  • 671. Data: 2013-04-25 14:46:56
    Temat: Re: zakaz bzykania Re: OT
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.04.2013 14:20, Dominik & Co pisze:

    > Jak przystało na jahwochwalcę nie znasz własnych
    > świętych ksiąg? ;-)

    Normalka. Jak to ujęli Pen i Teller: Chrześcijanie, czytajcie biblię!
    Potrzeba nam więcej ateistów ;->

    > "Z mężczyną nie będziesz obcował, jako z niewiastą;
    > obrzydliwością to jest."

    W którymś z nowotestamentowych listów jest za to informacja, że
    homoseksualizm to kara za to, że słyszało się o tym "bogu" ale się do
    niego nie modli ;)

    Dziwne, we mnie nadal faceci-geje budzą obrzydzenie... ale podobnie
    obrzydzenie budzą we mnie jedzący flaczki i inne podroby ;)

  • 672. Data: 2013-04-25 15:21:41
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 15:04, krys pisze:
    > Ale taka jest prawda ;-)

    Nie jest prawda. Etyka i moralność nie opiera się na tym, że czegoś nie
    umiem, ale że czegoś nie robię, bo to złe. Nie gwałcę sąsiadki nie
    dlatego, że ma pas cnoty. Nie okradam sąsiada nie dlatego, że ma zasieki
    i przeciwłamaniowe drzwi itp.

    > Ale jak w osiedlowym sklepie wystawią kosz z tymi bułkami i powiedzą, ze
    > można?

    No to można. Dlatego używam np. Thunderbirda za darmo i nie mam oporów.

    > Wliczone w koszty supermarketu.
    > Podjadacze nie zastanawiaja sie nad etyką

    Ale ja tak i nie podjadam. O tym mowa w tej części wątku.

    > A mnie nie gryzie. Jakby mi płacili za oglądanie reklam, to bym się czuła
    > zobowiązana.

    No płacą. Usługami. Pieniądze to tylko ułatwiacz barteru usług/towarów.
    Pierwotnie nie istniały.

    Tu jest proste założenie: Ja ci daję treści, a ty mi płacisz oglądaniem
    reklam i dzięki temu mnie stać na generowanie tych treści. Gdyby wszyscy
    używali adblocka, treści by nie powstały.

    > A jak serwis na wstępi umieszcza informację, że swoich klientów
    > prosi o nieużywanie adblocka, to ja się do prośby przychylam.

    No ale czemu musi umieścić dodatkowy napis ,,nie uchylaj się od
    płacenia''? Faktury też opłacasz dopiero jak przyślą wezwanie do zapłaty?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 673. Data: 2013-04-25 15:22:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 14:57, krys pisze:

    > A nie może Wacek w sciepie uczestniczyć, a Wy mu za mycie samochodów
    > normalnie zapłacić?

    Może. Ale pokazywałem jak działa mechanizm nie-równości.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 674. Data: 2013-04-25 15:43:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 13:38, Dominik & Co pisze:

    > Czyli chcesz powiedzieć, że spośród tysięcy mitologii

    Nie mitologii, bo to sugeruje fałszywość. Są i mitologie i prawdziwe
    religie. (Prawdziwe, nie znaczy właściwe, najwłaściwsze jest
    chrześcijaństwo)

    > akurat ta, w której zostałeś wychowany Ty i Twoi rodzice
    > jest prawdziwa? Zadziwiający zbieg okoliczności!

    No akurat miałem to szczęście, że urodziłem się i wychowałem w miejscu
    gdzie dominuje prawda. Ale to nie warunek konieczny, wiele osób nawraca
    się choć wyszli z błędnych religii i wierzeń.

    > Już służę konkretami szanownemu panu.
    > Otóż ponoć Jahwe ma za złe każdemu człowiekowi,

    Nie ma.

    > co do sztuki,
    > że jego mityczny przodek, niejaki Adaś, zerwał mu owoc z drzewa,
    > czego mu był stanowczo zabronił.

    Oj to jest dyskusja na wiele zimowych wieczorów. Zwłaszcza, że nie ma
    jednoznacznej wersji teologicznej. Już sama mityczność Adama jest tylko
    wg niektórych. Ja np. jestem kreacjonistą i zwolennikiem dosłownego
    traktowania opisu aktu stworzenia. Choć nie upieram się przy tym usilnie
    i przyjmuję iż być może Księga Rodzaju jest tylko literacką formą
    przekazania pewnych prawd wiary i same niuanse opisowe nie są historyczne.

    Nie ma to większego znaczenia i jakkolwiek na poziomie teologii
    specjaliści sobie mogą dyskutować ten fakt, to jest to fakt bez
    większego wpływu na nasze obecne życie i jego dyskusja służy w zasadzie
    zaspokojeniu ciekawości.

    Najważniejsze to należy wyciągnąć wnioski takie, że człowiek jest winien
    Bogu posłuszeństwo, bo inaczej poniesie konsekwencje tego nieposłuszeństwa.

    > No i żeby Jahwe przestał się
    > dąsać trzeba tego człowieka polać wodą i wypowiedzieć kilka zaklęć.

    Nie jestem specjalistą od systemu ofiarniczego w ST, więc możliwe, że
    takie coś było. Choć z tymi zaklęciami to na pewno nie. Jak już to
    modlitwę, czyli po prostu rozmowę z Bogiem. Tak jak zresztą i w
    rodzinie. Jak córka coś przeskrobie, to rozmowa ze mną jest częścią
    rozwiązania tego problemu.

    > No to się pytam, czy przypieprzanie się do kogoś za winy praprzodka
    > jest elementem tejże Uniwersalnej Moralności, czy tylko Jahwemu wolno
    > na zasadzie "co wolno wojewodzie..."?

    Po pierwsze Moralność Boga jest nadrzędna i nie można jej krytykować.
    Po drugie, to nie tak, bo nie ,,przypieprza się za winy praprzodka'',
    ale to dłuższa teologiczna dyskusja i nie mam przygotowania do
    właściwego przekazania tej nauki, zwłaszcza osobie z przeciwnego obozu.
    Nie jest to kluczowy element wiary, jest to rzecz niepotrzebna do
    zbawienia, wiec myślę, że czas na rozważanie tego będzie gdy już oddasz
    swoje życie Jezusowi, uzyskasz Zbawienie i będziesz pragnął zagłębić
    niuanse.

    > A skąd wiesz, że są niemoralne?

    Bo Biblia o tym mówi.

    >Przecież ta moralność od Jahwego
    > pochodzi, więc słów Jahwe nie możesz oceniać (chyba, że jednak
    > kryterium leży na zewnątrz).

    No nie mogę. Chodziło mi o to, żebyś nie wyrwał fragmentu z kontekstu i
    nie przedstawił jako nauczanie i wzór do postępowania. Wiele razy z
    takim atakiem się spotkałem. ,,O pacz, Dawid uwiódł Batszebę, zabił
    Uriasza, Bóg go lubił --> ty też tak rób''. No więc Biblia jest moralna
    jako całość, ale opisuje po prostu rzeczy różne i wyciągnięcie ich z
    kontekstu skutkuje błędami. Tak jak podręcznik do psychiatrii jest
    zdrowy, ale nie znaczy że opis zachowania psychopaty jest wzorcem zdrowia.

    > Prościutkie pytanie: Jak Jahwe kazał Jozuemu wymordować mieszkańców
    > Jerycha, to było to moralne, czy nie?

    Tak. Byli to wrogowie Boga i Bóg się z nimi rozprawił i to jest dobre,
    bo Bóg jest dobry z definicji, bo wzorcem dobroci jest Bóg.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 675. Data: 2013-04-25 15:44:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 14:35, Andrzej Lawa pisze:

    > Znaczy się Latający Potwór Spaghetti?

    Nie. LPS jest demonem czy też narzędziem demona służącym do walki z
    prawdziwym Bogiem.

    > Jak Harry Potter ;->

    HP jest postacią fikcyjną, ale owszem, jest on narzędziem w rękach demonów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 676. Data: 2013-04-25 15:47:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Jak przystało na jahwochwalcę nie znasz własnych
    > świętych ksiąg? ;-)
    >
    > "Z mężczyną nie będziesz obcował, jako z niewiastą;
    > obrzydliwością to jest."

    A mówisz o seksie pomiędzy mężczyznami. Owszem, to jeden ze
    straszliwszych grzechów. Z twojego tekstu nie wynikało, że o ten
    przypadek ci chodzi.

    > http://pl.wikisource.org/wiki/Biblia_Gda%C5%84ska/Ks
    i%C4%99ga_Kap%C5%82a%C5%84ska_18

    > "Onan: (...) tracił z siebie nasienie na ziemię, aby nie wzbudził potomstwa bratu
    swemu"
    > I nie podobało się to Panu, co Onan czynił; przeto go też Pan zabił. "
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Onan

    A to już jest w ogóle bez związku z tematem. Onan sprzeciwił się prawu
    Bożemu, które mówiło, że powinien zapłodnić bezdzietną wdowę po swoim
    bracie i wzbudzić mu w ten sposób potomstwo (obecnie te prawo już nie
    obowiązuje, bo ryzyko wyginięcia populacji przy lukach w rozmnażaniu się
    nie jest tak znaczne).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 677. Data: 2013-04-25 15:48:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.04.2013 13:06, Dominik & Co pisze:

    > I dzięki temu państwo skutecznie uczy obywateli, że nie ma sensu
    > się bogacić, bo będzie ich okradać znacznie skuteczniej. Lepiej więc
    > leżeć i wyciągać rękę po zasiłek.

    Jasne. I stąd ta gospodarka, stąd walka o pracę itp.

    A że znajdą się jednostki aspołeczne, to akurat zawsze....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 678. Data: 2013-04-25 15:48:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie. LPS jest demonem czy też narzędziem demona służącym do walki z
    > prawdziwym Bogiem.

    Mhm. Ale twierdzisz, że istnieje?

    > HP jest postacią fikcyjną,

    Zupełnie jak Jezus, Mojżesz czy inny Jahwe.

    > ale owszem, jest on narzędziem w rękach demonów.

    LOL

  • 679. Data: 2013-04-25 15:53:45
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-25 14:20, Dominik & Co pisze:

    > Jak przystało na jahwochwalcę nie znasz własnych
    > świętych ksiąg? ;-)

    A komu by się to chciało czytać... Koran przynajmniej jest krótszy :)

    > "Z mężczyną nie będziesz obcował, jako z niewiastą;
    > obrzydliwością to jest."
    >
    > http://pl.wikisource.org/wiki/Biblia_Gda%C5%84ska/Ks
    i%C4%99ga_Kap%C5%82a%C5%84ska_18

    No... pedalstwo (podobnie jak sodomia i gomoria i różne -filie) jest be,
    nie przeczę.
    Ale Twoje powyższe zdanie sugerowało, że bzykanie nawet własnej ślubnej
    małżonki w celach nieprokreacyjnych (a jedynie dla podtrzymania miłości
    małżeńskiej - cyt. chyba z P.VI) jest be. Stąd moja ostra reakcja.

    > "Onan: (...) tracił z siebie nasienie na ziemię, aby nie wzbudził potomstwa bratu
    swemu"
    > I nie podobało się to Panu, co Onan czynił; przeto go też Pan zabił. "

    Onanizm też jest be, gdy wokół tyle kobiet czekających na staranne,
    dogłębne i pełne zaspokojenie. W ogóle każde marnotrawstwo jest be.

    Np. płacenie podatków też jest be, bo sporo z tego się marnuje.

    Idąc dalej - podatek jest rabunkiem. Więc przeciwdziałanie rabunkowi
    jest chwalebne.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 680. Data: 2013-04-25 16:01:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie mitologii, bo to sugeruje fałszywość.

    Ale to jest mitologia. Jak każda inna religia.

    > Są i mitologie i prawdziwe
    > religie. (Prawdziwe, nie znaczy właściwe, najwłaściwsze jest
    > chrześcijaństwo)

    Oczywiście masz obiektywnie weryfikowalne dowody, których żaden kościół
    przez te dwa tysiące lad nie był w stanie znaleźć? ;->

    > No akurat miałem to szczęście, że urodziłem się i wychowałem w miejscu
    > gdzie dominuje prawda. Ale to nie warunek konieczny, wiele osób nawraca
    > się choć wyszli z błędnych religii i wierzeń.

    ROTFL

    [ciach]

    > Najważniejsze to należy wyciągnąć wnioski takie, że człowiek jest winien
    > Bogu posłuszeństwo, bo inaczej poniesie konsekwencje tego nieposłuszeństwa.

    Jak ten cały twój rzekomo istniejący bóg ma do mnie jakąś sprawę, to
    niech łaskawie pofatyguje swój rzekomo wszechmocny tyłek i pogada jak
    istota rozumna z istotą rozumną.

    Bo póki co to ty się opierasz na bajkach spisanych wieki temu przez
    różnych ludzi.
    [ciach]

    > Po pierwsze Moralność Boga jest nadrzędna i nie można jej krytykować.

    Gówno prawda. Nie będzie mnie pouczał o moralności palant, który w
    ramach testu lojalnościowego zmusza ojca do zabicia dziecka.

    [ciach]

    > Bo Biblia o tym mówi.

    A Harry Potter nie. I obie książki są tak samo oparte na faktach - przy
    czym Harry Potter ma daleko lepszą fabułę (co akurat nie jest wielkim
    osiągnięciem, jeśli porównuje się go z biblią, która jest - delikatnie
    mówiąc - w przeważającej części literacko żałosna).

    [ciach]

    > Tak. Byli to wrogowie Boga i Bóg się z nimi rozprawił i to jest dobre,
    > bo Bóg jest dobry z definicji, bo wzorcem dobroci jest Bóg.

    I dlatego właśnie wszelka religia jest niebezpieczna i należy dążyć do
    jej likwidacji, bo zawsze znajdzie się jakiś dureń, któremu jakiś
    cwaniaczek wytłumaczy, że np. wlecenie w budynek samolotem to dobry
    uczynek bo jakiś "bóg" tak rzekomo kazał. Albo że wybicie jakiejś nacji
    jest "wolą bożą".

    Bill Maher dobrze to ujął:

    "Wielu ludzi uważa, że to wspaniałe, jak ktoś głosi 'Jestem gotów,
    Panie! Zrobię wszystko, co mi każesz!' Ale ponieważ nie ma żadnych
    bogów, którzy bo do ludzi na prawdę przemawiali, ta pustka jest
    wypełniona przez ludzi, z ich zepsuciem, ograniczeniami i celami".