  • 1. Data: 2024-04-21 18:27:07
    Temat: Jak kancelarie zarabiają na zadłużonych Polakach
    Od: _Master_ <...@...pl>

    https://www.money.pl/banki/wolna-amerykanka-jak-kanc
    elarie-zarabiaja-na-zadluzonych-polakach-i-nie-tylko
    -7009898437147552a.html

  • 2. Data: 2024-04-21 19:39:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.04.2024 o 18:27, _Master_ pisze:
    > https://www.money.pl/banki/wolna-amerykanka-jak-kanc
    elarie-zarabiaja-na-zadluzonych-polakach-i-nie-tylko
    -7009898437147552a.html

    Uważam, że podstawowym problemem jest to, że jedyną sankcją jest
    ewentualny zwrot niesłusznie pobranej kasy. To wpisują te niewłaściwe
    warunki do umowy i najwyżej części konsumentów wracają. Co więcej
    większość z tego bierze radca prawny. Gdzie odpowiedzialność karna?
    Jakby taka groził zarządowi, to by tych klauzul nie było.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-04-22 16:12:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2024 18:27:07 +0200, _Master_ napisał(a):

    > https://www.money.pl/banki/wolna-amerykanka-jak-kanc
    elarie-zarabiaja-na-zadluzonych-polakach-i-nie-tylko
    -7009898437147552a.html

    1. ja to bym się zaczął interesować tematem gdyby zaczęły zarabiać na
    niezadłużonych.
    2. przecież kancelarie są od zarabiania. Zacząłbym się martwić gdyby nie
    zarabiały.
    3. czekam na dalsze fascynujące doniesienia - że fryzjerzy zarabiają na
    zarośniętych Polakach i nie tylko czy że taksówkarze zarabiają na
    leniwych Polakch i nie tylko itd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2024-04-22 16:30:30
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > 3. czekam na dalsze fascynujące doniesienia - że fryzjerzy zarabiają na
    > zarośniętych Polakach i nie tylko czy że taksówkarze zarabiają na

    No i że z ust konfiarza oburzenie. Przecież to piękny przykład jak
    działa rynek, kiedy państwo się nie wtrąca.

    PD

  • 5. Data: 2024-04-22 17:05:29
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-04-22 o 16:30, PD pisze:

    > No i że z ust konfiarza oburzenie. Przecież to piękny przykład jak
    > działa rynek, kiedy państwo się nie wtrąca.

    Na zachodku nie ma takiego wolnego rynku (dziczy) jak w PL.
    Jednak jakieś standardy w USA i DE są, tzw. wolny rynek w mniejszym
    stopniu strzyże barany (którym Gosiewski z pisu wmawiał kredyty frankowe:)).

    Zerknąłem na giełdę kruka. Fiu fiu od 2015 akcje poszły w górę x4.

  • 6. Data: 2024-04-22 17:43:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Apr 2024 17:05:29 +0200, alojzy nieborak wrote:

> [...]
    > stopniu strzyże barany (którym Gosiewski z pisu wmawiał kredyty frankowe:)).
    >
    > Zerknąłem na giełdę kruka. Fiu fiu od 2015 akcje poszły w górę x4.

    stopy skoczyły, to może i przychody skoczyły.
    Choć czy na papierze, czy w rzeczywistości ?

    A może po prostu rynek poszukuje inwestycji, a Kruk wydaje się
    obiecujący...

    J.

  • 7. Data: 2024-04-23 01:28:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-22, alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > Na zachodku nie ma takiego wolnego rynku (dziczy) jak w PL.
    > Jednak jakieś standardy w USA i DE są, tzw. wolny rynek w mniejszym
    > stopniu strzyże barany (którym Gosiewski z pisu wmawiał kredyty frankowe:)).

