  • Data: 2013-12-20 14:41:35
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:52b4112b$0$2175$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale nie miało ich zwiększyć. Ilość pieniędzy miało zwiększyć
    > ujednolicenie systemu. I dodatkowo - problem znam nie z dziennikarskiego
    > bełkotu, ale tak się złożyło, że miałem zajęcia z osobą, która opiniowała
    > przy wprowadzaniu reformy (i to przed wprowadzeniem reform).

    No to trochę hyba mało obiektywne źródło.

    > Przedmiot dotyczył rzeczy aktuarialnych, wiec było przy okazji trochę
    > zabawy ze sprawdzaniem bilansowania się systemu. I tak, nie bilansował
    > się ten system w 100% (tak jak żadnego państwowy systemu emerytalnego na
    > świecie się nie udało sie zbilansować w dłuższym okresie, jesli bierze
    > się na pod uwagę zbyt duże zobowiązania zaciągnięte wcześniej, które chce
    > się zrealizować). Ale był stabilny w długim okresie czasu, pod warunkiem
    > niewyrywania z systemu grup uprzywilejowanych, zniesienia przywilejów i
    > włączenia wszystkich do jednego systemu.

    Trzeba byłowyrwać więcej kasy po prostu.

    > System miał szansę być właśnie w miarę wydolnym w przeciwieństwie do
    > tego, który obowiązywał wcześniej, bo tak przypomne, zanim wprowadzono
    > nowy system, juz brakowało pieniędzy w ZUS-ie, a to miało się
    > pogłębiać....

    I uzdrowieniem było wyprowadzenie kasy?

> [...]
    > których zakłady padły zbyt wcześnie mają emerytury głodowe, ponieważ z
    > czasów, kiedy były za nich odprowadzane wyższe składki nie można
    > namierzyć dokumentów, a później przyszło załamanie rynku i przemiany lat
    > 89+, gdy wiele zakładów padło, a ludzie pracowali w innych, mniej
    > płatnych zawodach, po to by się utrzymać (no właśnei sa regiony w polsce,
    > gdzie rząd nie pomagał tak chojnie jak regionom górniczym, czy
    > stoczniowym). I niestety emerytura dla nich liczona jest z tego okresu
    > niższych składek, bo jedynie wysokość tych mogą udowodnić, pozostałe to

    I dlatego uzdrawiamyto wyciągając kasę z ZUS?

    > Nie wiem, jak z tym dobrodziejstwem, ale nie licz na to, że z ZUS-u
    > dostaniesz więcej niż dostałbyś z II filara....

    Nie liczę. Natomast nie widzę głębszego sensu w tym, bym jednocześnie
    odkładał do II filara na moją emeryturę w przyszłości i z moich podatków
    płacił obecnym emerytom a pomysłII filara do tego się sprowadza.