  • Data: 2007-07-21 09:44:33
    Temat: Re: Czy ZUS to Przymus ? .
    Od: "P.S" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam ,
    Pozdrawiam i dziękuję za szeroki odzew.

    Proszę jeszcze raz spojrzeć na poniżej zamieszczony artykuł z Konstytucji
    RP ,
    który, jak myślę, reguluje sprawy z zakresu zabezpieczenia społecznego w
    tym i po osiagnięciu wieku emerytalnego .

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    -----------
    Rozdział II

    WOLNOŚCI I PRAWA EKONOMICZNE, SOCJALNE I KULTURALNE
    Art. 67.

    1.. Obywatel ma prawo do zabezpieczenia społecznego w razie niezdolności
    do pracy ze względu na chorobę lub inwalidztwo oraz po osiągnięciu wieku
    emerytalnego. Zakres i formy zabezpieczenia społecznego określa ustawa.
    ------------
    Proszę zwrócić uwagę że umieszczony on jest w rozdziale II Konstytucji RP ,
    określajacym "Wolności i Prawa ekonomiczne, socjalne i kultularne",
    a nie na przykład w rozdziale "obwiązki, przymus, ograniczenia wolności,
    podatki, przymusowe świadczenia na rzecz społeczeństwa, państwa ".

    Mam pytanie czy jest w Konstytucji RP zapis mówiący o nakładaniu na
    Obywateli
    obowiązku podlegania przymusowi ubezpieczania się w ZUS ? .

    Jak już mówiłem w powyższych postach,
    uważam że cały ten przymus ubezpieczeniowy , ustawa o
    ubezpieczeniach społecznych jest mocno naciągana i niezgodna z
    Konstytucją RP ,
    ponieważ w istotny sposób ogranicza wolność ekonomiczną i wolność wyboru
    obywateli
    z bardzo istotnymi ujemnymi skutkami .

    Ogólnie rozpoznaję sytuację w temacie przymusu ubezpieczeń społecznych ,
    ponieważ chcę złożyć pozew do "Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w
    Strasburgu"
    o nieuzasadnione ograniczenie mojej wolności ekonomcznej wolności wyboru .
    ( Marzy mi się zbiorowy pozew ponad miliona obywateli, tak by pozew miał
    realną siłę i wsparcie trudne do zignorowania ).

    W związku z powyższym bardzo ważne dla mnie są wasze posty, opinie,
    dyskusja,
    różne punkty widzenia i wszelkie rady i informacje ,
    kto wie może pod wpływem tej dyskusji ktoś wpadnie na super pomysł
    i pozbędziemy się monopolu ZUS i odzyskamy swoje pieniądze i wolność
    dysponowania nimi z pożytkiem dla naszej własnej przyszłości.
    ( w moim przypadku na dziś dzień cała sprawa przeciw ZUS jest dla mnie
    warta jakieś 250 000 pln zl ,
    a w perspektywie całego mojego życia to pewnie z 1 milion złotych , tak
    więc jest o co walczyć ).
    Tak więc nieżałować klawiatury i mózgów na pohybel złodziejskim biurokratom.
    Pozdrawiam.
    P.S.
    z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl