  • Data: 2013-12-19 19:26:43
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >>> No i co? Mamy wywłaszczenie...
    >>>
    >>> Nie ma to jak byc "stanowiacym prawo"
    >>>
    >>> http://prawo.rp.pl/artykul/757643,1072333-Ciazynski-
    -Wywlaszczenie-skladek-z-OFE-niekonstytucyjne.html

    > Ja też uważam, że powinni iść dalej, ale zaproponuje inny kierunek.
    > Ustalić pomysłodawcę i wszystkich pomocników wyprowadzenia ze Skarbu
    > Państwa do prywatnych firm środków w ramach tzw. II Filara, w ramach
    > którego nie dość, ze te środki wyprowadzono, to jeszcze obciążona
    > gwarancjami Skarbu Państwa.

    Na tym polega wolny rynek, że każdy może robić ze swoimi pieniędzmi co chce
    np udzielić komuś kredytu.

    > Z góry dało się przewidzieć, że tych środków musi zabraknąć w budżecie
    > ZUS, a zatem musi je dodać Skarb Państwa

    Przecież to od początku nie były pieniądze ZUS tylko składających. Znaczy ja
    uważam, że emerytura to nie składanie, ale właśnie taka koncepcja była by
    cześć odkładać, czyli w praktyce lokować bo ten pieniądz za 50 lat to już
    nie ten tylko inny.

    > - czyli trzeci raz z naszych podatków.

    Jak państwo nie radzi sobie z zarządzaniem pieniędzmi podatników to czemu
    nie postukujesz zniesienia przymusu płacenia podatków ?

    > Tak ustalonych sprawców przekładnie ukarać, tak by każdy następny
    > "pseudoekonomista" nigdy wiecej się nie poważył na takie kroki.

    Ale za co ?