  • 1. Data: 2014-09-16 20:38:17
    Temat: Umowa kupna samochodu
    Od: "set" <d...@o...pl>

    Witam, mam takie oto pytanie. Kupiłem samochód ponad 200 km od miejsca
    zamieszkania, wziąłem ze sobą standardową umowę kupna z jakiegoś portalu
    motoryzacyjnego.Na miejscu okazało się, że współwłaścicielem samochodu jest
    żona, ale na wziętym przezemnie wzorze umowy nie było miejsca na
    współwłaściciela więc wpisała się na drugiej (czystej) stronie umowy w
    sposób następujący :
    "Współwłasciciel sprzedający:
    imię nazisko, adres , pesel , dowód osobisty, czytelny podpis "
    w skarbowym do opłaceniu podatku przeszło bez problemu, kasa, pieczątka do
    domu, ale w urzędzie komunikacji niestety, baba uczepiła się, że na drugiej
    stronie nie może być bo ona nie wie co współwłaścicielka podpisała.
    Wysłała mnie te 200 km w jedną stronę na przepisanie umowy do poprzednich
    właścicieli, czy miała prawo odmówić w tym przypadku rejestracji? Czy jak to
    powiedział mój znajomy , który ma często kontakt z umowami z innych
    wydziałów komunikacji , że to tylko jej widzi mi się. Czy są jakieś przepisy
    , paragrafy pozwalające jej na odmowę rejestracji lub wskazujące ,że w tym
    przypadku nie miała prawa odmówić rejestracji? Mile widziana wszelka pomoc.

  • 2. Data: 2014-09-16 21:10:23
    Temat: Re: Umowa kupna samochodu
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-16 20:38, set pisze:

    > imię nazisko, adres , pesel , dowód osobisty, czytelny podpis "
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    BUAHAHAHAHAHAAA!

> [...]
    > Wysłała mnie te 200 km w jedną stronę na przepisanie umowy do poprzednich
    > właścicieli, czy miała prawo odmówić w tym przypadku rejestracji?

    Tak - w formie decyzji administracyjnej.

    > , paragrafy pozwalające jej na odmowę rejestracji lub wskazujące ,że w tym
    > przypadku nie miała prawa odmówić rejestracji? Mile widziana wszelka pomoc.

    Tak. Są.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 3. Data: 2014-09-16 21:24:05
    Od: "set" <d...@o...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > BUAHAHAHAHAHAAA!
    Nie bardzo rozumiem rozbawienia skoro poprzednia właścicielka oprócz tych
    danych wyraźnie napisała "WSPÓŁWŁAŚCICIEL SPRZEDAJĄCY" i poniżej wspomniane
    dane

    > Tak - w formie decyzji administracyjnej.

    Takiej decyzji nie wydała, tylko oddała papiery i koniec rozmowy (jakby mnie
    tam nie było

    > Tak. Są.

    A gdzie tego szukać?

  • 4. Data: 2014-09-16 21:41:37
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-16 21:24, set pisze:
    > Nie bardzo rozumiem rozbawienia skoro poprzednia właścicielka oprócz tych
    > danych wyraźnie napisała "WSPÓŁWŁAŚCICIEL SPRZEDAJĄCY" i poniżej wspomniane
    > dane

    *czytelny podpis* - BUAAAAAAHAHAHAHAAAAAAAA.

    HINT: Czytelniej nie umiem.

    > Takiej decyzji nie wydała, tylko oddała papiery i koniec rozmowy (jakby mnie
    > tam nie było

    A Ty się dałeś spławić jak małe dziecko. Żena za pultem jednak
    ma władzę cały czas ...

    > A gdzie tego szukać?

    a bo ja wiem ... proboszcza bym zapytał... albo nie ...
    zajrzałbym min do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia
    22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów ...

    I skupił się na tym co pod tym linkiem piszą:

    http://www.mir.gov.pl/transport/transport_drogowy/in
    formacje_o_pojazdach/rejestracja_pojazdow/strony/sta
    rt.aspx

    "Rejestracja pojazdów jest zadaniem własnym starosty, który
    wykonuje je w oparciu o obowiązujące przepisy prawa wydając
    decyzję administracyjną.".

    Jeśli ŻENA ZA PULTEM MÓWI, że nie zarejestruje, to Ty mówisz :
    OK, to ja poproszę decyzję administracyjną o odmowie
    zarejestrowania. W końcu musisz mieć się od czegoś odwołać do
    SAMORZĄDOWEGO KOLEGIUM ODWOŁAWCZEGO ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 5. Data: 2014-09-16 22:04:45
    Od: "set" <d...@o...pl>

    > *czytelny podpis* - BUAAAAAAHAHAHAHAAAAAAAA.
    >
    > HINT: Czytelniej nie umiem.

    Prawnikiem nie będę , ale na czym polega dowcip z tym podpisem, jezeli te
    same dane były by na pierwszej stronie umowy to ok? a jeżeli na drugiej to
    be?

    > Jeśli ŻENA ZA PULTEM MÓWI, że nie zarejestruje, to Ty mówisz : OK, to ja
    > poproszę decyzję administracyjną o odmowie zarejestrowania. W końcu musisz
    > mieć się od czegoś odwołać do SAMORZĄDOWEGO KOLEGIUM ODWOŁAWCZEGO ...

    ŻENA ZA PULTEM ma u nas WIELKĄ WŁADZĘ i nikt jej nie podskoczy, to jedynu
    urząd w mieściem, w którym nic się nie zmieniło od lat 80tych gdy
    rejestrowałem swojego pierwszego Komarka, baba mogła wszystko , a zeby było
    smieszniej jak wyrejestrowywałem poprzednio sprzedany samochód u tej samej
    władczyni pieczatek, wchodzę do komnaty (rzadkość , kolejki nie było) i
    grzecznie , że zgłosić chciałem sprzedaż , a ta do mnie lekko plując po
    pulpicie "ależ proszę pana ja tu teraz jem" przerwy obiadowej oczywiście nie
    było.
    Władczyni całą gębą.

