    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przejście dla pieszych, "jednak"
    Date: Tue, 16 Sep 2014 19:39:18 +0200

    W dniu 2014-09-16 17:30, m pisze:
    > Witam,
    >
    > Tak sobie do poduszki czytam PORD i tam mam:
    >
    > Art 13, pkt 2.
    > " Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    > dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    > skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    > wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    > skrzyżowaniu."
    >
    > Chodzi mi o "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości....".
    > Ja to rozumiem tak, że mogę olać przejścia na prawie każdym skrzyżowaniu
> [...]
    Ja to inaczej rozumiem.
    Można przechodzić przez jezdnię tylko na wyznaczonym przejściu lub w
    dowolnym miejscu w odległości większej niż 100m. od tego przejścia.
    Chyba, że bliżej niż 100m. jest jakieś skrzyżowanie.
    Wtedy można też na nim.
    Prawdopodobnie to skrzyżowanie staje się nowym punktem odniesienia dla
    następnych 100m.

    Ze zdania "Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości
    mniejszej niż 100m...". wynika tyle, że możesz przejść na tym
    skrzyżowaniu mimo, że jest to bliżej niż 100m.

    Natomiast skąd pogląd, że prawie każde skrzyżowanie jest w odległości
    mniejszej niż 100m. od przejścia? Nie liczymy przecież przejść na
    skrzyżowaniu.
    I co to zmienia, nawet gdyby tak było?