  • Data: 2013-12-19 19:50:27
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:l8veiq$20a$1@mx1.internetia.pl...

    > Na tym polega wolny rynek, że każdy może robić ze swoimi pieniędzmi co
    > chce np udzielić komuś kredytu.

    NA wolnym rynku, to niech oni sobie robią, co chcą - zwłąszcza ze swoimi
    pieniedzmi. Ale to są pieniądze Skarbu Państwa ściągane na zasadzie
    podatku, za które Skarb Państwa odpwoiada.

    > Przecież to od początku nie były pieniądze ZUS tylko składających. Znaczy
    > ja uważam, że emerytura to nie składanie, ale właśnie taka koncepcja była
    > by cześć odkładać, czyli w praktyce lokować bo ten pieniądz za 50 lat to
    > już nie ten tylko inny.

    U nas zastosowano inny system. Juz wiele razy na forach podkreślałem to. W
    Polsce z uwagi na to, ze po II WS mieliśmy wiele osób wymagających
    świadczeń emerytalno-rentowych które nie miały odłożonych środków
    uregulowano to tak, że skłądki aktualnie pracujacych pokrywają świadczenia
    aktualnie uprawnionych. Sposób, jak każdy inny, ale nie należy go zmieniać
    bez istotnej przyczyny.

    > Jak państwo nie radzi sobie z zarządzaniem pieniędzmi podatników to czemu
    > nie postukujesz zniesienia przymusu płacenia podatków ?

    To Twój pomysł i nie rozumiem, co miałoby to wnieść pozytywnego do sparwy.

    > Ale za co ?

    NA pierwszy rzut oka za czyn z art, 296 kk.