    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejście dla pieszych, "jednak"
    Date: Tue, 16 Sep 2014 19:44:54 +0200

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:5418579c$0$2231$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Tak sobie do poduszki czytam PORD i tam mam:
    >
    > Art 13, pkt 2.
    > " Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    > dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    > skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    > wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    > skrzyżowaniu."
    >
    > Chodzi mi o "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości....".
    > Ja to rozumiem tak, że mogę olać przejścia na prawie każdym skrzyżowaniu
> [...]

    W pozostałej części przepisu jest kilka wyjątków.Przykładowo musisz chodzić
    prostopadle do osi jezdni. Nie może być tam torowiska czy drogi
    dwujezdniowej. Natomiast faktycznie dopuszczalne jest przechodzenie
    przezjezdnię przy niemal każdym skrzyżowaniu. Ważnym jest,że o ile na
    przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo,to na skrzyżowaniu ma
    pierwszeństwo tylko przed pojazdami skręcającymi.