    Byłbym bardzo ostrozny przy porównaniu jakiegokolwiek wolnego rynku
    Zachodniego poza EU z państwem EU. Konkretnego pojęcia jak jest w
    Stanach nie mam, ale chociazby patrząc na rynek usług medycznych i ich
    ubezpieczeń to wolałbym nie doświadczach ich standardów.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-04-25 00:53:40
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > Stanach nie mam, ale chociazby patrząc na rynek usług medycznych i ich
    > ubezpieczeń to wolałbym nie doświadczach ich standardów.

    str.4

    Liczba afer wybuchających w sferze relacji finansowych w Polsce (WGI,
    Amber Gold,
    kredyty w CHF, polisolokaty) jest dowodem na to, że modelując stosunki
    finansowe konsument-
    profesjonalny przedsiębiorca, państwo nadmiernie zaufało ideologii
    ,,niewidzialnej ręki rynku". Ze
    względu na swoją specyfikę, wrażliwość na utratę zaufania i różną
    charakterystykę swoich
    uczestników, rynek usług finansowych nie jest przestrzenią, na którym
    można akceptować tzw.
    ,,wolną amerykankę". Na tym wysoce skomplikowanym rynku występuje
    znacząca asymetria
    informacyjna i nierównowaga siły intelektualnej pomiędzy jego uczestnikami.
    Z jednej strony występują tu silne, profesjonalne podmioty gospodarcze,
    a z drugiej często
    nieświadomi konsumenci. Poziom zysku przedsiębiorców z sektora
    finansowego zależy wprost od
    istnienia skutecznej ochrony systemowej praw konsumenta. Brak skutecznej
    ochrony tych praw
    prowadzi do zwiększonego poziomu krótkoterminowych zysków
    przedsiębiorców, ale także do
    negatywnych skutków długoterminowych - naruszenia zaufania do rynku
    wynikającego z masowego
    naruszania praw konsumentów. Brak zaufania na rynku finansowym to
    zwiększone koszty
    transakcyjne jego uczestników.
    Liczba nieprawidłowości występujących na polskim rynku finansowym
    potwierdza tezę o
    braku wyspecjalizowanego, skutecznego, niezależnego politycznie i nie
    działającego z pozycji
    konfliktu interesów, organu nadzoru chroniącego interesy słabszych
    uczestników rynku -
    konsumentów usług finansowych. KNF i UOKiK nie posiadają wystarczającej
    władzy (brak
    uprawnień policyjnych i prokuratorskich) nie monitorują rynku, aby
    przeciwdziałać patologiom i
    aktywnie identyfikować obszary, gdzie konsumenci mogą mieć problemy z
    dochodzeniem swoich
    praw. Urzędy te stosują nieskuteczną strategię ,,ochrony przez
    informowanie". Koszty prawne
    dochodzenia sprawiedliwości wynikających z patologii rynkowych są
    przerzucone na słabszych jego
    uczestników. Ani KNF, ani UOKiK nie prowadzą z własnej inicjatywy spraw
    sądowych przeciwko
    podmiotom naruszającym zasady uczciwego obrotu.
    Na rynkach rozwiniętych istnieją wyspecjalizowane agendy rządowe,
    których wyłącznym
    celem jest ochrona konsumenta przed siłą gigantycznych grup finansowych
    wykorzystujących swoją
    pozycję do generowania nadprzeciętnych zysków. Najlepszym przykładem są
    Stany Zjednoczone
    Ameryki Północnej, gdzie powołano Biuro ds. Ochrony Finansowej
    Konsumenta (Bureau of
    Consumer Financial Protection).

    https://www.krs.org.pl/images/Media1/konferencja25.p
    df

  • 9. Data: 2024-04-25 02:15:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-04-24, alojzy nieborak <g...@g...com> wrote:

    > str.4
    >
    > Liczba afer wybuchających w sferze relacji finansowych w Polsce (WGI,
    > Amber Gold,

    I w Stanach jest tu lepiej? Jak to ocenić?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2024-04-25 09:55:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.04.2024 o 00:53, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    > modelując stosunki finansowe konsument- profesjonalny przedsiębiorca,
    > państwo nadmiernie zaufało ideologii ,,niewidzialnej ręki rynku".

    Uważam, że ta liczba afer jest pochodną braku konsekwencji dla autorów
    afer. W większości wypadków konsekwencja jest konieczność zwrócenia
    tego, co ukradli w zakresie, w jakim im udowodniono kradzież, a i to
    jeszcze, o ile da się mienie odzyskać. To się po prostu opłaca. Nigdy
    wszystkiego nie udowodni się i coś tam zawsze oszustowi zostanie.
    --
    (~) Robert Tomasik