  • Data: 2022-07-28 21:25:30
    Temat: Re: Problem z zakresu prawa spadkowego
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 28 lipca 2022 o 20:20:19 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > ?
    > Przykład nietrafiony - na jedno wyjdzie, VAT i podatek od darowizny porównywalne,
    > a przecież lidl odprowadził VAT od ceny zakupu tej kosiarki od producenta - i jak
    sprzedał Tobie za 99zł
    > to mu przecież nie zwrócili.
    > I tu żadna różnica, Z PUNKTU WIDZENIA US, czy sprzedał czy darował.

    Sprzedając ta kosiarkę poniżej kosztów zakupu( prawdopodobnie) innych podatków nie
    zapłacił/ zapłacił mniej niż gdyby ja sprzedał za 799 zł.
    > W tej dyskusji wszystko rozbija się o gigantyczną różnicę między PCC a podatkiem od
    darowizn.
    > Przepisu szukać mi się nie chce,

    Poszukaj w wolnej chwili
    >ale chyba nie powiesz, że US nie ma prawa dochodzić,
    > jaki rodzaj transakcji był RZECZYWISTĄ (a nie jedynie deklarowaną) podstawą nabycia
    udziałów w nieruchomości,
    Może się myle ale darowizna to jak mi ktoś coś darmo da a sprzedaż to jak za coś
    zapłacę.
    Darmo mi nic nie dały kobietki, zapłaciłem ile chciały.
    Towar jest tyle wart za ile uda się go sprzedać.
    Argument w moim przypadku jeszcze jest taki że ARiMR nie kupila- a mogła.
    A wbrew pozorom kupują dość czesto- jest dedykowana strona www można sprawdzić.

    > jeśli są możliwe przynajmniej dwa rodzaje, dość mocno się od siebie różniące -
    ilością przepływającej kasy - oraz
    > skutkujące podatkami różnymi o rząd wielkości?
    Jeszcze raz- Może się myle ale darowizna to za darmo a kupno za ustalona cenę.

    > Chyba że to jest taka głupota, że US rzeczywiście tego nie może i jedynie może się
    czepić w ramach
    > deklarowanego typu transakcji - że wpisaliście zaniżoną cenę

    Nie zaniżona, wpisaliśmy cenę za która faktycznie kupilismy- sorzedalusmy.-
    >i jednocześnie od zaniżonej ceny zapłaciliście PCC.
    PCC zapłaciliśmy od kwoty kba którą sam US wycenił udziały.

    > Nieruchomość zaś jest tylko pozornie niepodzielna - i jeśli "kupiłeś" nieruchomość
    za 1/10 ceny rynkowej,
    > to kupiłeś 10% udziałów, a 90% dostałeś jako darowiznę.
    Nie. Kupiłem 25% udziałów i za tyle procent udziałów zaplacilem
    > Jakby to jeszcze było 50% ceny rynkowej, albo 70% - to jeszcze byłaby "okazja".
    > Ale 10% to zdecydowanie podejrzenie zbyt blisko 0% - czyli "czystej" darowizny.
    Dasz definicje "ceny rynkowej"