgode mieli ?
    Albo, jakby byli przekonani, ze bez zgody im nie wolno bylo startowac?

    Kontroler, co sie "staral" i cos tam "zalatwil" ?

    Wiec moze raczej "tuszował".

    >Z wieży chyba - to by potwierdzało, że przełożony kontrolera mógł sie
    >wkurwić. Wystaczy sprawdić jak potoczyła się dalej jego kariera...

    Kontrolera, czy przelozonego ? :-)

    >Słabe jest to że nawet bym się nie zdziwił...

    No ale czyz tak nie powinno byc ? :-)

    >"tak, a bo co?"

    No i media beda pare razy pisaly "odpowiedziano nam "tak, a bo co" "
    :-)

    A to zle wyglada ... choc w sumie masz racje - nastawienia wyborcow
    raczej nie zmieni :-)

    >Teraz to się chyba nazywa 1 baza lotnictwa transportowego.

    No to tam sie pismo sle.
    Albo to MON, i MON przekazuje do bazy :-)

    >Znaczy sądzisz, że bez papierów lar

    Sadze, ze o doswiadczenie pytaja.
    Polata ktos jako drugi, moze polata na cargo, polata na mniejszych
    maszynach, a nie tak, ze stosowne kursy zrobi i 100 pasazerow pozwola
    mu wozic.

    >Z nowych to w zasadzie tylko jeszcze drimka można było... Bo przecież
    >używki to poniżej godności;)

    No ale co - nie ma takich, co do Waszyngtonu doleca ?

    >To ukradną z lotu drimka.

    No coz, jest to moze jakas koncepcja, zeby kupc mniejszy, skoro takie
    dlugie loty to raz do roku ...

    J.