  • Data: 2011-07-09 14:52:32
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-09 15:46:16 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> said:

    > Jakby to było takie proste, to jasne. Ja jestem za. :)

    Oddycham z ulgą.
    :-)

    > Ale przepisy niekoniecznie podążają za logiką. Nieuczciwy możesz być
    > jak nie zgłosisz swojego miejsca zamieszkania w terminie(...).

    OK, ale - wiem, że zwłaszcza w internecie to wyjątkowo niepopularny
    pogląd - jeśli łamię prawo świadomie (czytaj: wprowadzam do umowy
    klauzule niedozwolone, kradnę czyjś regulamin czy sam, bez wiedzy
    prawnej, go wymyślam), to muszę liczyć się z konsekwencjami.
    W omawianym przypadku ci, którzy świadomie łamią prawo, są pozywani i
    za swe czyny płacą. I dobrze...

    > A rządy dzielnie produkują przecież nowe ustawy i nowe obowiązki
    > biurokratyczne.

    To prawda. Sami głosujemy regularnie na polityków i innych nierobów,
    produkujących takie gnioty. (często z powodu braku uczciwych
    kandydatów, ale to inna broszka)

    > Siłą rzeczy przy takiej masowej produkcji zawsze się znajdzie ktoś kto przegapi
    > zmiany.

    Zamawiając u prawnika (mam na myśli kogoś znającego się na rzeczy, a
    nie: Szwagier Portiera Ma Kolegę, Który Sypiał Z Sąsiadką Sędziego,
    Więc On Nam Napisze) regulamin zgodny z prawem, oraz abonament na
    poprawki? Odnoszę wrażenie, że w takiej sytuacji ryzyko wpadki
    drastycznie się zmniejsza.
    Tak samo jak koszty...
    :-)))

    --