eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoHieny cmentarne - łowcy błędów › Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
  • Data: 2011-07-09 13:24:39
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Daniel Pyra" <d...@g...spamik.be.pl> napisał w wiadomości
    news:iv9fnv$mhh$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 11-07-09 12:43, Marian Paździoch pisze:
    >>
    >> Właśnie miałem o tym pisać. A na jakiej podstawie oni domagają się
    >> pieniędzy za błąd w umowie? Ja rozumiem przypadek gdy coś na tym
    >> faktycznie trafimy, ale niepojęta jest dla mnie sytuacja gdy ktoś
    >> znajduje błąd w regulaminie i domaga się na tej podstawie pieniędzy.
    >
    > Że co, proszę? W znacznej części to żadne, eufemistycznie nazwane "błędy
    > w regulaminie" tylko ordynarna próba wykorzystania niewiedzy konsumenta.
    > Spójrzmy na taki znaleziony w sieci autentyczny fragment regulaminu
    > (wyróżnienia i drobne zmiany w celu utrudnienia identyfikacji sklepu -
    > moje):
    >
    > Gwarantujemy zwrot zakupionego towaru w terminie do 10 dni od daty jego
    > otrzymania. Warunkiem zwrotu towarów jest to, by towar był nieużywany,
    > nieuszkodzony [...]. Towar należy przesłać na adres:
    >
    > [...]
    >
    > Do przesyłki należy dołączyć *informację o przyczynie zwrotu*. Prosimy
    > także *o podanie numeru konta bankowego*, by ograniczyć koszty związane z
    > przesłaniem pieniędzy. *W przypadku gdy powyższe warunki nie zostaną
    > spełnione, zwrot towaru nie będzie rozpatrywany*. Koszty przesyłki towaru
    > zwracanego pokrywa klient. Na Państwa konto zostanie zwrócona
    > równowartość odesłanego towaru, pomniejszona o koszty przesyłki.
    >
    > A co mówi Ustawa o Ochronie Niektórych Praw Konsumentów, rozdział 2, art.
    > 7, ust. 1:
    > "Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    > podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie
    > dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1."
    >
    > Gdzie w Ustawie jest także nałożony na konsumenta obowiązek posiadania
    > rachunku bankowego?
    >
    > Dalej uważasz, że to są tylko "błędy w regulaminie"?

    Przy czym w mojej ocenie jedynym problemem jest tu klauzula odmawiająca
    "rozpatrzenia zwrotu" - cokolwiek to oznacza w praktyce. Co do reszty, to
    skoro im to ułatwia pracę, to spokojnie by mogli prosić. Chce,m to poda.
    Nie, to nie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1