-
Zakupy grupowe a prawa konsumentów
... serwisy rezerwują sobie możliwość zwrotu ceny kuponu, z zastrzeżeniem, że nie odpowiadają za prawidłowe wykonanie usługi, czy też dostarczenie przez partnera produktu zgodnego z opisem. W ocenie niektórych prawników, takie postanowienia regulaminów oznaczają, że partnerzy stają się stroną umów z klientami, a serwisy zakupowe działają wyłącznie ...
-
Sezonowe wyprzedaże a prawa konsumenta
... . W rzeczywistości za taki prezent albo musimy zapłacić albo okazuje się, że zakup towaru bez upominku jest znacznie bardziej opłacalny. Po drugie – pamiętajmy, że nie ... z umową aż 2 lata. Reklamację składamy w sklepie – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to ...
-
Zakupy spożywcze online: tylko 3 dni na reklamacje
... są np. kawa, makarony czy przetwory w słoikach – dodaje. Problematyczne może okazać się natomiast odstąpienie od umowy w przypadku, gdy opakowanie danego produktu zostanie otwarte. Obecnie obowiązujące przepisy nie uwzględniają wprost tego typu przypadku. Teoretycznie klient może zwrócić taki produkt, jednak będzie musiał ...
-
Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz
... UOKiK uznał postanowienia: „Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru (paragon fiskalny lub faktura VAT)” oraz „Do reklamowanego lub zwracanego produktu konieczne jest dołączenie paragonu”. W piśmie warto również zażądać wskazania podstawy prawnej, na podstawie której sprzedawca odmawia przyjęcia reklamacji. Mając pisemną ...
-
Zakupy online za granicą: jak rozwiązać spór?
... Centrów Konsumenckich (ECC-Net) najczęstsze problemy przy wirtualnych zakupach dotyczą głównie niedostarczenia, opóźnienia lub anulowania zamówienia oraz otrzymania wadliwego produktu lub towaru niezgodnego z zamówieniem. Jak rozwiązywać ewentualne spory z e-sklepem w UE? Jakie udogodnienia w kwestii rozwiązywania problemów przy internetowych ...
-
Dostałeś towar niezgodny z opisem? Sprawdź swoje prawa
... uzna, że koszty naprawy są zbyt wysokie, klient może zażądać obniżenia ceny lub nawet odstąpienia od umowy. Każdy przypadek zakupienia produktu niezgodnego z opisem jest rozpatrywany indywidualnie, jednak w każdej sytuacji znajomość własnych praw jest opłacalna.
-
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
... nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta, zwrócić wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem kosztów, które wynikają z wybrania przez klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy, zwykły sposób dostępny w sklepie internetowym). Warto pamiętać, że ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... dotyczących kosztów i dostępnych form dostawy, możliwych sposobów dokonania płatności, ceny produktu lub usługi oraz ich podstawowych cech, czy informacji o prawie do ... przykład dostawa prasy, usługi w zakresie gier hazardowych, usługi zakwaterowania czy zakup towarów lub usług wyprodukowanych „na miarę”. W praktycznie każdym innym przypadku możemy ...
-
Nieudane zakupy online w zagranicznym sklepie? Zobacz, co zrobić
... uczciwe? Co jeśli handlowiec nie dotrzyma słowa? Wówczas zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Tzn. może nie przyjmować zamówionego produktu, żądając zwrotu przelanych pieniędzy. Podobny przywilej przysługuje każdemu, kto zostałby zaskoczony finalną kwotą transakcji. Prawo zobowiązuje bowiem sprzedających, by klarownie ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... towar w tej samej cenie i o podobnych parametrach, gdy zamówionego przez klienta produktu np. zabrakło w magazynie lub przestał być produkowany. – W takiej sytuacji ... szczegółowy opis usterki ze wskazaniem, w jakich okolicznościach dana wada się ujawniła. Reklamując zakup, możemy domagać się naprawienia nabytej rzeczy, otrzymania nowego egzemplarza ...
-
Firmy kurierskie: 12 pytań o prawa konsumenta
... , należy postępować zgodnie z procedurą zwrotu wskazaną przez sprzedawcę. Przykładowa sprawa: https://konsument.gov.pl/przykladowe-sprawy/za-pozno-na-zwrot/ 9. Co warto wiedzieć przed odesłaniem produktu? Przedmioty powinny być bezpiecznie zapakowane. Najlepiej jest użyć oryginalnego opakowania, ale nie jest to wymagane. Warto na stronie sklepu ...
-
Zakupy online nastolatków: najczęstsze problemy i jak im zaradzić?
... się, że niekiedy nie jest to intencja młodzieży, ale zupełnie przypadkowy zakup. Potwierdzają to dane Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK). Z tego tekstu dowiesz się ... wydatków? Sprawdzaj, co kupujesz – Zanim zdecydujesz się na zakup, upewnij się, że znasz dokładną cenę produktu, w tym ewentualne koszty przygotowania do wysyłki, dostawy oraz ...
-
Wyprzedaże - porady UOKiK
... do reklamacji i fakt, że kupiliśmy coś na wyprzedaży nie ma tu znaczenia. Reklamację składamy u sprzedawcy – najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami ...
-
Zakupy online: możliwy zwrot towaru
... pomogą nam dowody zakupu – np. paragony, które powinniśmy otrzymać niezależnie od tego, gdzie i na jakich warunkach nabyliśmy towar. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić się do jej wystawcy – najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru. Prawo wyboru między ...
-
Zakupy w sieci a rezygnacja z towaru
... oferty Niemcy: W przypadku usług, po poinformowaniu o przysługujących konsumentowi prawach. W przypadku towarów, po odebraniu pierwszej częściowej dostawy Grecja: W chwili otrzymania produktu Islandia: W dniu otrzymania towarów lub zawarcia umowy na świadczenie usługi Irlandia: W dniu otrzymania towaru przez konsumenta Włochy: Brak informacji Litwa ...
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej przez Internet
... Islandii ma minimum 7 dni roboczych na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny i zapłaty odstępnego. Termin liczony jest od dnia dostarczenia produktu (sprzedaż towarów) lub od daty zawarcia umowy (sprzedaż usług). „Dokonując zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, należy pamiętać, że w każdym kraju UE ...
-
Letnie wyprzedaże w Europie
... z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Przecena ze względu na jasno określoną wadę Jeśli cena na metce obniżona jest ze względu na defekt produktu (np. zepsuty suwak), powinno być to wyraźnie zaznaczone. W takiej sytuacji nie przysługuje nam prawo do reklamacji wady, z powodu której produkt ...
-
Paragon fiskalny a złożenie reklamacji
... i niewprowadzająca w błąd informację o przysługujących mu prawach. Cieszy jednak fakt, że nieprawidłowości w tym zakresie jest niewiele. Zwroty Możliwość zwrotu lub wymiany produktu, który po prostu nam się nie podoba zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Jeżeli zgadza się na takie rozwiązanie, poprośmy ...
-
Elektroniczny podpis: fakty i mity
... w Sieci, odnieść można wrażenie, że wokół żadnego produktu nie narosło tyle krzywdzących i niesprawdzonych opinii, co wokół podpisu elektronicznego. Rodzimy ... jedynie sto. W kontekście wydatków biznesowych, a zwłaszcza uzyskanych korzyści handlowych i administracyjnych – zakup ten po prostu się opłaca. Zwiększanie bezpieczeństwa wpływa na ochronę ...
-
Seniorzy a nieuczciwe praktyki handlowe akwizytorów
... najczęściej mają problem z nierespektowaniem prawa odstąpienia od umowy, niewydawaniem dokumentów potwierdzających zawarcie kontraktu i nierzetelnym informowaniem o kosztach kredytu zaciągniętego na zakup produktu. Najwięcej zgłoszeń napływa od osób powyżej 60. roku życia. W 2011 roku do rzeczników konsumentów wpłynęło ponad 33 tys. skarg od ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: prawa konsumentów
... miesięcy. Klient odsyła towar na własny koszt. Odstąpienie od umowy zakupu jest również skuteczne wobec umowy kredytowej, z której finansowany był zakup produktu. Umowa Na żądanie kupującego sprzedawca musi wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy oraz obowiązki i prawa każdej ze stron. Klient musi poświecić ...
-
Zakupy w Internecie: UOKiK wyjaśnia zasady
... do zawarcia umowy, czyli zgłosi się wystarczająca liczba chętnych, konsument otrzymuje od portalu kupon uprawniający do realizacji usługi czy odbioru produktu. Za ich jakość nie odpowiada już portal, ale sprzedawca. Określa on także termin, w jakim należy zrealizować kupon. Samo zainteresowanie konsumenta ...
-
Święty Mikołaju! Zachowaj dowód zakupu!
... zrealizować kupon. Jeżeli osoba obdarowana nie będzie zadowolona z wykonania usługi, warto złożyć reklamację do sprzedawcy. To on odpowiada za jakość produktu lub usługi realizowanych w ramach zakupów grupowych. Od umowy nabycia kuponu można też odstąpić w ciągu 10 dni pod warunkiem, że nie ...
-
UOKiK przypomina: oznaczenia jajek kurzych
... na skorupie i opakowaniu. Sorawdzono również, czy klienci nie są wprowadzani w błąd co do metody chowu kur czy co do wagi produktu. Zastrzeżenia wzbudziło 167 partii (30,3 proc.). Najczęściej kwestionowano nieprawidłowe oznakowanie (27,5 proc. ocenionych), rzadziej – niewłaściwą wagę (12,1 proc. sprawdzonych partii ...
-
Zanim zrobisz zakupy online
... i zadowolenie klientów ― podkreśla Paweł Kucharzak. Rysa na szkle Pierwszym haczykiem, na który oszuści łapią swe ofiary, jest wyjątkowo niska cena produktu, w stosunku do rzeczywistej wartości, jaką on przedstawia. Myślimy: „Wiadomo, w Internecie zawsze jest taniej!” i wówczas to, co mogłoby wydawać się podejrzane ...
-
Inspekcja Handlowa: wyniki kontroli etykiet na oponach
... , łatwiej dokonasz świadomego wyboru opon o odpowiednich właściwościach, uwzględniając poziom bezpieczeństwa i wpływ na środowisko. Kupując przez Internet, masz prawo do zwrotu produktu w ciągu 14 dni od momentu jego odbioru. Zwrot opon w sklepie stacjonarnym zależy od dobrej woli sprzedawcy. Produkt, który okazał się ...
-
6 rad na letnie wyprzedaże
Sprawdź, czy informacje o przecenie na pewno dotyczą całego asortymentu, pamiętaj o swoim prawie do ceny widniejącej na metce, nie zapominaj, że możliwość zwrotu zakupionego towaru zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedającego. Szalejesz na wyprzedażach? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, na co warto zwrócić uwagę. Ile ...
-
Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?
... granicą, a w kraju możesz skorzystać z naprawy w autoryzowanym serwisie; okres gwarancji jest dłuższy niż 2 lata (wtedy nie masz już prawa do reklamacji produktu w ramach rękojmi, więc warto udać się do gwaranta). Do trzech razy sztuka Pani Franziska z Niemiec kupiła pralkę u polskiego przedsiębiorcy. Po ...
-
Zakupy online odzieży i obuwia: jakie skargi konsumentów?
... Konsumenckie (działające przy UOKIK) otrzymało około 500 transgranicznych skarg od konsumentów, którzy reklamowali zakupy odzieży i obuwia. Zgłoszenia głównie dotyczyły: wady produktu, niedostarczenia zakupionej rzeczy, odstąpienia od umowy. Wraz z nowym rokiem ECK odnotowało znaczy wzrost zgłoszeń na branżę obuwniczo – odzieżową. W I kwartale ...
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
... lat od daty zakupu. Wyjątkiem może być konkretna wada, z której wynikał rabat i o której zostałeś poinformowany. Masz 14 dni na zwrot produktu kupionego on-line Jeśli kupujesz przez internet, masz 14 dni na odstąpienie od umowy bez konieczności podawania powodu. To czas do ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Jak chronić seniorów przed nieuczciwymi sprzedawcami? Proste zasady bezpieczeństwa
... kontaktu staje się narzędziem wykorzystywanym przez nieuczciwych sprzedawców. Często dopiero po czasie okazuje się, że podpisana umowa dotyczy zupełnie innego produktu, a kwoty są wielokrotnie wyższe, niż sugerowano. Jak chronić seniorów i ich bliskich przed takimi sytuacjami? Jak odróżnić uczciwego sprzedawcę od manipulatora ...
-
Prawo do naprawy - szansa czy wyzwanie? Jak firmy mogą zyskać na nowych przepisach?
... zwraca uwagę na możliwość naprawy jeszcze przed zakupem urządzenia. Dla 44,8 proc. kluczowa jest przewaga kosztowa naprawy nad kupnem nowego produktu, a 28,7 proc. decyduje się na interwencję nawet wtedy, gdy usterka jest niewielka. Jednocześnie rośnie akceptacja dla urządzeń fabrycznie odnowionych. Tendencja ...
-
Sklepy internetowe w UE: nowe prawa i obowiązki
... tzn. najpóźniej na początku składania zamówienia, PRZEDSIĘBIORCA prowadzący sklep internetowy ma obowiązek w SPOSÓB JASNY I ZROZUMIAŁY poinformować o: głównych cechach produktu dokładnych danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany numerze ...
-
Nieuczciwe praktyki rynkowe a prawa konsumenta
... zakup w tzw. sezonie, czyli przed wyprzedażą. Czasem jednak okazuje się, a potwierdzały to wcześniejsze kontrole Inspekcji Handlowej, że ceny towarów, podawane jako przekreślone ceny dotychczasowe, nigdy nie obowiązywały bądź obowiązywały nie bezpośrednio przed promocją. Dotyczyć to może nawet co czwartego produktu ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... wszystkie cechy towaru, aby uniknąć potem kłopotów i rozczarowania. Dotyczy to każdego produktu: żywności, kosmetyków, ubrań, butów, sprzętu sportowego. Jest to szczególnie ważne ... i nieprzygotowany do podjęcia racjonalnej decyzji. Jeśli konsument zdecyduje się na zakup w miejscu, które nie jest zazwyczaj przeznaczone do takiej działalności i ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem