  • 1. Data: 2014-09-16 17:30:36
    Temat: przejście dla pieszych, "jednak"
    Od: m <m...@g...com>

    Witam,

    Tak sobie do poduszki czytam PORD i tam mam:

    Art 13, pkt 2.
    " Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    skrzyżowaniu."

    Chodzi mi o "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości....".
    Ja to rozumiem tak, że mogę olać przejścia na prawie każdym skrzyżowaniu
    i iść którędy chcę, bo prawie każde skrzyżowanie jest w odległości
    mniejszej niż 100m od przejścia.

    Podejrzewam że to nie jest prawidłowa interpretacja. Ale im bardziej
    czytam, tym bardziej mi tak wychodzi.

    Gdzie popełniam błąd?

    p. m.

  • 2. Data: 2014-09-16 18:37:08
    Temat: Re: przejście dla pieszych, "jednak"
    Od: <9...@...183708.invalid> (Tom N)

    m w

    > Witam,

    > Tak sobie do poduszki czytam PORD i tam mam:

    > Art 13, pkt 2.

    Nie pkt tylko ust.

    > Gdzie popełniam błąd?

    Nie czytasz całości.

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2014-09-16 18:59:21
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.09.2014 18:37, (Tom N) pisze:
    > Nie czytasz całości.

    Czytam. Może nie całość ale co najmniej obszerne fragmenty.

    "Gdzie popełniam błąd" był skrótem myślowym do: domyślam się że w innych
    częściach kodeksu (których nie cytuję) albo wręcz w ogólych zasadach
    prawnych jest coś co czyni taką interpretację niewłaściwą, ale czytając
    nie mogę tego czegoś znaleźć. Czy ktoś mógłby mi to coś wskazać?

    p. m.

  • 4. Data: 2014-09-16 19:25:52
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 17:30, m pisze:
> [...]
    > mniejszej niż 100m od przejścia.
    >
    > Podejrzewam że to nie jest prawidłowa interpretacja. Ale im bardziej

    Musisz jeszcze pamiętać o pkt.3 (ust.3?).
    Kiedyś jakiś policjant z drogówki się czepiał, że przechodzę w miejscu
    niedozwolonym. Ja swoje on swoje. Poprosiłem, żeby oddał mnie do sądu -
    nie oddał, mandatu nie wystawił.
    Przechodzę w obrębie skrzyżowania 2x dziennie od 15 lat.

  • 5. Data: 2014-09-16 19:39:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-09-16 17:30, m pisze:
> [...]
    > mniejszej niż 100m od przejścia.
    >
    > Podejrzewam że to nie jest prawidłowa interpretacja. Ale im bardziej

    Ja to inaczej rozumiem.
    Można przechodzić przez jezdnię tylko na wyznaczonym przejściu lub w
    dowolnym miejscu w odległości większej niż 100m. od tego przejścia.
    Chyba, że bliżej niż 100m. jest jakieś skrzyżowanie.
    Wtedy można też na nim.
    Prawdopodobnie to skrzyżowanie staje się nowym punktem odniesienia dla
    następnych 100m.

    Ze zdania "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości
    mniejszej niż 100m...". wynika tyle, że możesz przejść na tym
    skrzyżowaniu mimo, że jest to bliżej niż 100m.

    Natomiast skąd pogląd, że prawie każde skrzyżowanie jest w odległości
    mniejszej niż 100m. od przejścia? Nie liczymy przecież przejść na
    skrzyżowaniu.
    I co to zmienia, nawet gdyby tak było?

  • 6. Data: 2014-09-16 19:44:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniejszej niż 100m od przejścia.
    >
    > Podejrzewam że to nie jest prawidłowa interpretacja. Ale im bardziej

    W pozostałej części przepisu jest kilka wyjątków.Przykładowo musisz chodzić
    prostopadle do osi jezdni. Nie może być tam torowiska czy drogi
    dwujezdniowej. Natomiast faktycznie dopuszczalne jest przechodzenie
    przezjezdnię przy niemal każdym skrzyżowaniu. Ważnym jest,że o ile na
    przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo,to na skrzyżowaniu ma
    pierwszeństwo tylko przed pojazdami skręcającymi.

  • 7. Data: 2014-09-16 23:30:47
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.09.2014 19:44, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo,to na skrzyżowaniu ma
    > pierwszeństwo tylko przed pojazdami skręcającymi.

    W takim razie, na drogach jednojezdniowych bez tramwajów, mogę olewać
    czerwone światła dla pieszych przechodząc po prostu poza światłami?
    Oczywiście ustępując samochodom, przechodząc prostopadle itd...

    p. m.

  • 8. Data: 2014-09-17 00:19:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W takim razie, na drogach jednojezdniowych bez tramwajów, mogę olewać
    > czerwone światła dla pieszych przechodząc po prostu poza światłami?
    > Oczywiście ustępując samochodom, przechodząc prostopadle itd...

    Jeśli to będzie w obrębie skrzyżowania, albo minimum 100 metrów od
    przejścia, to tak.

  • 9. Data: 2014-09-17 01:17:47
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.09.2014 00:19, Robert Tomasik pisze:

    > Jeśli to będzie w obrębie skrzyżowania, albo minimum 100 metrów od
    > przejścia, to tak.

    Przecież to żadnego sensu nie ma. I nie chodzi o to żeby się w
    przepisach doszukiwać sensu, bo to wiadomo jak jest. Ale przecież taka
    "dziura" w przepisach powinna być już dawno zauważona i roztrząsana w
    np. w prasie na czele artykułów o bzdurnych przepisach ("możesz
    przechodzić na czerwonym! wystarczy przejść poza przejściem")

    p. m.

  • 10. Data: 2014-09-17 06:41:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-17 00:19, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli to będzie w obrębie skrzyżowania, albo minimum 100 metrów od
    > przejścia, to tak.

    Przeczytałeś dokładnie na co odpisujesz? Hint: czerwone światło.

    --
    Liwiusz