  • 11. Data: 2005-07-21 16:57:18
    Temat: Re: policja i punkty karne
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    > 2. Naprawdć dobry kierowca potrafi jechaă dowolnie důugo z _kaýdŕ_
    > prćdkoúciŕ, takýe niewielkŕ, zachowujŕc caůy czas od poprzedzajŕcego
    > pojazdu bezpiecznŕ odlegůoúă 2s.

    Wiesz co by o Tobie powiedzieli inni kierowcy, jak byú jechaů ulicami np.
    Warszawy, zachowujŕc odlegůoúă od poprzedzajŕcego pojazdu 60m ? Z Twoich
    obliczeń wynika, ýe 2s to równo 60 m.

  • 12. Data: 2005-07-21 17:06:44
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 18:57:18 +0200, R De napisał(a) w wiadomości:

    > Wiesz co by o Tobie powiedzieli inni kierowcy, jak byú jecha? ulicami np.
    > Warszawy, zachowuj?c odleg?oú? od poprzedzaj?cego pojazdu 60m ? Z Twoich
    > oblicze? wynika, ýe 2s to równo 60 m.

    W którym miejscu w Warszawie dozwolona jest prędkość 30 m/s?

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 13. Data: 2005-07-21 20:41:45
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    pozatym, strasznie duza predkoscia jest bzdurne. potem wierza w to jakies
    bladynki, starsze osboy czy wie tam kto jeszcze. jak by kazdy dostosowywal
    predkosc do warunkow jazdy nie potrzeba by bylo ograniczen i nie bylo by
    potrzeby wyprzedzania ( to przez wyprzedzanie slamazarow drogowych
    powodowana jest wiekszosc wypadkow na drodze).

    nie zebym bronil wybryk inicjatora, bo jak ktos wstawil znak zakaz
    wyprzedzania to mial uku temu cel no i pozatym to musial niezle swirowac jak
    dostal 24pkt, ale wypowiadam zdanie na temat polskich ofiar promocji z worda
    (czyli ludzi co po 20 razy zdaja bo... musza miec prawojazdy. i nie moga
    zrozumiec ze jak nie zdal juz 2 czy 3 raz to powinien dac se luz i jezdzic
    jako pasazer, albo wogole siedziec w domu)

  • 14. Data: 2005-07-22 07:36:31
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 21 Jul 2005 18:57:18 +0200, R De napisał(a) w wiadomości:

    > W którym miejscu w Warszawie dozwolona jest prędkość 30 m/s?

    Na Okęciu chociazby.:)

  • 15. Data: 2005-07-22 09:37:24
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

    > Mogą na podstawie art. 135.1.1.g

    To nie jest takie oczywiste. Jedyny przypadek, jaki mi przychodzi do głowy,
    to jednorazowe załapanie odpowiedniej ilości punktów. Bo zgodnie z art.138 to
    starostwa wydaje decyzję - w końcu to on prowadzi ewidencje punktów i on wie
    czy powinno się cofnąc czy też nie. tak policja do tego podchodzi. Jest
    decyzja - zabieraja, nie ma - zwracają.

    > Nie ma warunku "jak odda" po prostu starosta kieruje na ezgamin.

    Starostwa wyda decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy i wystąpi o zwrot
    rzeczonego. Dopóki delikwent go nie zwróci, starostwa nie wyda skierowania.
    Nie wiem na podstawie jakich przepisów i nie chce mi się tego szukać,
    jednakowoż tak jest.

    > Jeśli nie zda, obowiazuje podobna zasada jak innych-zdaje ponownie.

    > Tylko jeśli się NIE podda sprawdzeniu kwalifikacji !

    Polecam lekturę odpowiedniego rozporządzenia. Ma tylko jedno podejście - nie
    zda - uprawnienia cofnięte. Tak samo jak w przypadku nie poddania się
    egzaminowi w wyznaczonym terminie. Jak waść przeczytasz to możemy dyskutowac
    dalej. :}

    > Bzdura. Tu naczelnik nie ma nic "do roboty" i nic od niego nie zależy.
    > Badaniu psychologicznemu podlega na podstawie art. 124. 2. b
    > koniec kropka, bo tak stanowi prawo (nie naczelnik)

    Rzecz w tym, że to prawo przez niektórych Naczelników uznawane jest za
    martwe, bo Minister nie raczył wydać odpowiedniego rozporządzenia
    wykonawczego, do którego zgodnie z art.125 pord jest zobowiązany.

