  • Data: 2011-07-09 16:11:23
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Elo

    Ale się temat rozrósł. Czytam więc powoli...

    pwz napisał(a) :
> [...]
    87208,1,prasa-detal

    > A moim zdaniem - dobrze. Skoro tego typu błędami (nieważne, czy
    > celowymi, czy nie, ale zawsze na niekorzyść konsumenta/obywatela) nie
    > potrafią zająć się powołane do tego instytucje państwa, a procedura
    > sądowa jest jaka jest, niech sklepy nauczą się tego w inny sposób.
    >
    > Zwykłemu obywatelowi zazwyczaj mówi się: 'ignorantia iuris nocet' i
    > przywala się grzywnę za najmniejsze wykroczenie. Jak sklep dostanie
    > kilka stów po d. za nieuczciwe postępowanie, może się nauczy uczciwości
    > i przestrzegania prawa.

    Oczywiście nie jest zabronione żerowanie w ten sposób. Jak ci
    obrońcy praworządności zauważyli błędy, to mogli zgłosić to tam
    gdzie trzeba. Nie wiem - UOKiK? Jego tryby pewnie mielą powoli, ale
    zajęłyby się tematem. Ale po co? Skoro można ze sklepów ściągnąć
    szmal. Ciężki szmal. W porównaniu z nakładem środków na jego uzyskanie.

    Wiadomo, że są i cwaniaczki i nieznający się na sprawie. Sam znam,
    przypadkiem, jeden sklep ukarany przez UOKiK za nieprawidłowe
    informacje na stronie www. A więc da się. No ale skoro można zarobić...

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]