  • 1. Data: 2005-07-21 10:13:08
    Temat: windykacja mandatów
    Od: "exp" <...@...pl>

    I jeszcze jedno...
    Mam mandat na 1000zł. Po pierwsze nie stać mnie na taki mandat, po drugie
    nie zamierzam go zapłacić. Jak będzie wyglądać windykacja takiej sumy? Nie
    mam na siebie ani mieszkania, ani samochodu, nie pracuje, zwrotu podatku też
    nie będzie... Czy jeśli przyjdzie do ściagania należności, mają prawo wejść
    na moje konto bankowe (czy wogle posiadają informacje ze takie posiadam i
    stan środków na nim)? A jeśli będzie tam np. 120 zł to je ściągną ?
    Nie mam nic innego (teoretycznie) co do mnie należy, więc co robią w takiej
    sytuacji ?

  • 2. Data: 2005-07-21 11:23:22
    Temat: Re: windykacja mandatów
    Od: "Olo" <o...@s...lodz.pl>

    > Mam mandat na 1000zł. Po pierwsze nie stać mnie na taki mandat, po drugie

    Cóż, to twoja rzecz niestety. Możesz oczywiście pokłucić się przed sądem
    jeśli faktycznie istnieją przesłanki ku temu że został wystawiony
    bezpodstawnie. Koszty procesu i komornicze kosztować też będą swoje. I
    odsetki. I nagle mamy 3000 zł

    Windykacja wygląda tak:
    1.Upomnienie
    2.Sąd
    3.Wyrok z nakazem zapłaty
    4.Klauzula wykonalności
    5.Komornik
    6.Game over :(

    Zważ też że może to windykować specjalna firma od tego - i wtedy jest
    szybciej i upierdliwiej.

    >Czy jeśli przyjdzie do ściagania należności, mają prawo wejść
    > na moje konto bankowe

    Zrobią to w pierwszej kolejności. Zabiorą wszystko. Potem bank dostanie
    zakaz wypłat z tego konta i wszystko co tam wejdzie pójdzie od razu do
    komornika. Jeśli odsetki cie nie zjedzą:( Potem komornik przychodzi do
    ciebie. Upierdliwy zajmuje rzeczy twojej żony/rodziców/brata/kolegi (zależy
    z kim mieszkasz). I licytuje. Możesz oczywiście zwrócić się z wnioskiem do
    prezesa sądu o wyłączenie tych rzeczy spod egzekucji jeśli np. znajdziesz
    fakture imienną na ten 5 letni tv:) Podobno komuś gdzieś to się udało ale...
    No i tak co rok. Masz silną psyche to możesz próbować.

    IMHO zabawy z windykacją to nie jest zabawa w bułkę z serem i łatwo można
    otrzeć sie o prokuratora wiec lepiej idź do pracy w hipermarkecie na dwie
    zmiany - zarób tysiaka w miesiąc, poproś o rozłożenie mandatu na raty ze
    względu na trudną sytuację i that's all.

    Pozdrawiam,
    Olo

  • 3. Data: 2005-07-21 11:48:04
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 12:13:08 +0200, exp napisał/napisała:
> [...]
    > stan środków na nim)? A jeśli będzie tam np. 120 zł to je ściągną ?
    > Nie mam nic innego (teoretycznie) co do mnie należy, więc co robią w takiej

    Roboty spoleczne albo kratki :)
    Nawazyles - wypij.

    --
    * zycie zaczyna sie po 30. ale tez przed 30. moze sie skonczyc *
    GG: 7070

  • 4. Data: 2005-07-21 11:48:32
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    Czy jeśli przyjdzie do ściagania należności, mają prawo wejść
    > na moje konto bankowe

    Tak, mogą, jak najbardziej

    . (czy wogle posiadają informacje ze takie posiadam i
    > stan środków na nim)?
    Mogas narazie nie mieć, ale w toku egzekucji moga ustalić.

    > Nie mam nic innego (teoretycznie) co do mnie należy, więc co robią w
    takiej
    > sytuacji ?
    Jeśli faktycznie nie masz to nic, ale poczekają rok i znnowu spróbuja.

  • 5. Data: 2005-07-21 12:41:29
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    A słyszłeś kiedyś o Urzędzie Skarbowym ?
    Nawet sądu nie będzie. Poborca skarbowy przyśle Ci wezwanie, jak się nie
    stawisz - przyśle dzielnicowego.
    Jak się stawisz - to zapyta czy płacisz. Tak - OK, nie - sąd, nakaz zapłaty
    i nie komornik, ale poczekają aż ujawnisz konto, albo przyjdziesz po coś do
    urzędu, albo będziesz chciał zwrotu nadpłaty podatku itp.

    Wiem - sam przećwiczyłem.

  • 6. Data: 2005-07-21 12:41:49
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Olo" <o...@s...lodz.pl> napisał w wiadomości

    > Zrobią to w pierwszej kolejności. Zabiorą wszystko.

    bzdura, nic nie zabiora, wysla pisemka do banku, a bank ma obowiazek
    skontaktowac sie z dluznikiem i zapytac czy wyraza zgode na pobranie takiej
    i takiej kwoty, jesli sie nie zgodzi, srodki do kwoty zadluzenia sa
    blokowane przez bank

    > Potem bank dostanie
    > zakaz wypłat z tego konta i wszystko co tam wejdzie pójdzie od razu do
    > komornika.

    Kolejna bzdura, pojdzie do komornika jesli wyrazi na to zgode, jesli nie
    wyrazi, to srodki beda zablokowane, az do momentu kiedy suma wszystkich
    operacji na rachunku przekroczy kwote chyba 8 tys zl

    Przestaniesz
    Jacek pisac takie glupoty??

  • 7. Data: 2005-07-21 14:59:35
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał:

    >bzdura, nic nie zabiora, wysla pisemka do banku, a bank ma obowiazek
    >skontaktowac sie z dluznikiem i zapytac czy wyraza zgode na pobranie takiej
    Trata tata, "a świstak siedzi i zawije je w sreberka".
    Komornik zajmuje konto w banku i bank ma obowiązek długi pokryć jeśli
    saldo jest wystarczające i o nic nie pyta sewgo klienta (podobnie jest
    z pracodawcą i innymi płatnikami)

    >Kolejna bzdura, pojdzie do komornika jesli wyrazi na to zgode,
    Do komornika idzie jedynie po to, aby w jego kasie dokonac wpłaty :-)

    Natomiast windykacją MK zajmuje się poborca podatkowy, a nie komornik,
    to tak na marginesie.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-07-21 15:11:29
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Komornik zajmuje konto w banku i bank ma obowiązek długi pokryć jeśli
    > saldo jest wystarczające i o nic nie pyta sewgo klienta (podobnie jest

    Trata tata?? To dlaczego w moim przypadku sie tak stalo?? he??
    I sie nie zgodzilem, i przez prawie rok czasu mialem zablokowane srodki na
    pokrycie dlugi na koncie??
    I bank dopiero je przekazal jak wplywy na moim koncie przekroczyly lacznie
    ok 8000 zl
    ?? Dzialo sie to wszystko w 1-2 lata temu wiec od tego czasu moze sie cos
    zmienilo :)

    > Natomiast windykacją MK zajmuje się poborca podatkowy, a nie komornik,
    > to tak na marginesie.

    No u mnie nie chodzilo o MK, ale rzeczywiscie naleznosc sciagal komornik :)

  • 9. Data: 2005-07-21 15:25:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał:

    >To dlaczego w moim przypadku sie tak stalo??
    Mnie to nie pytaj. Ja piszę o prawie i o uprawnieniach komornika.
    Wyobrażasz sobie, aby komornik prosił dłużnika o zwrot długu ?
    To PO CO byłoby chodzenie do sądu, wnoszenie opłat (sąd i komornik),
    skoro prosić dłużnika sam mogę ;-D

    ZTCW, komornik informował mnie o każdej swojej czynności (wysłal pismo
    do banku dłużnika [wskazałem tylko, ze tam konto ma] i polecił bankowi
    wpłatę kwoty z odsetkami za każdy upływający dzień, podobne pismo do
    ZUS [renta] - należności ściągnął i dla mnie i dla siebie, bez
    proszenia dłużnika o zgodę, bo na sól by nie zarobił)

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-07-21 15:30:07
    Od: "wawker" <m...@p...onet.pl>

    > takiej
    > Jeśli faktycznie nie masz to nic, ale poczekają rok i znnowu spróbuja.

    jak rozumiem komornik raz w roku próboje zajac ruchomosci na poczet dlugów?