    Date: Thu, 25 Apr 2013 15:21:41 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <5177b7ca$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177c284$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177c8f9$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177e2ea$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177e754$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177f9e6$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
    <51780729$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
    <5178300c$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <5178c94e$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <5178fa5d$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <517929d3$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 25.04.2013 15:04, krys pisze:
    > Ale taka jest prawda ;-)

    Nie jest prawda. Etyka i moralność nie opiera się na tym, że czegoś nie
    umiem, ale że czegoś nie robię, bo to złe. Nie gwałcę sąsiadki nie
    dlatego, że ma pas cnoty. Nie okradam sąsiada nie dlatego, że ma zasieki
    i przeciwłamaniowe drzwi itp.

    > Ale jak w osiedlowym sklepie wystawią kosz z tymi bułkami i powiedzą, ze
    > można?

    No to można. Dlatego używam np. Thunderbirda za darmo i nie mam oporów.

    > Wliczone w koszty supermarketu.
    > Podjadacze nie zastanawiaja sie nad etyką

    Ale ja tak i nie podjadam. O tym mowa w tej części wątku.

    > A mnie nie gryzie. Jakby mi płacili za oglądanie reklam, to bym się czuła
    > zobowiązana.

    No płacą. Usługami. Pieniądze to tylko ułatwiacz barteru usług/towarów.
    Pierwotnie nie istniały.

    Tu jest proste założenie: Ja ci daję treści, a ty mi płacisz oglądaniem
    reklam i dzięki temu mnie stać na generowanie tych treści. Gdyby wszyscy
    używali adblocka, treści by nie powstały.

    > A jak serwis na wstępi umieszcza informację, że swoich klientów
    > prosi o nieużywanie adblocka, to ja się do prośby przychylam.

    No ale czemu musi umieścić dodatkowy napis ,,nie uchylaj się od
    płacenia''? Faktury też opłacasz dopiero jak przyślą wezwanie do zapłaty?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek