  • 11. Data: 2014-09-17 06:41:38
    Temat: Re: przejście dla pieszych, "jednak"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-16 23:30, m pisze:

    > W takim razie, na drogach jednojezdniowych bez tramwajów, mogę olewać
    > czerwone światła dla pieszych przechodząc po prostu poza światłami?
    > Oczywiście ustępując samochodom, przechodząc prostopadle itd...

    Jak chcesz ominąć na skrzyżowaniu czerwone światło i jednocześnie
    przechodzić na skrzyżowaniu?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2014-09-17 07:07:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przecież to żadnego sensu nie ma. I nie chodzi o to żeby się w przepisach
    > doszukiwać sensu, bo to wiadomo jak jest. Ale przecież taka "dziura" w
    > przepisach powinna być już dawno zauważona i roztrząsana w np. w prasie
    > na czele artykułów o bzdurnych przepisach ("możesz przechodzić na
    > czerwonym! wystarczy przejść poza przejściem")

    Gdzie tu znalazłeś przyzwolenie na przechodzenie na czerwonym świetle?
    Musisz odejść od tego skrzyżowania ze światłami i od przejścia na 100
    metrów.

  • 13. Data: 2014-09-17 10:44:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2014, m wrote:

> [...]
    > 100m od przejścia.
    >
    > Podejrzewam że to nie jest prawidłowa interpretacja. Ale im bardziej czytam,

    IMO w miejscu, w którym traktujesz przejście dla pieszych odrębnie
    od skrzyżowania. To skrzyżowanie na którym znajduje się przejście nie
    "znajduje się w odległości...", lecz jest częścią skrzyżowania,
    więc również *to* skrzyżowanie nie "znajduje się w odległości...",
    więc nie podlega pod przepis.
    Błąd polega na traktowaniu skrzyżowania jako skrzyżowania jezdni,
    obok którego są przejścia, podczas kiedy (z definicji) mowa
    o skrzyżowaniu dróg - przejścia w skrzyżowaniu stanowią po prostu
    "przedłużenie chodnika" (chodnika biegnącego *wzdłuż* dróg,
    nie w poprzek! - nawet jeśli do przejścia trzeba trochę zygzakiem
    podejść od "ciągu" przed skrzyżowaniem)

    W następnym kroku mamy dwa blisko leżące skrzyżowania - przepis
    i wtedy nie działa tak jakbyś chciał, bo o nie reguluje ruchu
    (sposobu przechodzenia) na "tamtym" skrzyżowaniu :) (stanowi
    jedynie, że nie działa zakaz przechodzenia przez bliskość
    skrzyżowań)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2014-09-17 10:46:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.09.2014 06:41, Liwiusz pisze:
> [...]
    [...]
    > Jak chcesz ominąć na skrzyżowaniu czerwone światło i jednocześnie
    > przechodzić na skrzyżowaniu?

    Ja sobie to wyobrażam tak, że robię kilka kroków w stronę skrzyżowania
    od przejścia i przechodzę.

    p. m.

  • 15. Data: 2014-09-17 10:48:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2014, m wrote:

    > Czytam. Może nie całość ale co najmniej obszerne fragmenty.

    I pewnie pominąłeś czytanie art.1 i 2, bo po co ;)

    > "Gdzie popełniam błąd" był skrótem myślowym

    Jasne :)

    > jest coś co czyni taką interpretację niewłaściwą, ale czytając nie mogę tego
    > czegoś znaleźć. Czy ktoś mógłby mi to coś wskazać?

    Staram się w poście obok :) - IMO w założeniu, że przejście jest obok
    skrzyżowania jezdni. A przepis dotyczy skrzyżowania DRÓG.
    Nie jest to więc "przejście obok skrzyżowania".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2014-09-17 11:06:26
    Temat: Re: Re: przejście dla pieszych, "jednak"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał

    > W pozostałej części przepisu jest kilka wyjątków.Przykładowo musisz chodzić
    > prostopadle do osi jezdni. Nie może być tam torowiska

    ..."wyodrębnionego z jezdni"...

    > czy drogi dwujezdniowej.
    > Natomiast faktycznie dopuszczalne jest przechodzenie
    > przezjezdnię przy niemal każdym skrzyżowaniu.

    IMO chodzi o taki przypadek - skrzyżowanie z pasami, ale "odsuniętymi"
    od osi chodnika o 2 m (idąc wzdłuż jezdni trzeba nadłożyć drogi),
    no i mvoicem rozważa pójście na wprost, obok przejścia.
    Na mój gust przepis nie daje takiego zezwolenia z powodów wyłożonych
    obok (nie dotyczy "tamtości" skrzyżowania, gdyż to nie jest inne
    skrzyżowanie).
    "Odsunięcie" przejścia IMO należy traktować tak samo, jak poszerzenie
    jezdni tylko na obszarze skrzyżowania (celem dodania pasa do
    skrętu na przykład): droga jest w tym miejscu poszerzona tak, że
    obejmuje przejścia.
    Twoje zastrzeżenie wyklucza przechodzenie na ukos, to prawda, ale
    to nie jedyny możliwy przypadek :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-09-17 15:28:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-17 10:46, m pisze:

    > Ja sobie to wyobrażam tak, że robię kilka kroków w stronę skrzyżowania
    > od przejścia i przechodzę.

    Ja to sobie wyobrażam, że wówczas będziesz już poza skrzyżowaniem.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2014-09-17 17:25:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > od osi chodnika o 2 m (idąc wzdłuż jezdni trzeba nadłożyć drogi),
    > no i mvoicem rozważa pójście na wprost, obok przejścia.

    Światła dla pieszych dotyczą skrzyżowania. Namalowane na jezdni pasy po
    prostu wskazują miejsce, w którym należy przekroczyć jezdnię, ale nie jest
    to osobne skrzyżowanie, czy wyodrębnione ze skrzyżowania osobne przejście
    dla pieszych, albowiem by tak było musiałby być dodatkowy sygnalizator dla
    pojazdów pomiędzy skrzyżowaniem, a przejściem dla pieszych. Tam, gdzie tak
    jest (ale nie spotkałem się z takim przypadkiem) zastosowana przez Ciebie
    wykładnia mogłaby mieć miejsce.

  • 19. Data: 2014-09-17 19:06:49
    Od: m <m...@g...com>

    > I pewnie pominąłeś czytanie art.1 i 2, bo po co;)

    Nie pominąłem, tyle że na początku nie wyczytałem tego że istotnie
    przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu jest drogą.

    > Staram się w poście obok:) - IMO w założeniu, że przejście jest obok
    > skrzyżowania jezdni. A przepis dotyczy skrzyżowania DRÓG.
    > Nie jest to więc "przejście obok skrzyżowania".

    Ok. Przyjmuję, to ma sens.

    Ale, teraz weźmy takie przejście: http://preview.tinyurl.com/ksooesg
    albo http://preview.tinyurl.com/moefzxt

    Nie pasuje mi palące się tam czerwone światło, więc robię 5 kroków w
    lewo (w pierwszym przypadku) bądź 5 kroków w prawo (w drugim przypadku)
    i przechodze na legalu?

    p. m.

  • 20. Data: 2014-09-17 19:08:10
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.09.2014 07:07, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Gdzie tu znalazłeś przyzwolenie na przechodzenie na czerwonym świetle?
    > Musisz odejść od tego skrzyżowania ze światłami i od przejścia na 100

    A gdzie ty znalazłeś że muszę być w odległości 100m? Muszę być na
    skrzyżowaniu odległym o mniej niż 100m od przejścia dla pieszych.

    p. m.