  • Data: 2011-07-09 17:06:13
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:iva10v$i5d$1@news.onet.pl...

    > Weźmy choćby jeden przykład takiego cwaniaczka.
    > Sklep Baltrade z Gdańska, www.hurt.com.pl to złodzieje i oszuści.
    > Potrącili mi opłatę za przelew zwrotny po oddaniu towaru przed
    > upływem 10 dni. Jest to sprzeczne z ustawą. Już nie pamiętam czy
    > mieli to w regulaminie, ale to nic nie zmienia. Oczywiście
    > upomniałem się o swoje. Bez reakcji. Typowe polskie butne
    > cwaniaczkostwo: "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi". I
    > na tym sprawę zakończyłem. Mogłem napisać pozew. Żądając tego 1 zł
    > (słownie: jeden zł). Tylko, że sędzia już w drzwiach sali sądowej
> [...]

    Też by mi sie nie chciało, choć spokojnie by to przeszłow postępwoaniu
    upominawczym, bez sali rozpraw.

    > Kancelaria hien, ups..., prawnicza mogła dokonać zakupu
    > kontrolowanego w takim sklepie. I potem policzyć sobie koszty. Nie
    > jest to zabronione. Działając w interesie ogółu (ale naiwnie gadam)
    > nie swojej pazerności.

    Moim zdaniem nie w porządku. Po pierwsze, gdyby dało się tego dowieść, to
    kancelarii spokojnie możnaby postawić zarzut oszustwa. Wszak z góry
    zamawiając towar nie mieli go zamiaru nabyć, a zatem działaliw celu
    doprowadzenia sklepu do niekorzystnego rozporządzenia mieniem. Po drugie,
    skoro wiedzieli, ze są to klauzule niedozwoleone, no to również powinni
    wiedzieć, zę są nie ważne - po co zatem pozywać sklep?

    Jak się tak zastanowiłem, to uważam, że brakuje nam tu mechanizmu prawnego
    karania sklepów z takimi regulaminami. Jakieś wykroczenie załóżmy.
    Inspekcja Handlowa śle do sklepu maila, że mają niedoizwoloną klauzule
    usunąć do 7 dni. po tym terminie wniosek o ukaranie do sądu. Raz, czy drugi
    zapłacą kilka stówek grzywny, to nauczą się reagować w terminie. Sądze, ze
    niewielka korekta ustaw by wystarczyła.