  • Data: 2022-07-28 20:20:17
    Temat: Re: Problem z zakresu prawa spadkowego
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 28 lipca 2022 o 19:24:15 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    bardzo do banku wpłacić nie można,
    > Rizpusales się a ciągle podstawy prawnej nie pisałeś że kupując coś poniżej ceny "
    rynkowej" muszę płacić podatek wg stawek darowizny.

    > A takie coś z czerwca- w Lidlu kosiarkę kupiłem- 799zl,
    > Za tydzień TAKA SAMA kosiarka oklejona naklejka " ostatnia sztuka" w cenie 99zl.
    Kupiłem też.
    > Lidl mi sprzedał czy darował?

    Przykład nietrafiony - na jedno wyjdzie, VAT i podatek od darowizny porównywalne,
    a przecież lidl odprowadził VAT od ceny zakupu tej kosiarki od producenta - i jak
    sprzedał Tobie za 99zł
    to mu przecież nie zwrócili.
    I tu żadna różnica, Z PUNKTU WIDZENIA US, czy sprzedał czy darował.

    W tej dyskusji wszystko rozbija się o gigantyczną różnicę między PCC a podatkiem od
    darowizn.
    Przepisu szukać mi się nie chce, ale chyba nie powiesz, że US nie ma prawa dochodzić,
    jaki rodzaj transakcji był RZECZYWISTĄ (a nie jedynie deklarowaną) podstawą nabycia
    udziałów w nieruchomości,
    jeśli są możliwe przynajmniej dwa rodzaje, dość mocno się od siebie różniące -
    ilością przepływającej kasy - oraz
    skutkujące podatkami różnymi o rząd wielkości?

    Chyba że to jest taka głupota, że US rzeczywiście tego nie może i jedynie może się
    czepić w ramach
    deklarowanego typu transakcji - że wpisaliście zaniżoną cenę - i jednocześnie od
    zaniżonej ceny zapłaciliście PCC.
    Wtedy rzeczywiście - wystarczy, że zapłacisz PCC od pełnej "ceny rynkowej US" i nikt,
    a w szczególności US,
    nie może się czepić, że jakiś podatek uszczupliłeś - mimo że każdy średnio
    inteligentny matoł stwierdzi,
    że jeśli cukierek kosztuje złotówkę, a dając złotówkę otrzymasz 10 cukierków, to nie
    znaczy to, że cukierek
    jednak kosztuje 10gr, tylko że kupiłeś jeden cukierek a 9 dostałeś.

    Nieruchomość zaś jest tylko pozornie niepodzielna - i jeśli "kupiłeś" nieruchomość za
    1/10 ceny rynkowej,
    to kupiłeś 10% udziałów, a 90% dostałeś jako darowiznę.
    Jakby to jeszcze było 50% ceny rynkowej, albo 70% - to jeszcze byłaby "okazja".
    Ale 10% to zdecydowanie podejrzenie zbyt blisko 0% - czyli "czystej" darowizny.