    Prawnicy ze Szczytna przyznając brak możliwości kierowania na takie badania
    (bo komendant może sobie wydać tylko decyzję z której nic nie wynika)
    sugerują, by komendantowie występowali z wnioskami do starostów i aby to
    starostwa w ramach swoich uprawnień kierował na badania. I w takim przypadku
    może się to skończyć skierowaniem zarówno na psychologiczne i lekarskie.

    Inni komendatowie wykorzystują rozporządzenie dotyczące badań lekarskich i
    wydając decyzję o skierowaniu na badania psychologiczne posiłkuja sie
    rozporządzeniem dotyczącym lekarskich - w konsekwencji delikwent otrzymuje
    decyzję o badaniach psych. i skierowanie na badania... lekarskie i
    psychologiczne.

    > Kolejna bzdura !
    > Chłopie zastanów się. Najpierw poczytaj nim coś napiszesz !

    W związku z moim powyższym wywodem dodam tylko, że niektórzy komendantowie
    traktują przepis 124.2.b jako martwy (bo brak rozporządzenia) i wogóle sobie
    tym nie zawracają dupy. Pozostaje pytanie co z takim fantem zrobi starosta,
    ale nie chce mi się wertować rozporządzeń, a zaiste - więcej z nich wynika
    niźli z pord.

    > Idzie, płaci i dostaje zaświadczenie. Każdy może takie badanie zrobić,
    > jeśli ma na to ochotę i odpowiednią kwotę.
    > Z Marsa cię przysłali ? ;-)

    Nie. Z łódzkiego. I w przypadku skierowania na badania przez Policję badania
    psychologiczne można je robić w wybranych pracowanich psychologicznych (tu
    nie jest tak źle), w przypadku badań lekarskich w wyznaczonym ośrodku
    medycyny pracy.
    Pozwoliłem sobie zadzwonić i sprawdzić jak wygląda sprawa w Łodzi. Aktualnie
    w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny w Łodzi (jedenym uprawnionym) na badanie można
    się zarejestrować na listopad. Nie wiem jak w innych czesciach kraju, ale
    tutaj to może potrwać, nie?

    pozdrawiam

    b.

  • 16. Data: 2005-07-22 10:27:22
    Od: "Pawel Jakusz" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl> napisał w
    wiadomości news:dbp190$7qr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > potem wierza w to jakies bladynki,

    co to jest bladynka ?

    >. jak by kazdy dostosowywal
    > predkosc do warunkow jazdy nie potrzeba by bylo ograniczen i nie bylo by
    > potrzeby wyprzedzania

    ROTFL :)
    pozwol ludziom decydowac jaka jest bezpieczna predkosc :)

    >( to przez wyprzedzanie slamazarow drogowych
    > powodowana jest wiekszosc wypadkow na drodze).

    ROTFL :)
    masz na to jakies statystyki?
    Poza tym- ktos cie zmusza do wyprzedzania?
    Wyprzedzasz jak masz na to miejsce i czas- wtedy nie bedzie wypadku.

    pawel

  • 17. Data: 2005-07-22 11:10:30
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    b <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    wie
    > czy powinno się cofnąc czy też nie. tak policja do tego podchodzi. Jest

    Małe sprostowanie - ewidencje prowadzi KWP i to on występuje do Starosty o
    wydanie decyzji. Zresztąw tych przypadkach jest jak dawniej z
    interpretacjiami US - co kraj to obyczaj. W jednych województwach Policja
    zabierze prawko, w innych wystąpi z wnioskiem do Starosty i niech on sie
    martwi. Chyba, że namierza delikwenta co to ma decyzję wydaną i nie oddał -
    wtedy zabierają zawsze.

    b.

    b.

  • 18. Data: 2005-07-22 14:50:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >To nie jest takie oczywiste.
    Może dla ciebie :-)

    >to jednorazowe załapanie odpowiedniej ilości punktów.
    Pytający zebrał ponad 24 i o tym jest dyskusja - czytaj dokładnie !

    >Bo zgodnie z art.138 to starostwa wydaje decyzję
    Ale NIE zatrzymuje ! Zatrzymanie PJ, a wydanie decyzji to dwie różne
    rzeczy.

    > w końcu to on prowadzi ewidencje punktów i on wie
    "W końcu" wypadałoby poczytać, pouczyć sie, a nie co list to ośmieszać
    się. Tu piszą ludzie, którzy choć coś wiedzą na temat prawa.
    A dla twej wiedzy ewidencję prowadzi komendant woj. policji.

    >Starostwa wyda decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy i wystąpi o zwrot
    >rzeczonego.
    A czytałeś KTO zatrzymuje PJ zgodnie z art. 138 ? Nie wiesz kto to
    jest 'policjant' ? Najpierw policjant PJ zatrzymuje i przesyła do
    starosty i dopiero ten wydaje decyzje o zatrzymaniu, a nie na odwrót.

    >Dopóki delikwent go nie zwróci, starostwa nie wyda skierowania.
    Bzdura - nie ma takiego wymogu prawnego. Nie twórz prawa, które nie
    istnieje.

    > nie chce mi się tego szukać,
    Jak ci się nie chce to nie pisz bajek, bo tylko się ośmieszasz pisząc:
    'jednakowoż jest', ale nie wiem gdzie ;-/

    >Polecam lekturę odpowiedniego rozporządzenia.
    A ty go choć przeczytałeś ? Wystarczy podać paragraf.

    >Ma tylko jedno podejście - nie zda - uprawnienia cofnięte.
    Paragraf poproszę - nie wiesz, nie pisz !

    >to prawo przez niektórych Naczelników uznawane jest za martwe,
    1. Nie ma rozporządzenie, nie ma prawa.
    2. Nie ma prawa nie może być 'martwe', skoro go nie ma i nie było.
    3. W art. 125 nie ma ani słowem o nadawaniu uprawnień 'naczelnikom'

    >wogóle sobie tym nie zawracają dupy.
    Czyli 'w ogóle' nie zawracaj nam .... swoimi mrzonkami.

    >W jednych województwach Policja zabierze prawko, w innych wystąpi
    >z wnioskiem do Starosty i niech on sie martwi.
    Trata tata, a świstak siedzi i zawije je w sreberka' ;-D

    Artur Golański

  • 19. Data: 2005-07-23 08:44:55
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    To uprawnienia Policji, S wydaje decyzje na podst. 137 ust. 1 - jak otrzyma
    prawko heh. Bez prawka moze se wydac...

> [...]
    > wie
    > czy powinno się cofnąc czy też nie. tak policja do tego podchodzi. Jest

    Ewidencje to prowadzi KWP, nie S hehe. To bzdura, o czym piszesz.

    Dokladnie.

> [...]
    > skierowania.
    > Nie wiem na podstawie jakich przepisów i nie chce mi się tego szukać,

    To Twoja nadinterpretacja, nie ma takie przepisu w pord i rozp. wyk.

    W tym przypadku odsylaja. Nie zdaje po 100 razy. Dostaje decyzje o cofnieciu
    uprawnien.

    Albo nie zda - art. 140 ust. 1 pkt 2 pord.

> [...]
    > zda - uprawnienia cofnięte. Tak samo jak w przypadku nie poddania się
    > egzaminowi w wyznaczonym terminie. Jak waść przeczytasz to możemy

    jw.

    > Rzecz w tym, że to prawo przez niektórych Naczelników uznawane jest za
    > martwe, bo Minister nie raczył wydać odpowiedniego rozporządzenia
    > wykonawczego, do którego zgodnie z art.125 pord jest zobowiązany.

    Tak bylo przez prawie 1,5 roku. Od 2 miesiecy jest juz rozp. w sprawie badan
    psycho.

> [...]
    > przypadku
    > może się to skończyć skierowaniem zarówno na psychologiczne i lekarskie.

    jw. prawnicy powinni czytac chociazby infor buhahahaha.

> [...]
    > rozporządzeniem dotyczącym lekarskich - w konsekwencji delikwent otrzymuje
    > decyzję o badaniach psych. i skierowanie na badania... lekarskie i

    glupota i nadinterpretacja

> [...]
    > starosta,
    > ale nie chce mi się wertować rozporządzeń, a zaiste - więcej z nich wynika

    bzdura

> [...]
    > można
    > się zarejestrować na listopad. Nie wiem jak w innych czesciach kraju, ale

    rmk

  • 20. Data: 2005-07-23 09:29:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "-+r-m-k+-" <r...@o...pl> napisał:

    >W tym przypadku odsylaja. Nie zdaje po 100 razy.
    Podasz na jakiej podstawie prawa przysługuje mu tylko "jedno"
    podejscie ? Uwzględnij przypadek: zdał teoretyczny, a nie powiodło mu
    się na praktycznym
    I na boga Tnij zbędny tekst (zasady netykiety) nie cytuj całego listu
    Wysłałeś 135 linijek, a tylko 14 własnych.

    Artur Golański