  • 131. Data: 2022-05-17 11:43:15
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 May 2022 07:56:36 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > większość tu piszących ma w 4 literach rt. Natomiast sposób
    > w jaki tego dokonano - bo jest to niebezpieczne dla demokracji jako
    > takiej.

    To wielkie czasy, kiedy wielbiciele rozmaitych ścieków są zatroskani stanem
    demokracji.
    Blokada RT była skutkiem rozporządzenia lucyferskiej Rady UE:
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?
    uri=OJ:L:2022:065:FULL&from=EN

    Teraz tęgie umysły konfederastów mogą kombinować, jak się odwołać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 132. Data: 2022-05-17 11:49:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Różnica jest taka, że RWE słuchały elity, a RT jest niczym innym jak
    > narzędziem do manipulacji mas.

    Czy według komuchów których podkopywało wroga im hamerykańska
    radiostacja propagandowa to RWE słuchały elity? :-)

    Tu jest grupa prawo. Tu wypada staranniej i wyraźniej rozdzielać może i
    dość uzasadnione opinie własne od _sprawdzalnych_ faktów.
    Opinia własna strony prawnego sporu nie jest dowodem, opinia strony
    _politycznego_ sporu jest najlepszym dowodem (zacietrzewienia) :-)

    Dupa do włażenia się zmienia. Włazidupy są niezmienne.

    --
    A. Filip

  • 133. Data: 2022-05-17 12:12:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17.05.2022 o 11:43, Olin napisał:

> [...]
    > demokracji.
    > Blokada RT była skutkiem rozporządzenia lucyferskiej Rady UE:

    Cały czas powtarzam - nie chodzi o samo zablokowanie, a o tryb - sam
    dokument z UE nie wystarcza, bo to musi być zaimplementowane zgodnie z
    prawem krajowym. U nas jest natomiast problem właśnie z prawem i tym jak
    jest ono zaimplementowane. Przykład, na tej samej liście wylądowało
    wrealu24.pl, które w dokumencie wymienione nie jest, natomiast sam
    dokument odnosi sie do art 29 ToUE, a tam jest:

    "Państwa Członkowskie zapewniają zgodność swych polityk krajowych ze
    stanowiskami Unii."

    czyli rozporządzenie powyższe należy przełożyć na prawo krajowe. No samo
    wpisanie na listę nie jest praworządnym sposobem na takie działanie. W
    tym wypadku wystarczy wydać decyzję, że wpis ma być w związku z
    rozporządzeniem - czy jest ono słuszne czy nie - teraz nie oceniam, ale
    można? Można. Natomiast w prawie naszym nie ma konieczności wydawania
    decyzji przy wpisie na listę. Rozumiesz? Jesteśmy na grupie prawo i ja
    się do tego odnoszę. Jeśli nie widzisz niebezpieczeństwa, złego
    wykorzystania, to przykro mi, ale znaczy, że masz słabą wyobraźnię.

    > Teraz tęgie umysły konfederastów mogą kombinować, jak się odwołać.

    tia, widzenie wszędzie PiS-owców, teraz zamieniło się w widzenie
    wszędzie konfederatów...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 134. Data: 2022-05-17 12:19:42
    Temat: Re: Blokowanie wrealu24.pl - skasowanie delegacji z domeny pl ? [nask.pl]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> pisze:
    > W dniu 17.05.2022 o 04:07, Marcin Debowski napisał:
    [...]
> [...]
    > tam zachodząca jest kilka poziomów wyżej, bo są popularniejsze w pl
    > niż strona, o której większość się dowiedziała w momencie, gdy ją
    > zablokowano...
    >
    > A tak przy okazji - brak właściwych - zgodnego z zasadami
    > praworządności - procedur spowoduje, że za chwilę będzie blokowane
    > wszystko co nie jest po myśli partii - w zasadzie już jest - jak
    > pisałem w podwątku - inaczej nazwać blokady wrealu24.pl (co by o nich
    > nie sądzić) właśnie taka jest. Nie ma żadnego merytorycznego
    > uzasadnienia, a właśnie brak procedury sprawie, że nie ma nawet gdzie

    Jak rozumiem wrealu24.pl jest _technicznie_ blokowane inaczej. To jest
    domena pl i tam (już) nie ma delegacji/odesłania z domeny pl do domeny
    wrealu24.pl. IMHO _Prawnie_ sprowadza się do tego że zamiast nękać
    wielu operatorów telemkomunikacyjnych niezależnie blokujących zapytania
    DNS można prawnie nękać jednego operatora DNS-domeny pl czyli nask.pl.
    NASK skasował delegacje DNS? Zażądać przywrócenia _z odszkodowaniem_
    [np. zwrot kosztów inwestycji w nową zablokowaną wersję portalu] od NASK
    a NASK w zębach pisemko z ABW przyniesie odrzucając od siebie gorącego
    kartofla winy.

    Jak poznać stronę prawdziwie opozycyjną w RP3? Nie korzysta z domeny pl
    z operatorem pod jurysdykcją RP3 :-)

    https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blokada-wrealu
    24-pl-kto-to-jest-marcin-rola-rosyjski-agent-oskarze
    nia

    --
    A. Filip

  • 135. Data: 2022-05-17 13:53:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Generalnie to wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane, niż próbują
    > przedstawiać nasze media i dlatego pomysły polegające na wycinaniu jakiś
    > źródeł informacji tylko z tego powodu, że są inne, niż my przekazujemy
    > nie wydają mi się najlepszym pomysłem.

    Ale rozumiesz, że teraz byle szur powołuje się na "inne źródła
    informacji" twierdząc, że one są po prostu inne - czyli w domyśle równie
    wiarygodne i rzetelne, tyle że inne?
    Kompletnie ignorując to, że nie są "inne", lecz celowo produkują bzdury,
    i kłamstwa.

    Masz przykład grupowego szura antyszczepionkowego, który co i rusz
    przytacza jakieś brednie z tych "innych źródeł informacji" w stylu:
    "gdzieś widziałem badania, które mogą pokazać, że gdyby te badania
    zrobiono, to w szczepionkach znaleziono by chipy, czy cośtam/że covida
    nie leczono znanymi lekami bo lekarzom zabroniono"... itd. itp. bzdury.

    Tłumaczyłem to już wielokrotnie, że te "inne źródła informacji", to nie
    są tylko zwyczajnie "inne" źródła informacji zasługujące na równe
    traktowanie, czy że wręcz należy je traktować, jako źródło
    konkurencyjnej, równie uprawnionej wiedzy. Ba, szurstwo te ścieki
    przedstawia jako właśnie bardziej wiarygodne i jako jedyne wiarygodne,
    równocześnie negując fakty.
    I co ciekawsze, domagając się równego traktowania tych "innych źródeł
    informacji" twierdzą, że to w tych normalnych źródłach kłamią...

    To nie jest tak, że "inne źródło informacji" piszące np. o płaskiej
    Ziemi jest po prostu zwyczajnym innym źródłem informacji.

    Może kiedyś zrozumiesz, że nazywanie tych ścieków "źródłem informacji",
    to zwykłe semantyczne nadużycie. Szury robią to celowo, a pożyteczni
    idioci nieświadomie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 136. Data: 2022-05-17 14:04:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 17 May 2022 12:12:59 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > nie chodzi o samo zablokowanie, a o tryb - sam
    > dokument z UE nie wystarcza, bo to musi być zaimplementowane zgodnie z
    > prawem krajowym.

    A jest jakieś prawo, które takie rzeczy reguluje? Pytam poważnie.
    Przypominam, że mamy wojnę. Czy w czasie II WŚ alianci pokazywali
    niemieckie kroniki filmowe w trosce o wolność słowa?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 137. Data: 2022-05-17 14:16:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17.05.2022 o 14:04, Olin napisał:

    > A jest jakieś prawo, które takie rzeczy reguluje? Pytam poważnie.
    > Przypominam, że mamy wojnę. Czy w czasie II WŚ alianci pokazywali
    > niemieckie kroniki filmowe w trosce o wolność słowa?

    Tak jest - zarówno z jednej (jak choćby zakaz cenzury prewencyjnej) jak
    i z drugiej (art 180 ustawy telekomunikacyjnej) strony.
    Tylko właśnie przepisy blokujące, jeśli ma być to nawet kwestia
    administracyjna, to powinna być zgodne z kodeksem administracyjnym, więc
    powinna być wydana decyzja, pod którą ktoś się podpisuje, tak aby np
    zainteresowany mógł się odwołać do sądu. Pomijam fakt, ze jest to
    głupie, bo kto oglądał i tak obejdzie zabezpieczenia, a kto nie oglądał,
    to może się zainteresuje właśnie ze względu na aferę.

    Brakuje zaś w art 180 doprecyzowania sposobu w jaki powinna wyglądać
    procedura - tu znowu konstytucja i kodeks administracyjny mówią, że
    powinna być możliwość odwołania się od decyzji do sądu, ale właśnie, by
    to było, musiałby być uwzględniony przymus wydania takiej decyzji, nim
    kogokolwiek zacznie się cenzurować.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 138. Data: 2022-05-17 14:45:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 16.05.2022 o 22:20, Shrek pisze:

    > Bo była z dupy. RT to po porostu ściek propagandowy a nie żaden
    > slikroada ani storna z pedo.

    Nie. To nie jest "po prostu" ściek propagandowy.

    Jest różnica między propagandą "obniżamy wam podatki/cena lokomotyw
    spadła/ten kandydat na radnego jest fajny, bo nosi ładne okulary", a
    pochwalaniem i usprawiedliwianiem tortur, gwałtów i morderstw.
    (Tak, wiem, już pisałeś, że tam nic nie ma o torturach i gwałtach, ale
    nie wierzę, że nie rozumiesz o co chodzi. A jeżeli faktycznie nie
    rozumiesz na czym polega to pochwalanie i usprawiedliwianie, to znaczy,
    że zbyt optymistycznie oceniłem twoje możliwości intelektualne - o
    jakieś trzy rzędy wielkości za dużo).

    Uważam, że usprawiedliwianie wojny, podawanie jakichś z dupy wziętych
    pretekstów, że niby trzeba było zaatakować Ukrainę bo cośtam, ukrywanie
    tego co tam wyprawia ich armia, niczym, kompletnie niczym się nie różni
    od stron pedo. A wręcz jest to jeszcze bardziej obrzydliwe, bo
    przeciętnemu człowiekowi próbuje się wmówić, że jest to zwyczajne źródło
    informacji, a tylko trochę inne od reszty.

    Skutek jest taki, że co i rusz jakiś kretyn bredzi, że "nie wszystko
    jest takie czarno białe, bo skoro cywilom dają broń, to cywil przestaje
    być cywilem i staje się żołnierzem".
    Jakby jego bratu połamali kostki żeby nie mógł uciec, siostrę, córkę i
    żonę zgwałcili, to od razu by mu się rozjaśniło w tym głupim łbie.

    https://oko.press/sladami-rosyjskich-zbrodni-kiedy-z
    aczelismy-strzelac-jej-w-nogi-wszystko-wyspiewala/
    https://oko.press/sladem-rosyjskich-zbrodni-2-kobiet
    a-nie-da-rady-5-zolnierzom-lepiej-sie-nie-bronic-bo-
    bedzie-gorzej/

    > Czyli reasumując nie popierają gwałtów przez zaniechanie, dlatego chcesz
    > ich zamknąć, żeby bardziej zaniechywali...

    Jakie, kurwa, zaniechanie?
    Przecież usprawiedliwiają tę wojnę. Wręcz twierdzą, że był konieczna.

    Ja pierdolę...

    > Zrozum - ja nie mam po ludzku nic przeciwko, żeby ich zbanować, ale
    > niech odbywa się to z jakimś poszanowaniem elentarnych zasad prawnych i
    > logiki.

    Ja pierdolę...
    Ban został nałożony na poziomie UE.
    Realizacja, czyli jak zablokować, pozostaje w gestii poszczególnych państw.
    Ma być zablokowane, bo takie jest prawo.
    Twierdzisz, że wprowadzenie jakieś prawnego obowiązku jest łamaniem
    prawa? Że to jakiś lokalny pisowiec sobie z nosa wydłubał?
    To była jednogłośna decyzja przedstawicieli wszystkich państw członkowskich.
    Czego jeszcze potrzebujesz, żeby stwierdzić, że to prawo/nakaz zostało
    wprowadzone zgodnie z prawem?

    Że to miała być decyzja jakiegoś sądu? Jakiego? Rejonowego w
    Pierdziszewie Wielkim? Przecież sądy działają na podstawie prawa...

    https://www.consilium.europa.eu/pl/press/press-relea
    ses/2022/03/02/eu-imposes-sanctions-on-state-owned-o
    utlets-rt-russia-today-and-sputnik-s-broadcasting-in
    -the-eu/

    "Aby uzasadnić i wesprzeć agresję wojskową wobec Ukrainy, Federacja
    Rosyjska podejmuje ciągłe i zdecydowane działania w zakresie
    dezinformacji i manipulowania informacjami wymierzone w członków
    społeczeństwa obywatelskiego UE i państw sąsiadujących, poważnie
    wypaczając fakty i nimi manipulując."

