    Date: Tue, 16 Sep 2014 17:30:36 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przejście dla pieszych, "jednak"

    Witam,

    Tak sobie do poduszki czytam PORD i tam mam:

    Art 13, pkt 2.
    " Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    skrzyżowaniu."

    Chodzi mi o "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości....".
    Ja to rozumiem tak, że mogę olać przejścia na prawie każdym skrzyżowaniu
    i iść którędy chcę, bo prawie każde skrzyżowanie jest w odległości
    mniejszej niż 100m od przejścia.

    Podejrzewam że to nie jest prawidłowa interpretacja. Ale im bardziej
    czytam, tym bardziej mi tak wychodzi.

    Gdzie popełniam błąd?

    p. m.