  • 191. Data: 2013-04-18 21:36:26
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 21:02, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie chodzą. Mój teść właśnie był u lekarza i specjalnie prosił o

    Chodza. Bylem ostatnio. Wydalem blisko 500 zł.

    To chodza czy nie chodza?

    Bo jak nie chodza to skad tyle prywatnych gabinetow i lecznic?

    > najtańszy antybiotyk (3,50zł) bo na droższe go nie stać. Wspólnota tak
    > uznała, że taka wartość będzie w miarę do zaakceptowania przez ogól i za
    > te pieniądze jest świadczony poziom taki, na jaki wystarczy pieniędzy. A
    > jak chcesz więcej, to, o ile cię stać, możesz prywatnie. Sporo osób
    > jednak nie stać.

    To ci co ich nie stac beda dobrowolnie placic do ZUS. A ci co chca
    wiecej dostac i moga wiecej zaplacic - dobrowolnie moga do ZUS nie placic.

    > A czemu uważasz, że za twoje 100-200zł więcej mógłbyś tyle mieć? a jak
    > to nie wystarcza?

    To niech powiedza konkretnie ile. Z opcja. Moge lub jak nie chce to nie
    musze. Z wszystkimi konsekwencjami,

    Obecnie nie wolno mi doplacic do leku w szpitalu.

    W sytuacji, gdy szpitala nie stac. Mnie stac. Al enie moge kupic bo mnie
    nie beda leczyc. Bo mam miec za darmo. Tylko nie ma.

    > No to szukaj jakiegoś prywatnego ubezpieczenia medycznego.

    Ale ja nie moge ZAMIAST!

    Jak bede mogl ZAMIAST a nie DODATKOWO to pogadamy.

    zen.aspx

  • 192. Data: 2013-04-18 21:38:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 21:21, Maruda pisze:

    > Oświata ma być cenionym towarem. Kto go nie docenia (i nie chce za niego
    > zapłacić),

    A może go/rodziców nie stać?

    >niech zostanie głupim, dymanym motłochem.

    I może się okazać, że ochrona reszty społeczeństwa przed tym wyjdzie
    drożej. Na razie mamy problem społeczny z gettami niewykształconych
    Cyganów żyjących z przestępstw. A tak byłyby jeszcze większe getta
    niewykształconych Polaków żyjących z przestępstw.

    > Zdrowsza jest wspólnota składająca się z 80% zdrowych i 20% alkoholików,
    > palaczy i innych durniów obchodzących się po bandycku ze swoim zdrowiem,

    Uważasz, że państwowe leczenie obejmuje wyłącznie tych, którzy sami są
    winni swojemu stanowi zdrowia?

    > bo przecież "leczenie jest za darmo", czy wspólnota składająca się z
    > tych 80% zdrowych i tych 20% nieżywych?

    A tych 80% zdrowych to ci skąd wyskoczyło nagle? Taki dar od Boga dostali?

    > Czy pacjent świadomy kosztów opieki zdrowotnej będzie lepiej
    > współpracował np. profilaktycznie, niż pacjent tego nieświadomy?

    Profilaktyka, edukacja -- owszem, należy te działania podejmować. Ale to
    bez związku. Raz, że i one powinny się mieścić w działaniach NFZ, a dwa
    że one nie załatwiają sprawy. Mój ojciec dostał 2 lata temu zawału, choć
    nie pali, nie pije, nie ma nadwagi, sporo rekreacyjnie działa we własnym
    ogródku, profilaktycznie regularnie się badał... Zupełnie nie grupa
    ryzyka, a jednak ciach i zawał.

    Ja mam nieco zryte zdrowie przez siebie, ale akurat 4 operacje i
    oczekiwana 5 w maju dotyczą wrodzonego problemu, który się rozwijał
    cichaczem i nie było tu żadnego mojego zaniedbania.

    > Powyższy argument o pośrednictwie budżetu i ministerstwa pozostaje w mocy.

    Nie pozostaje, bo społeczne łożenie na opiekę zdrowotną oznacza, że łoży
    solidarnie cała wspólnota, a korzysta tylko część. Jednak daje to
    korzyści dla całej wspólnoty, jak pisałem.