    > BTW - to raczej maeriały ukrainców (którym kibicuję) spadają z tłitera,

    To może trzeba zrobić porządek z tłiterem.
    Już od dłuższego czasu toczy się dyskusja, że w końcu trzeba coś zrobić
    z mediami społecznościowymi, skoro sobie z nie radzą (pisząc ogólnie: z
    fejakmi, bezczelnymi kłamstwami, czy np. z traktowaniem faszystowskich,
    rasistowskich itp., w tym np. antyszczepionkowych treści jako
    zwyczajnych "innych źródeł informacji").
    Wiadomo, że nie są to sprawy proste, ale wiadomo, że coś zrobić trzeba.
    Prędzej lub później.

    > bo czasami to raczej powinny lądować na sadolu (kacapy dobrze wysmarzone
    > itp).

    Jest akcja jest i reakcja.
    Nie można zapominać co jest przyczyną.
    Nie twierdzę, że takich treści nie powinno się usuwać. Twierdzę, że
    takich treści by nie było, gdyby właśnie nie te kacapy. Więc nie trzeba
    by było ich usuwać.

    A szury miały rację.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 139. Data: 2022-05-17 14:54:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.05.2022 o 13:53, Kviat pisze:
> [...]
    > konkurencyjnej, równie uprawnionej wiedzy. Ba, szurstwo te ścieki
    > przedstawia jako właśnie bardziej wiarygodne i jako jedyne wiarygodne,

    Problemem, którego moim zdaniem nie ogarniasz, jest to, że czasem trudno
    jednoznacznie stwierdzić, które źródła są inne, bo produkują bzdury, a
    które są inne, bo bzdury produkują te źródła, które Ty uważasz za
    wiarygodne.

    Nikt z nas nie zna się na wszystkim. Ja się znam na niektórych rzeczach
    i gdy w obszarze, w którym uważam się za specjalistę znajduję w danym
    źródle głupoty, to mam podstawy sądzić, ze w obszarach, o których nie
    mam zielonego pojęcia oni również głupoty wypisują, bo niby czemu
    mieliby szczególnie mądrzej psica.

    --
    Robert Tomasik

  • 140. Data: 2022-05-17 15:06:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No właśnie nie ma tam nic co zachęcałoby w miarę rozwiniętą osobę do
    > regularnego korzystania, a osoby, które bezboleśnie obejdą wszelakie
    > ograniczenia zwykle mają źródła informacji, którym wiedzą, że mogą
    > bardziej ufać. Jak jesteś zdeterminowanym putinofilem to też masz swoje
    > źródła, bardziej ekstremalne niż RT. RT jest w zasadzie dla
    > bezkrytycznych, niczym nie wyróżniających się mas.

    Więc po co to blokować? To mnie dziwi właśnie. Uważam, że jak wcześniej
    niewiele osób słyszało o tym portalu, to teraz usłyszały. Moim zdaniem o
    wiele lepszym rozwiązaniem byłoby zamanewrowanie wyszukiwarkami, by nie
    wyszukiwały takiego portalu. Bo ja rzadko wchodzę na konkretny portal, a
    częściej, jak mnie coś interesuje, to zaczynam od wyszukiwarki. Kiedyś
    zaczynałem od Google i Yandexu, teraz mam zwyczaj jeszcze kilka innych
    sprawdzać, bowiem zorientowałem się, że one dają znacząco różne wyniki.

    > No ale po co kombinować, skoro można zawsze mieć włączone
    > zabezpieczenie? Od wielkiego dzwona zdarza się, że blokery skryptów i
    > trakerów uniemożliwiają korzystanie z normalnej strony. Wtedy można je
    > selektywnie wyłączyć lub zapauzować. Nb. to że coś nie działa na stronie
    > bo jest bloker skrytpu lub śledzenia jest też jakimś znakiem, że coś
    > śmierdzi. Na ogół tym czymś jest zwykła niekompetencja osób
    > odpowiedzialnych za stronę, ale trzeba być czujnym:)

    Skrypty nie są jedynymi zagrożeniami. Jednym z zagrożeń jest
    podmienienie na DNS adresu strony, co spowoduje, ze wpiszesz sobie adres
    strony banku, a skieruje cie do łudząco podobnej strony oszusta.

    --
    Robert Tomasik