  • 6. Data: 2014-09-16 22:11:46
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-16 22:04, set pisze:

    > Prawnikiem nie będę , ale na czym polega dowcip z tym podpisem,

    No, że wymyśliłeś sobie, że na umowie ma pojawić się CZYTELNY
    PODPIS. A co jeśli ktoś, kto chce zawrzeć umowę z Tobą nie umie
    pisać czytelnie ?

    > ŻENA ZA PULTEM ma u nas WIELKĄ WŁADZĘ i nikt jej nie podskoczy,

    Idziesz do urzędu z prośbą o wydanie decyzji administracyjnej o
    zarejestrowaniu pojazdu. Dostajesz odmowę (która powinna być
    zgodnie z przepisami wydana w formie w/w) "słowną" pt SPIEPRZAJ
    DZIADU ... a Ty spieprzasz. No śmieszy mnie to.

> [...]
    > smieszniej jak wyrejestrowywałem poprzednio sprzedany samochód u tej samej

    No chodzi o to, że twierdzisz, że dostałeś odmowę - a odmowy nie
    dostałeś, bo jesteś gatunkiem człowieka, który nawet nie potrafi
    asertywnie poprosić o tą odmowę. Skup się - takich "urzędników"
    należy edukować. Jakbyś poprosił o odmowę w formie decyzji
    administracyjnej - dowiedziałbyś się z niej, czy mogła czy nie
    mogła odmówić - a przynajmniej mógłbyś się odwołać do SKO od
    decyzji widzimisię ŻENY ZA PULTEM. Na ten moment, pobiegłeś jak
    piesek przez 200 km zgodnie z żądaniem baby z okresem, i nie
    bardzo wiem, co tu chcesz osiągnąć. Jakiej "rady zaznać" ?

    Zadałeś pytanie, czy "pani mogła odmówić". A ja twierdzę, że NIE
    ODMÓWIŁA. Powiedziała Ci, że jej byłoby przyjemniej jakbyś przez
    pół polski przeleciał się dla niej - a Ty w podskokach spełniłeś
    jej życzenie.

    Sumując: twierdzisz, że ŻENA ZA PULTEM odmówiła rejestracji.
    Proszę - zeskanuj mi tą odmowę.

    > Władczyni całą gębą.

    Pachołek pełną gębą raczej ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 7. Data: 2014-09-16 22:45:43
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > dowiedziałbyś się z niej, czy mogła czy nie mogła odmówić - a
    > przynajmniej mógłbyś się odwołać do SKO od decyzji widzimisię ŻENY ZA

    Ale wiesz, że ta żena za pultem zgodnie z k.p.a. ma 30 dni na wydanie
    takiej decyzji, prawda? A jak sie uprze to nawet drugie tyle. Nie ma
    obowiązku wydania ci decyzji "na miejscu i od ręki". Więc nie wiem co
    tak cie tu bawi
    Uprze się i zacznie ci robić na złośc i z rejestracją poczekasz sobie 60
    dni.

    > Na ten moment, pobiegłeś jak piesek przez 200 km zgodnie z
    > żądaniem baby z okresem, i nie bardzo wiem, co tu chcesz osiągnąć.
    > Jakiej "rady zaznać" ?
    >

    > Pachołek pełną gębą raczej ...

    Maniery pachołka to ja tu raczej u ciebie widze

    --
    Sonn

  • 8. Data: 2014-09-16 22:57:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-16 22:45, Sonn pisze:

    > Ale wiesz, że ta żena za pultem zgodnie z k.p.a. ma 30 dni na
    > wydanie takiej decyzji, prawda?

    Prawda. Takiej o zarejestrowaniu również.

    > A jak sie uprze to nawet drugie
    > tyle. Nie ma obowiązku wydania ci decyzji "na miejscu i od
    > ręki". Więc nie wiem co tak cie tu bawi

    Dokładnie, to co opisałem. Bawi mnie czytelny podpis.
    Bawi mnie również zastanawianie się nad odmową, która nie
    została dokonana.

    > Uprze się i zacznie ci robić na złośc i z rejestracją poczekasz
    > sobie 60 dni.

    A co mnie to boli ?
    Jak się uprze i będzie mi na złość robić, ustali mój nr tel i
    będzie dzwonić o 2 w nocy ...

    > Maniery pachołka to ja tu raczej u ciebie widze

    Jak zawsze. Grunt to popierdolić o manierach na pl.soc.prawo.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 9. Data: 2014-09-16 23:30:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No, że wymyśliłeś sobie, że na umowie ma pojawić się CZYTELNY PODPIS. A
    > co jeśli ktoś, kto chce zawrzeć umowę z Tobą nie umie pisać czytelnie ?

    Dla osób nie umiejących pisać pozostaje pewnie jakąś forma notarialna,
    albo z sołtysem jako świadkiem. Nie wiem co cię w tym śmieszy.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2014-09-16 23:45:53
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-09-16 23:30, Liwiusz pisze:

    > Dla osób nie umiejących pisać pozostaje pewnie jakąś forma notarialna,
    > albo z sołtysem jako świadkiem. Nie wiem co cię w tym śmieszy.

    Nie umieć pisać, a nie umieć podpisać się na tyle czytelnie, na
    ile wymaga "pan urzędnik" to chyba dwie różne rzeczy.

    Jeśli tego nie łapiesz - czytelniej nie umiem.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90