    > Czy zdrowsze jest społeczeństwo, w którym każdy musi zadbać, aby odłożyć
    > trochę na starość i mieć z czego żyć,

    No to właśnie obecni emeryci odkładali i co z tego, jak inflacja zjadła :(

    I teraz musimy robić cuda wianki, żeby jednocześnie społecznie nie
    skazać ich, niewinnych w sumie, na śmierć i jednocześnie zapewnić
    możliwość odkładania na przyszłą emeryturę obecnym pracującym tak, aby
    oni nie pozostali bez środków znów za lat dzieści.

    > bądź napłodzić i wychować dzieci,
    > aby go utrzymywały,

    A jak ktoś był bezpłodny albo miał pecha i mu dzieci poumierały?

    > Dodam, że w zdrowym społeczeństwie muszą być ludzie umierający z głodu
    > pod mostem i to w światłach reflektorów TVNu. Po to, aby pozostałym
    > przypominać, że trzeba o siebie i swoją przyszłość zadbać.

    No cóż etyka JKM-a mnie nie przekonuje, bo ja jestem z tych schorowanych
    i bez szans. Może i z punktu widzenia stada dla stada lepiej byłoby
    jakbym zdechł, ale człowiek się kieruje na szczęście zazwyczaj jeszcze
    opiekuńczymi instynktami.

    A i ty szybko zmienisz zdanie, jak cię coś poważniejszego sieknie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 193. Data: 2013-04-18 21:39:18
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 21:04, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jest. NFZ ustala koszyk świadczeń i zasady finansowania.

    Sobie ustala.

    Taki sam dla tego co placi minimum jak i do tego co placi kilka razy wiecej.

    Dlaczego nie moze byc jak z kablowka? Stac mnie na najmniejszy pakiet -
    wybieram najmniejszy, place najmniej. Wiem, ze mam 56 kanalow i ani
    jednego wiecej.

    Stac mnie na wiecej? Place wiecej, dostaje cyfrowa HD z nagrywarka i
    blisko 200 kanalow w tym uslugi VOD.

    > Masz. Stosowne przepisy dotyczące NFZ i okolic. Wspólnota nie zawiera
    > umów na konkretne działania z każdym członkiem, tylko właśnie wydaje
    > uchwały wspólnoty. Zarówno w skali bloku jak i Państwa.

    No i ktos sobie uchwali cos i basta. A ja mam w psach kase przynosic.

    zen.aspx

  • 194. Data: 2013-04-18 21:42:02
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 21:08, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Szkolnictwo: Bo wspólnota uznała, że to korzystne dla rozwoju wspólnoty,
    > żeby wiedza była dostępna dla wszystkich, a nie dla najbogatszych.

    ...dzieki czemu teraz mase bezrobotnych magistrow...

    > Leczenie: Żeby ludzie biedni nie umierali i nie gnili na ulicach, tylko
    > mieli zapewnione leczenie w takim zakresie, w jakim wspólnotę stać, bo
    > zdrowa wspólnota jest w interesie wspólnoty.

    ...pewnie dlatego dzis w wiadomosciach mowili o zapisach 50-latkow na
    wizyte do specjalisty lub zabieg ratujacy przed slepota na rok...
    2022!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    !!!!!!!!!!!!

> [...]
    > może najmniej wytłumaczalne z punktu widzenia czysto rozwojowego
    > interesu wspólnoty. Ale wspólnota jest zbiorowiskiem żywych ludzi i taką

    A dlaczego starymi ludzmi nie moga sie zajmowac ich dzieci?

    Rodzice maja ustawowy obowiazek lozyc na wychowanie dzieci.

    Dlaczego nie moze to dzialac w druga strone?

    zen.aspx

  • 195. Data: 2013-04-18 21:44:25
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 21:10, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ty też możesz próbować kariery politycznej. Na moje oko masz większe
    > szanse niż ja na tą 20latkę.

    Nie mam szans. Nie potrafie klamac prosto w oczy.

    > Albo nie.
    >
    > Naprawdę sądzisz, że istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że się
    > uda... Coś mi się wydaje, że se jaja rob

    Zadne jaja. Pokazuje, ze masz wybór, i nawet najwieksza niedorzecznosc
    zalezy od Ciebie. I zaplacisz, jesli sie zdecydujesz.

    Natomoast nie placisz abonamentu za to, ze moze skorzystasz.

    zen.aspx

  • 196. Data: 2013-04-18 21:46:34
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 21:16, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie o to mi chodziło, bo jak już pisałem Gotfrydowi, mechanizmy są takie
    > same, choć oczywiście prawo i uchwały i postanowienia inne, bo skala inna.

