  • 1. Data: 2014-09-15 21:56:14
    Temat: znak C-5 i wjazd na posesję
    Od: marek <marek@>

    Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto"
    zabrania skrętu na posesję? Na przykład w bramę jak na tym zdjęciu:

    http://img91.imageshack.us/img91/4096/znaki04.jpg

    Podążając za definicją znaku następuje oczywista zmiana kierunku jazdy,
    ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Jeśli chodzi
    o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bramą?

    Marek

  • 2. Data: 2014-09-16 06:51:31
    Temat: Re: znak C-5 i wjazd na posesję
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-15 21:56, marek pisze:
    > Jeśli chodzi o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed
    > bramą?

    Nie, bo to nie zapobiegnie skrętom/próbom skrętów.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-09-16 06:52:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 06:51, Liwiusz pisze:

    > Nie, bo to nie zapobiegnie skrętom/próbom skrętów.

    Poza tym B-2 uniemożliwiałby wjazd w bramę z przeciwnego kierunku.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-09-16 09:39:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2014, Liwiusz wrote:

    > Poza tym B-2 uniemożliwiałby wjazd w bramę z przeciwnego kierunku.

    Ale przecież pytający CHCE zakazu wjazdu.
    Nie jest to takie absurdalne - jeśli podwórze/placyk ma drugi wjazd,
    a manewrowanie w środku jest utrudnione, po trafieniu na drugiego z kolei
    rysowacza karoserii "cofnąć się nie dało" też mógłbyś tak chcieć :D

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-09-16 10:39:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2014, marek wrote:

    > Nie jest dla mnie do końca jasne: czy znak C-5 "nakaz jazdy prosto" zabrania
    > skrętu na posesję?

    W sumie ciekawe pytanie.
    Z jednej strony, literalnie przepis określa "lub w miejscu w którym
    występuje możliwość zmiany kierunku jazdy", z naciskiem na "jazdy",
    co powinno implikować że fakt wyłączenia z ruchu nie ma znaczenia
    (nie wolno zmienić kierunku i już), z drugiej zobowiązuje do "ruchu
    w kierunku zgodnym ze strzałką", co pokrywałoby się z poprzednim
    (nie wolno wyłączać się z ruchu), wniosek końcowy zaś jest taki,
    równie literalnie, że oznacza zakaz zatrzymywania się oraz wszelkie
    inne formy "wyłączenia z ruchu".
    Ergo, "zastępowałby" skutecznie B-36 i obejmowałby chodnik.

    Jest coś co przeoczyłem?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-09-16 11:10:17
    Od: adam <a...@w...pl>

> [...]
    > ale czy takie oznakowanie jak na zdjęciu jest "oczywiste"? Jeśli chodzi
    > o zakaz wjazdu do bramy to nie lepiej postawić B-2 przed bramą?

    Wg mnie B-2 jest o wiele bardziej precyzyjny.
    Objaśnienie C-5 jest trochę niejasne - "obowiązuje na najbliższym
    skrzyżowaniu lub w miejscu, gdzie występuje możliwość zmiany kierunku
    jazdy".
    Jedziesz 50 przez miasto i kombinuj teraz czy miejsce z możliwością
    zmiany kierunku jazdy już się skończyło czy nie. Potencjalnie nigdy się
    nie skończy, bo "możliwość" zawsze istnieje. Dojeżdżasz w końcu do
    skrzyżowania i nie wiesz czy możesz skręcić. Jak zwykle interpretacja w
    tym wypadku należy do silniejszego.

    W temacie - a co jest po prawej zaraz za znakiem, też chyba jakiś wjazd.
    Może to chodzi o ten wjazd?
    No i idąc dalej tym tokiem rozumowania, o którą bramę chodzi?
    Skrzyżowanie jest daleko, bram pewno kilka. Czy chodzi o najbliższą? Nie
    ma przecież znaku odwołującego.

  • 7. Data: 2014-09-16 15:28:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale przecież pytający CHCE zakazu wjazdu.

    A skąd wiesz, czego chce?

    B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarządcy
    drogi - aby mu skręcający ruchu nie tamowali.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-09-16 16:00:58
    Od: marek <marek@>

    On 16.09.2014 15:28, Liwiusz wrote:
    > B-2 jest dla bramownika - aby nie było wjazdu. C-5 jest dla zarządcy
    > drogi - aby mu skręcający ruchu nie tamowali.

    Zaraz za skrętem w bramę można zawrócić "na trzy" więc nie wiem jaki
    skutek ma ten nakaz: czy na lepsze czy na gorsze w sumie.

    Marek

  • 9. Data: 2014-09-16 16:46:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 16:00, marek pisze:

    > Zaraz za skrętem w bramę można zawrócić "na trzy"

    No nie wiem, skoro w prawo nie można, to i w lewo nie można :)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2014-09-16 16:51:34
    Od: marek <marek@>

    On 16.09.2014 16:46, Liwiusz wrote:

    > No nie wiem, skoro w prawo nie można, to i w lewo nie można :)

    No ale znak C5 obowiązuje na najbliższym skrzyżowaniu lub przy
    najbliższej możliwości zmiany kierunku. Za bramą ta możliwość "jest
    minięta". Więc chyba już można zmienić kierunek jazdy i zawrócić?

    Sam zgłupiałem już, chyba machnę ręką na to :)

    Marek