  • Data: 2011-07-09 18:23:01
    Temat: Re: Hieny cmentarne - łowcy błędów
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09-07-2011 18:36, Zbynek Ltd. pisze:
    > Już napisałem powyżej, ale się powtórzę.
    > W jakim kraju Ty żyjesz? Można przecież zawiadomić UOKiK, który
    > sprawę załatwi. To by wystarczyło. Ale skoro można kosić ciężki
    > szmal... (nie wnikam już czy z cwaniactwa, czy niewiedzy)

    Ale to nie jest ani nic niezgodnego z prawem, ani nic niezgodnego z
    moralnością. Ja jako konsument się cieszę. Cieszę, że komuś się chciało
    zwrócić uwagę na sklepikarzy, którzy wieszają sobie na WWW regulamin,
    którego nawet nie rozumieją, i potem w kontaktach z klientami się
    tłumaczą "bo tak mamy w regulaminie". Gdyby trafiło na mnie, to bym nie
    popuścił, ale wśród konsumentów znajomość praw jest generalnie nie
    najlepsza i masa ludzi po usłyszeniu czy przeczytaniu w regulaminie, że
    "sklep może", "sklep nie musi", "sklep ma prawo" itd. stoi jak ciemna
    tabaka w rogu.

    A powiedzmy to sobie szczerze, że niektórzy przedsiębiorcy chcą być
    cwańsi niż ustawa przewiduje. Za cwani. I to mnie wpienia.

    > Dlaczego "hieny cmentarne"? Ktoś kto żeruje na przestrzeganiu zasad
    > logiki, higieny, zdrowego rozsądku, kultury przed przepisami prawa,
    > to hiena cmentarna.

    A mi się to akurat podoba. Jako konsumentowi. Rozumiem, że jak rodzice
    wysyłają dzieci na kolonie i wołają Policję albo ITD, żeby ci sprawdzili
    stan techniczny autobusu, to też "hieny cmentarne"?

    > Urzędnicy skarbowi potrafią czekać cały dzień
    > przed jakimś sprzedawcą zapiekanek, czy mięsa by przyskrzynić go na
    > tym, że po wydaniu towaru, nabiciu tego na kasę(!) przemyje przed
    > wydaniem paragonu ręce by nie wydać uświnionego paragonu klientowi.
    > Zgodnie z prawem. Paragon należy wydać niezwłocznie.

    Urzędnik to urzędnik. Tu jest inny front: przedsiębiorca - konsument.

    --
    .B:artek.