    Skalowalnosc glupcze!

    JEst calkiem inaczej.

    JAk nie rozumiesz analogii informatycznej to moze cos z nauk scislych i
    fizyka. W jednej skali mechanika kwantowa jest dobra, w innej nie jest.

> [...]
    > ochroniarzy.
    >
    > Urząd Skarbowy, owszem, przecież pobieracie różne opłaty do wspólnotowej
    > kasy zgodnie z ustalonymi przez siebie wcześniej regułami.
    >
    > Ustawodawstwo -- oczywiście, cały wątek zaczął się od tego, że wspólnota
    > Tomka wydała uchwalę o antenach.
    >
    > Oczywiście sama wspólnota mieszkaniowa działa na terenie większej
    > wspólnoty np. miasta, a to miasto na terenie większej wspólnoty Gminy, a
    > ta gmina ... i tak dalej, więc działania mniejszej wspólnoty nie mogą
    > być sprzeczne z tym, co uchwaliła większa.

    Czyli jednak - mikro i makro skala to cos calkiem innego. Sa pewne
    drobne podobienstwa. I tylko tyle.

    zen.aspx

  • 197. Data: 2013-04-18 21:53:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    hiki o! wrote:

    > Ale ja nie moge ZAMIAST!
    >
    > Jak bede mogl ZAMIAST a nie DODATKOWO to pogadamy.

    Możesz. Przecież nie każdy podlega po NFZ.
    Zatrudnij się na jakiś kontrakt bezzusowy i spróbuj
    skorzystać ze swojego prywatnego ubezpieczenia.
    Wtedy zobaczysz co ono obejmuje w ramach składki,
    a za co trzeba dodatkowo zapłacić.

  • 198. Data: 2013-04-18 21:55:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 21:36, hiki o! pisze:

    > Chodza. Bylem ostatnio. Wydalem blisko 500 zł.

    Ty.
    Bo cię stać.

    > To chodza czy nie chodza?

    niektórzy -- tak. jak ich stać. To sobie wtedy dokupują coś więcej niż
    pakiet oferowany w ramach NFZ.

    Ale postulowałeś, żeby ten pakiet był nieskończenie idealny. A na to
    wspólnoty nie stać.
    Nawet jak zjedziesz do poziomu ,,pakiet za 200zł drożej'' jak pisałeś w
    innym liście, to też narodu nie będzie na to stać. I tak dla wielu jest
    bardzo drogo.

    No niestety jest pewien poziom, cały czas na bieżąco ustalany i
    dostosowywany, wydatków publicznych, na które można sobie pozwolić.

    Ty może możesz dać +200 na leczenie, +200 na autostrady, +200 na parki w
    mieście +200 na cośtam... Choć z drugiej strony coś jojczyłeś na za
    wysokie podatki. To w końcu za wysokie czy za niskie?

    > Bo jak nie chodza to skad tyle prywatnych gabinetow i lecznic?

    No i jaki procent narodu z nich korzysta? Sklepów jubilerskich też jest
    sporo, a jednak nie można powiedzieć, że uczyńmy je obowiązkowe,
    przecież wszystkich na to stać.

    > To ci co ich nie stac beda dobrowolnie placic do ZUS.

    e-e. Bo wtedy w kasie NFZ (nie zus! mylisz pojęcia) będzie jeszcze mniej
    i jeszcze mniej będzie im można zapewnić.

    > To niech powiedza konkretnie ile.

    Konkretnie to pierdylon gazylionów dolarów. Bo full serwis to może
    oznaczać dowolne coś. Łącznie z tym, że za każdym obywatelem będzie
    jeździł zespół specjalistów z każdej dziedziny dostępny 24h/dobę z
    możliwością dotransportowania w 10 sekund do najbliższego szpitala gdzie
    będzie można wykonać każdą operację, nawet najbardziej eksperymentalną i
    dopiero co opracowaną metodą... Choć to i tak nie fullserwis, bo można
    jeszcze wdrożyć aktywniejsze opracowywanie metod, więcej kasy na badania
    nowych możliwości leczenia etc. De Skaj ist De Limit, nicht wahr?

    > Obecnie nie wolno mi doplacic do leku w szpitalu.

    No owszem, są błędy nadające się do poprawki, która to poprawka nic by
    nie kosztowała wspólnoty. I cieszę się, że te błędy wychwytujesz i że w
    swojej rozpoczynającej się właśnie karierze politycznej ruszysz do boju,
    żeby wprowadzać te zmiany. Ja na to niestety jestem za chory i za słaby.

    > W sytuacji, gdy szpitala nie stac. Mnie stac. Al enie moge kupic bo mnie
    > nie beda leczyc.

    Wydaje mi się, że zdecydowanie przesadzasz. Jak leżałem to oficjalnie
    pytano jako prywatne leki posiadam, jakie zażywam i siostra nawet je
    podawała w ramach pilnowania dawkowania.

    > Ale ja nie moge ZAMIAST!

    No, bo wspólnota uznała, że tak będzie w ramach wspólnoty. Jak wspólnota
    blokowa uzna, że się składacie na Serwis Sprzątający Klatkę Raz Na 2
    Tygodnie, to ty możesz sobie dokupić własny ale nie zamówić własny
    ZAMIAST tamtego. Pozostaje ci przekonać wspólnotę, że SSK z kasy
    wspólnoty jest bez sensu.

    Akurat ja się nie zgadzam, że NFZ jest bez sensu, bo przykłady krajów
    gdzie komercyjne ubezpieczenia medyczne występują, pokazują, że jest
    jeszcze gorzej niestety.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 199. Data: 2013-04-18 22:00:48
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 18.04.2013 21:38, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A może go/rodziców nie stać?

    Mowi sie trudno. Mnie nie stac na wlasnego dreamlinera.

    Powinienem go dostać?

> [...]
    > Cyganów żyjących z przestępstw. A tak byłyby jeszcze większe getta
    > niewykształconych Polaków żyjących z przestępstw.

    Dlaczego z przestepstw? Brakuje nam osob po zawodowkach. Nie musza znac
    Mickiewicza. Maja znac sie na reperowaniu rur, zamiataniu chodnikow,
    malowaniu płotów, wywozeniu smieci.

    > Uważasz, że państwowe leczenie obejmuje wyłącznie tych, którzy sami są
    > winni swojemu stanowi zdrowia?

    Bedac swego czasu na SORze z powaznym problemem czekalem 4 godziny,
    zanim obsluzono 3 meneli z rozbitymi glowami. Jeden z meneli chcial bic
    nawet ochrone. 2 go trzymalo gdy lekarz zajmowal sie jego rospierdoloną
    o kraweznik mordą.

    Sorry, to nie byl czlowiek, to bylo cos gorszego nisz zwierze.

    Uwazam, ze za panstwowe pieniadze, czyli moje, takie zwierzeta powinny
    czekac, czekac az wytrzezwieja, potempokazac, ze ladnie placa skladki, a
    potem spierdalac bez otrzymania pomocy.

    _____________^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > a korzysta tylko część. Jednak daje to
    > korzyści dla całej wspólnoty, jak pisałem.

    Zgadzam sie z CALA WSPOLNOTA.

    Niestety nie lozy sie cala. Co mnie wkurwia zwlaszcza, gdy ten co sie
    nie lozy jest przede mna w kolejce.

> [...]
    > skazać ich, niewinnych w sumie, na śmierć i jednocześnie zapewnić
    > możliwość odkładania na przyszłą emeryturę

    NIE ODKLADAMY NIC!!!

    przeklejam moje z prega:

    Czyje są pieniadze w OFE?

    Są to rządu pieniądze...

    - Te pieniądze nie są obywateli ze względu na przymusowy charakter
    daniny, jakim jest składka ZUS, która jest dzielona między ZUS i OFE.
    Stąd, jeżeli OFE są tak dobre dla obywateli, to powinny być dobrowolne.
    Ludzie sami powinni głosować pieniędzmi: czy chcą być w OFE w ZUS-ie,
    czy gdziekolwiek indziej. Pozycja zawężenia wyboru, który nie jest wtedy
    żadnym wyborem, między OFE a ZUS-em - dajmy ludziom szansę na uczciwy
    wybór. Skoro w naszym kraju pozwala się wybierać prezydenta, parlament,
    a nie pozwala się wybierać obywatelom własnej emerytury, to chyba coś z
    tym poziomem wolności i demokracji w Polsce nie jest najlepiej.

    http://biznes.interia.pl/raport/OFE/news/sadowski-pi
    eniadze-w-ofe-nie-naleza-do-obywateli,1911129,8347

    > A jak ktoś był bezpłodny albo miał pecha i mu dzieci poumierały?

    To ma pecha.

    No kurwa, nie mozna dbac o kazdego "bo moze miec pecha".

    KAZDY DBA SAM O SIBIE najlepiej jak moze. Wystarczy go nie okradac
    zabierajac polowe dochodu, a odlozy sobie na starosc, stworzy kapital,
    ktory potem spieniezy i bedzie mial.

  • 200. Data: 2013-04-18 22:09:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.04.2013 21:39, hiki o! pisze:

    > Sobie ustala.

    Nie sobie, tylko nam. Bo my tę organizację powołaliśmy do zarządzania
    publicznie dostępnymi usługami medycznymi. Chyba nie sądzisz, że jest
    możliwe aby każdy obywatel osobiście ustalał koszyk świadczeń i zasady
    finansowania.

    > Taki sam dla tego co placi minimum jak i do tego co placi kilka razy
    > wiecej.

    Owszem, bo taka jest idea tego właśnie systemu. Tak samo jak z OC. Jak
    wjedziesz w dupę mojego BMW i koszt naprawy wyniesie 20 tysięcy złotych,
    to Twoje TU z Twojego OC zapłaci mi 20 tysięcy złotych, niezależnie czy
    płaciłeś 200zł na malucha czy 2000zł na tira.

    Wspólnota uznała, że należy wszystkim zapewnić pewien poziom usług, bo
    jakby różnicować poziom od wkładu, to ci biedni zaczną znów umierać na
    ulicach i generować problem społeczny.

    Choć w sumie twoja idea różnicowania nie jest taka głupia, tylko ja bym
    ją odwrócił. Więcej dawać tym, co ich nie stać, a od tych co stać
    wymagać aby płacili. Czyli jak mnie stać na dentystę, to nie mam
    refundacji. Jak mnie stać na operację po zawale, to nie mam refundacji...

    > Dlaczego nie moze byc jak z kablowka? Stac mnie na najmniejszy pakiet -
    > wybieram najmniejszy, place najmniej. Wiem, ze mam 56 kanalow i ani
    > jednego wiecej.

    Ależ tak jest. Pakiet socjalny zapewnia NFZ. A jak cię stać na więcej,
    to możesz sobie nawet prywatną klinikę wykupić i postawić w niej. Tak
    samo jak AZART w moim bloku daje podstawowy pakiet kanałów z powietrza
    (znaczy dawał, bo teraz jest Cyfryzacja i g. daje) i część osób
    korzysta. A mnie stać i se kupiłem abonament od Pana Z Nazwiskami Po
    Żonach i mam więcej. A te 3zł czy ile tam miesięcznie składki na Azart
    płacę w czynszu.

    > Stac mnie na wiecej? Place wiecej, dostaje cyfrowa HD z nagrywarka i
    > blisko 200 kanalow w tym uslugi VOD.

    Cieszy mnie to. Dzięki temu może więcej kasy z funduszu zdrowia będzie
    na takich jak ja, co ich nie stać na wiele albo wręcz na takich co ich
    nie stać na nic.

    > No i ktos sobie uchwali cos i basta.

    Nie ktoś, wspólnota której jesteś członkiem.

    > A ja mam w psach kase przynosic.

    Takie już jest życie we wspólnocie. Twoja blokowa też swoje uchwaliła i
    im przynosisz.

    I tak masz się fajnie, bo żyjesz w demokracji i możesz se pojojczyć i do
    tego próbować demokratycznie wpływać na decyzje wspólnoty. Za czasów
    feudalnych dostałbyś w ryja od pana i poleciał w podskokach na jego pole
    mu pańszczyznę odrobić, a żeby ci rodzina nie zdechła z głodu, to byś po
    nocy swój kawałek poletka obrabiał, z którego byś jeszcze oddał stosowne
    dziesięciny na stosowne organizacje kościelne albo państwowe. A jak byś
    się żenił z fajną laską, to byś miał spore szanse, że twój pan skorzysta
    z prawa do pierwszej nocy z nią. I wtedy faktycznie byś mógł powiedzieć,
    że g. możesz zrobić z tym fantem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek