  • Data: 2022-07-28 02:42:01
    Temat: Re: Problem z zakresu prawa spadkowego
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 27 lipca 2022 o 21:55:34 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Pewnie notariusz też dostał taksę od pełnej kwoty, że klepnął oświadczenie o
    zapłacie ceny - no chyba że w akcie jest o cenie 2*2k.

    Tak jest w akcie bo tyle faktycznie zapłaciłem. i nie widzę powodów aby mialo być
    inaczej.
    > Ale tak naprawdę to od pełnej ceny minus 2k powinien być podatek od darowizny.
    Jakaś podstawa na to? One mi to sprzedały, nie darowaly.

    > A, i też ważna kwestia, czyli te państwowe pierwokupy, których CHYBA przy
    darowiźnie nie ma - teraz np. trzeba mieć "zaświadczenie o lasach"
    I o " wodach" z gminy. Znaczy że tam żadnej sadzawki nie ma czy innego jeziora.
    > (na szczęście podobno nie trzeba się martwić, że kupią) .
    W moim przypadku ARiMR nie skorzystała z prawa pierwokupu ale znam przypadki że
    kupili

    > Co do notariusza i zapłaconej ceny - jak sprzedawałem norkę to pani notariusz
    koniecznie chciała zobaczyć oryginał >podpisanej umowy kredytowej, choć wcześniej
    dostała skan, ja tego nie wymagałem, a przecież to klient płacił.

    Pewnie hipotekę wpisywała a tam.powoluje się na dane z umowy więc nic dziwnego że
    chciała ją widzieć.