  • Data: 2013-12-20 10:22:06
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:52b3eb0d$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zastosowano inny system, ale okazał się w pewnym momencie niewydolnym,
    > stąd przyszedł pomysł na zmianę systemu, tak aby szansę na emeryturę
    > mieli tez obecnie płacący... Czy dobry, czy nie, inna sprawa, kwestia
    > jest taka, że system zmieniono.

    Usiądź. Pomyśl sam, a nie słuchaj bełkotu dziennikarzy. W jaki sposób
    wyprowadzenie do zewnętrznej firmy II Filaru środków z ZUS miało zwiększyć
    ilość środków na wypłaty dla obecnych emerytów? Ten prasowy bełkot to po
    prostu krzyk rozpatrzy firm II Filara, któ zrobiły najpierw skok na kasę, a
    teraz muszą ją zwrócić. Taż już niewydolnysystem dobito po prostu i tyle.
    Problemem jest to, że obecnie wypłacane są przez ZUS świadczenia osobom
    zatrudnionym za demoludów, gdzi miały one normalnie odporwadzane skłądki
    bez kombinowania. A na te wypłaty skłądają się obecnie zatrudnieni, których
    nie dość, ze ejst mniej (niż demograficzny + emigracja), to jeszcze
    kombinują, jak tylk osie da by mniej zapłacić. I jeszcze z tych skąpych
    środków wyprowadzono część do II Filara. Ba nawet nie dając samym
    ubezpeiczonym szansy na rezygnacji z jego dobrodziejstwa. Czy zna ktoś
    statystykę, ile osób z grupy, która mogła wybrać pozostanie w ZUS, albo II
    Filar wybrało II Filar?